הריון | לידה | תינוקות

נשים חילוניות ללא ילדים וחרדיות עם 2 ילדים ומטה סובלות מדיכאון בשכיחות גבוהה יותר

0
0

הנתונים המפתיעים, הללו ועוד נחשפו הערב (א’) ב’אוניברסיטת בר אילן’, בסקר הבוחן את הקשר בין חיי אישה, בריאותה ורווחתה הנפשית לבין גיל הנישואין, תדירות ומספר הלידות, במסגרת ’כינוס פריון הלכה ובריאות נשים’ של התכנית ללימודי מגדר והמרכז לחקר האישה ביהדות
נשים חילוניות ללא ילדים וחרדיות עם 2 ילדים ומטה סובלות מדיכאון בשכיחות גבוהה יותר
נשים חילוניות ללא ילדים וחרדיות עם 2 ילדים ומטה סובלות מדיכאון בשכיחות גבוהה יותר

“נשים חילוניות ללא ילדים ונשים חרדיות עם שני ילדים או פחות מדווחות על שכיחות גבוהה יותר של דיכאון. כאשר נשים חרדיות עם 3 עד – 5 ילדים מדווחות על בריאות טובה יותר, מאלה עם 6 ילדים או יותר ו 2 ילדים ופחות – כמו כן, יש קשר בין גיל נישואין צעיר לבריאות נפשית ופיסית פחות טובה. הנתונים המפתיעים, הללו ועוד נחשפו הערב (א’) ב’אוניברסיטת בר אילן’, בסקר הבוחן את הקשר בין חיי אישה, בריאותה ורווחתה הנפשית לבין גיל הנישואין, תדירות ומספר הלידות, במסגרת ’כינוס פריון הלכה ובריאות נשים’ של התכנית ללימודי מגדר והמרכז לחקר האישה ביהדות ע”ש פניה גוטספד הלר באוניברסיטת בר- אילן, בשיתוף “עמותת קולך”, ו”אישה לאישה” אותו הציגה גילה גמליאל, סגנית השר לקידום צעירים סטודנטים ונשים.

סגנית שר במשרד ראש הממשלה האחראית על תחום מעמד האישה וטיפול בנושא הצעירים, מציינת, כי;”הסקר’ מראה באופן הברור ביותר כי לרובן המוחלט של הנשים יש רצון וצורך בהקמת משפחה, על כן, חשוב לתת להן את הכלים לשילוב בין קריירה ומשפחה על מנת שתוכלנה ליהנות משני העולמות.

בימים אלו אני מקדמת מהפכה בשירות הציבורי שתהפוך את משרדי הממשלה למקומות עבודה תומכי משפחה שיאפשרו שילוב מיטיבי של הורות וקריירה, הן לגברים והן לנשים”.

עוד הוסיפה סגנית השר גמליאל; “נתון נוסף ומדאיג שעולה מן הסקר הוא הקשר בין גיל נישואין נמוך למצב בריאותי ונפשי ירוד. לצערי, לא רק בריאותן של נערות, נפגעת כתוצאה מנישואי בוסר. הן פעמים רבות אינן מסיימות את חוק לימודיהן, וכתוצאה מכך בסיכון גבוה יותר להיכנס למעגל העוני, בנוסף אחוז מקרי האלימות כנגד נערות שנישאו בגיל צעיר, כמעט כפול מהאחוז בכלל האוכלוסייה.

בימים אלה, אני פועלת לשינוי החקיקה כך שגיל הנישואין במדינה יעמוד על 18- כמו ברוב המדינות בעולם”. אמרה סגנית השר לקידום צעירים סטודנטים ונשים.

ד”ר רונית עיר שי, מהתכנית ללימודי מגדר ב’בר- אילן’, ויושבת ראש הכינוס, מציינת, כי; “פסקי הלכה בדורות האחרונים משקפים מגמה אידיאולוגית של עידוד ילודה כמעט בכל מחיר.

◄ אסור ששיקולים דמוגרפים וחברתיים כאלה או אחרים יבואו על גבם של הנשים

כך למשל בכל הקשור ל”מין ללא פריון” (הפלות ומניעת הריון), המגמה מחמירה למדי בעוד שב”פריון ללא מין” המגמה מתירנית למדי, כל זאת למרות שאם בוחנים את השיח ההלכתי הקדום אין שום הכרח למגמות המחמירות ואילו העידוד הבלתי מבוקר של טכנולוגיות הפריה מודרנית, ללא בחינת האספקטיים האתיים – עשוי להעצים מאוד את הסבל של נשים עקרות.

נשים אלה, מרגישות מחויבות לעבור טיפולי הפריה קשים וכואבים – בכל מחיר”.

ד”ר חנה קהת, יו”ר ארגון קולך; “תוצאות הסקר, שוב מוכיחות את הצורך החשוב בתכנון נכון של הקמת המשפחה. עידוד הילודה, שמורגש בעיקר במגזר החרדי והדתי, עלול לבוא על חשבון בריאותן ורווחתן של הנשים.

חשוב לשים לב לנתון לפיו הבאת ששה ילדים ומעלה גובה מחיר, וחשוב לידע בכך את הנשים ולדאוג לשלומן, מפני שמלבד החשיבות של הבאת ילדים לעולם ישנה חשיבות רבה שתהיה להם אם בריאה ומאושרת.

מדינות גורפת של פוסקי הלכה לעידוד ילודה ללא בקרה, עלולה לפגועה לא רק בבריאותה של האישה ובתוחלת חייה אלא אף בפגיעה באורך חייה, ולכן, אסור ששיקולים דמוגרפים וחברתיים כאלה או אחרים יבואו על גבם של הנשים”. אמרה ד”ר קהת, יו”ר קולך.

גב’ אילת וידר כהן, יו”ר הנהלת ’קולך’, פסיכולוגית קלינית אחראית על תחום בריאות האישה ב’קופ”ח מאוחדת’, מציינת, כי; “שני הנתונים החשובים; מספר רב של לידות והשפעתן על מצבה הבריאותי והנפשי של האישה, וכן השפעת גיל הנישואים הנמוך על בריאות האישה.

הנתונים הללו, חייבים להיכנס למכלול השיקולים ההלכתיים בכל התחום של תכנון משפחה ומדגישים את הצורך בבחינת פיקוח נפש בתכנון נכון של ילודה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן