נזיקין - פסקי דין

יו”ר הפועל ת”א בכדורסל, ישלם לפרשן הספורט רון קופמן, 3,000 ש”ח, בגין פרסום לשון הרע

0
0

הצגת העיתונאי, ופרשן הספורט ישראלי, קופמן, כ’חסר כתובת’, מהווה פגיעה, שכן יוצרת קונוטציה של אדם “הומלס”, באופן העולה כדי לשון הרע, אך הפיצוי בגין פגיעה זו יהא פיצוי סמלי בלבד, בין היתר בהתחשב בהתנהלותו של קופמן עצמו, והאופן שבו הוא מיצב את עצמו כאדם המתבטא לעיתים קרובות בבוטות
יו
יו”ר הפועל ת”א בכדורסל, ישלם לפרשן הספורט רון קופמן, 3,000 ש”ח, בגין פרסום לשון הרע

בית משפט השלום בעיר תל אביב, קבע, כי יו”ר קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב, שאול אייזנברג, ישלם לעיתונאי רון קופמן, פיצוי של 3,000 ש”ח מאחר ואמר בראיון לאתר “וואלה” בין היתר, כי קופמן, טוען, כי הוא; “חסר כתובת”. נקבע, כי שימוש בביטוי זה, יוצר קונוטציה של “הומלס”, המהווה הוצאת דיבה, אך לאור התנהלותו של קופמן הוא זכאי לפיצוי סמלי בלבד.

במהלך ראיון לאתר האינטרנט “וואלה” אמר שאול אייזנברג יו”ר קבוצת הכדורסל של הפועל תל-אביב, בין היתר, כי קיים אדם מתוסכל, שלא עשה כלום בימי חייו, אשר מנסה להכפיש את שמה של הקבוצה.

כששאל המראיין אם הוא מתכוון לרון קופמן, ענה היו”ר: “אתה אמרת”. כמו כן, אמר היו”ר, כי קופמן, מסרב לקבל ’כתבי אישום’ (כך במקור) כנגדו בטענה, כי הוא חסר כתובת. בגין פרסומים אלה, הגיש קופמן, תביעה לפיצוי של 250,000 ש”ח בין היתר נגד יו”ר הקבוצה ואתר “וואלה”.

שאול אייזנברג, טען, כי הוא כלל לא התכוון לקופמן. ואילו אתר “וואלה”, טען, כי הדברים נאמרו כחלק מראיון תקשורתי, וכי עומדת להם הגנת אמת בפרסום.

כב’ השופט חגי ברנר, קבע, כי הדברים שנאמרו, אכן כוונו אל קופמן ולא אל אדם אחר, מאחר והמונח; “אתה אמרת” – משמש אישור משתמע לשאלות בראיון עיתונאי. עם זאת, מרבית התביעה כנגד אייזנברג, נדחתה שכן קופמן עצמו הטיל את האחריות על אתר “וואלה”.

באשר לאתר “וואלה”, נקבע, כי עומדת לו הגנת אמת בפרסום, משום שהמראיין הקפיד על ציטוט מדויק של הדברים שנאמרו, מבלי להזדהות עם דבריו ולהוסיף להם נופך של אמינות, וכן, משום שקיים אינטרס ציבורי בפרסום, שכן קופמן, הינו איש תקשורת שנותן דרור לדעותיו, לעיתים תוך שימוש בשפה לא ראויה.

עם זאת, נקבע, כי הצגת קופמן, כ’חסר כתובת’, מהווה פגיעה, שכן יוצרת קונוטציה של אדם “הומלס”, באופן העולה, כדי לשון הרע, אך הפיצוי בגין פגיעה זו, יהא פיצוי סמלי בלבד, בין היתר בהתחשב בהתנהלותו של קופמן עצמו, והאופן שבו הוא מיצב את עצמו כאדם המתבטא לעיתים קרובות בבוטות.

לפיכך, חויב אייזנברג לשלם לקופמן, פיצויים של 3000 ש”ח והוצאות משפט של 500 ש”ח. ואילו התביעה כנגד אתר “וואלה” נדחתה, ולכן, ישלם קופמן, לאתר שכ”ט של 15,000 ש”ח.

• אל פסק הדין בעניין קופמן נגד אייזנברג

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן