מטבחים

מטבח – קמילה עיצוב מטבחים: איך לתכנן את היעיל ביותר והמתאים ביותר

0
0

האם את עומדת לפני רכישת מטבח? לאנשי חברת “קמילה עיצוב מטבחים”, שמקום מושבה באזור התעשייה החדש בעיר אור יהודה, יש מילה, ויותר מכך, הם מסבירים; חשוב לזכור, כי תכנון מטבח, צריך להתבצע בשת”פ עם מעצב הפנים בין אם זה מעצב פנים של חברת המטבחים או מעצב פנים שאתם שוכרים את שירותיו.
מטבח - קמילה עיצוב מטבחים: איך לתכנן את היעיל ביותר והמתאים ביותר
מטבח – קמילה עיצוב מטבחים: איך לתכנן את היעיל ביותר והמתאים ביותר

’מטבח’, הינו חדר בבית המגורים המשמש להכנת מזון. המטבח המודרני כולל, בדרך כלל, תנור אפייה, תנור מיקרוגל, כיור המשמש לניקוי כלי הכנת המזון וכלי האכילה, ולעתים מדיח כלים, ומקרר לאיכסון המזון. חלק מהמזון מאוכסן במזווה הסמוך למטבח. המילה; מטבח, משמשת במובן מושאל גם ככינוי לתרבות הקולינרית של עם או אזור מסוים (כגון; המטבח הגרמני או המטבח הצרפתי). אף שמטרתו העיקרית של המטבח הנה הכנת מזון, המטבח מהווה לעתים, בהתאם לגודלו של בית המגורים, אתר מרכזי ומעין חדר מגורים. כך מוגדר ’מטבח’, על פי אינצקלופדיה ויקיפדיה.

האמת, היא כי תכנונו של המטבח, הינו מושג חדש יחסית. במשך מאות שנים, נבנה המטבח, כאחד מחדרי הבית – חדר מרכזי ביותר, אך לא נעשה במערב אירופה, תכנון מיוחד ל’ריהוט המטבח’ (בניגוד לעקרונות ה’פנג שווי’ המסורתיים בסין שהקפידו גם על מיקום ריהוט מטבח).

העיצוב המודרני של המטבח מקורו בספרה של קתרין ביצ’ר “תזה של כלכלה ביתית” (A Treatise on Domestic Economy) משנת 1843. בספר זה, שנערך מחדש על ידי אחותה הרייט ביצ’ר סטו, ויצא לאור בשם; “ביתה של האישה האמריקאית” (The American Woman’s Home) בשנת 1869, נעשה לראשונה תכנון של מטבח מודרני על פי שיקולים ארגונומיים.

המטבח, כלל מדפים על הקירות, שטחי עבודה נרחבים המחולקים לתפקידיהם השונים: הכנת מזון ובישולו. כריסטין פרדריק, פרסמה בשנת 1913 סדרת מאמרים הדנים בניהול המטבח בעקבות העקרונות הטיילוריסטים של המטבח המודרני.

מאמרים אלה, השפיעו על האדריכלים ומתכנני המטבחים בגרמניה ואוסטריה ובהם; ברונו טאוט, ארנה מייר ומרגרט שוט ליהוטצקי.

קמילה, שמים דגש על שימוש בחומרים איכותיים, פרזוול יוקרתי

בארצות הברית, נערכו בשנות ה-30 וה-40 ניסיונות להביא לסטנדרטיזציה וייעול של המטבח, ונקבע “משולש המטבח” על שלושת הפונקציות שלו;

אכסון מזון, הכנתו ובישולו (פונקציות שהוגדרו עוד בספר של קתרין ביצ’ר), וכי שלוש הפונקציות צריכות להשפיע על מיקום הריהוט במטבח שיקל על ביצוע הפעולות בו.

הדרישה שלא יהיה ריהוט מטבח המפריע במעבר מפעולה לפעולה הביא לעיצוב חמישה סוגי מטבחים;

• מטבח טור – כל רהיטי המטבח מסודרים בטור אחד לאורך קיר. מצב זה אינו אופטימלי ונעשה רק בעת מחסור במקום.
• מטבח דו טורי – מטבח בו ריהוט המטבח מסודר לאור שני קירות מקבילים. באחד התנור והכיור, באחר המקרר.
• מטבח L – מטבח בו ריהוט המטבח מסודר לאורך שני קירות ניצבים.
• מטבח U – מטבח בו ריהוט המטבח מסודר לאור שלושה קירות ניצבים.
• מטבח אי – הקיים בעיקר במטבחים פתוחים – במצב זה ריהוט המטבח מסודר ברובו בצורת L או U, כאשר אחת הצלעות מופרדת משאר הריהוט והיא מהווה “אי” המפריד בין המטבח לחדר המגורים.

אם את עומדת לפני רכישת מטבח לאנשי חברת קמילה עיצוב מטבחים, שמקום מושבה באזור התעשייה החדש בעיר אור יהודה, יש מילה, ויותר מכך, הם מסבירים, כי; “תכנון מטבח, הוא תהליך הדורש השקעה לא מבוטלת של זמן ושל חשיבה.

תכנון מטבח, מטרתו להפוך את המטבח למטבח היעיל ביותר והמתאים ביותר לצרכיך. נכון, תכנון של מטבחים, אינו תהליך אחיד וקבוע, זהו בהחלט”, מדגישים; ב’קמילה מטבחים’; “תהליך שמשתנה מלקוח ללקוח.

לדוגמא, תכנון של מטבח מוסדי שונה לגמרי מתכנון מטבח פרטי, ותכנון של מטבח בדירת רווקים שונה כמובן מתכנון מטבח של משפחה עם ילדים”.

זאת ועוד; תכנון מטבח הוא השתקפות של הצרכים המשתנים של כל לקוח ולקוח, הטעם והסגנון שלו, והתקציב שעומד לרשותו. תכנון המטבח, מתבצע בד”כ בשיתוף פעולה מלא בין הלקוח לבין הנגרייה או חברת המטבחים שאמורה לייצר עבורו את המטבח.

מטבח – קמילה עיצוב מטבחים

יש אנשים שמייחסים חשיבות רבה לשלב של תכנון המטבח והם מעדיפים לשכור את שירותיו של מעצב פנים שיסייע להם לתכנן מטבח שיהיה מותאם אישית לצרכים שלהם לטעם שלהם ולסגנון החיים שלהם.

יש גם אנשים שמסתפקים בשירותי התכנון והעיצוב שמציעות חברות מטבחים רבות ונגריות מטבחים רבות. בכל מקרה, חשוב לזכור, כי תכנון מטבח, צריך להתבצע בשת”פ עם מעצב הפנים, בין אם זה מעצב פנים של חברת המטבחים או מעצב פנים שאתם שוכרים את שירותיו.

לדברי אנשי ’קמילה מטבחים’; “התהליך של תכנון מטבח מורכב מ-3 שלבים עיקריים, שהם;

1. מדידות; כדי להגיע לתוצאות מיטביות של תכנון מטבח יש לבצע קודם כל מדידות מדויקות, ולהכין תכנית ברורה ובה נחליט על מיקום מוצרי החשמל במטבח, מיקום הכיור ועוד.

2. תכנון מערכת הארונות של המטבח; בשלב זה עלינו להחליט מה יהיה אופן האחסון במטבח, כמה מגירות נשלפות אנו רוצים, היכן תהיה הקרוסלה במטבח, והיכן נאחסן את המדיח.

3. עיצוב חיצוני של ארונות המטבח; איזה עיצוב חיצוני אנו רוצים שיהיה לארונות המטבח שלנו, האם אנו רוצים מטבח מעץ מלא, האם אנו רוצים מטבח מינימליסטי או מטבח כפרי , איזה קרמיקה ואיזה שיש אנו רוצים במטבח. ועוד.

תכנון מטבח נכון, יאפשר לנו בסופו של דבר ניצול מקסימלי של חלל המטבח ותפעול יעיל ונוח של המטבח כולו”. מסכמים בקמילה עיצוב מטבחים, השמים דגש במטבחים המיוצרים אצלם על שימוש בחומרים איכותיים, פרזוול יוקרתי, רמת שרות גבוהה ויחס אישי. משחק של עץ וצבע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן