רשויות מקומיות

יו”ר מרכז השלטון המקומי, מר שלמה בוחבוט, דורש להגביר ההרתעה מפגיעה בראשי ערים

0
0

בעקבות האיומים על חייה של ראש עיריית נתניה, יו”ר מרכז השלטון המקומי, בוחבוט; “יותר ממחצית מראשי הרשויות יחוו איומים או גילויי אלימות במהלך כהונתם” ◄ תנחשו מי עומד מאחורי הציטוט הבא; “מקרים אלו (ניסיון פגיעה בראש עיריית נתניה), מצטרפים למספר מקרים גדול ביותר של צעדים ומעשים פליליים המופנים כלפיי ראשי ערים, המטרה לפגוע בחייהם… עלינו להתעורר, ולפעול ע”מ לעקור תופעה נפשעת זאת מן השורש משום שרצח ראש עיר בישראל הוא רק עניין של זמן…”.
יו
יו”ר מרכז השלטון המקומי, מר שלמה בוחבוט, דורש להגביר ההרתעה מפגיעה בראשי ערים

בעקבות האיומים על חייה של ראש עיריית נתניה, הגב’ מרים פיירברג-איכר, בעבר* ובימים האחרונים, טוען, יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות, מר שלמה בוחבוט, כי יש להגביר את ההרתעה מפני פגיעה בראשי ערים.

יושב ראש מרכז השלטון, מר שלמה בוחבוט, הוסיף והזהיר, כי להערכתו, למעלה ממחצית ראשי הרשויות, יחוו איומים או גילויי אלימות במהלך כהונתם אם לא תוחמר הענישה נגד המאיימים.

בינתיים, נודע, כי מרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה; “אני ממשיכה בשגרת העבודה שלי”, זוכה באהדה וגלי תמיכה חסרי תקדים של תושבים ואנשי ציבור מכל רחבי הארץ, המחזקים את רוחה בעקבות שיגור מעטפה הממוענת אליה אישית, ובה שני קליעי אקדח ומכתב בנוסח הבא; “אם לא תפסיקי את הבנייה – הכדורים האלה יהרגו אותך”.

לפני מספר ימים, נרשמה תקרית אחרת בה הייתה מעורבת; בעת סיור בעיר, חסם את דרכה של הגב’ פיירברג, תושב העיר, והחל לגדף אותה. כעבור זמן קצר אותר האיש, נחקר ושוחרר למעצר-בית של 10 ימים.

הערכה, היא כי האיש הזה, אינו קשור למכתב האיום. ונוכח משקלם של האיומים, הוחלט להגביר את האבטחה סביב ראש עיריית נתניההגב’ מרים פיירברג-איכר.

עקב הערפל, סביב זהות המאיימים (אדם פרטי או של ארגון פשע), נכנסו לתמונת חקירת המקרה, אנשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, וגם חוקרי יאחב”ל, המטפלים בארגוני הפשיעה.

◄ ח”כ יצחק אהרונוביץ’; “רצח ראש עיר בישראל הוא רק עניין של זמן…”

כזכור, אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית נתניה, נתונה לאיומים* מכל סוג. לפני כ- 3.5 שנים, נשלחה לעברה אזהרה רעשנית, כאשר רימון רסס, התפוצץ מחוץ לביתה בשעה שהיא ובעלה שהו בבית. איש לא נפגע, אך שמשות הבית, התנפצו.

הערכה, אז הייתה, כי מדובר ב’מעשה נקם’, כלפי פיירברג, על רקע פעולות אכיפה קשות שנקטה במסגרת פיקוח העירוני, כמו הכפלת מספר הפקחים, העסקת חברות אבטחה, ומניעת פשיעה, צווי הריסה לחוות סוסים פיראטיות, פינוי רוכלות ממדרכות בעיר.

ח”כ יצחק אהרונוביץ’ (סיעת ישראל ביתנו), כיום השר לביטחון פנים, שהזדעק אז (28.12.06), שלח מכתב אל יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, בדרישה לכנס את הוועדה ולדון בנושא.

ח”כ אהרונוביץ’ כתב; “האלימות כלפי נבחרי הציבור; “אבקש את כינוס הוועדה לצרוך דיון דחוף עקב ריבוי ניסיונות הפגיעה בראשי ערים.

אתמול, נזרק רימון לעבר ביתה של ראש העיר נתניה, והיום היה איום על חייו של ראש העיר נהריה מר ג’קי סבג.

מקרים אלו, מצטרפים למספר מקרים גדול ביותר של צעדים ומעשים פליליים המופנים כלפי ראשי ערים, המטרה לפגוע בחייהם”.

אהרונוביץ’, התריע, כי; “עלינו להתעורר ולפעול על-מנת לעקור תופעה נפשעת זאת מן השורש משום ש’רצח’ ראש עיר בישראל הוא רק עניין של זמן…”.

◄ שרון עזריאל על אלימות כנגד ראשי רשויות מקומיות

דעה בכל המקרים על אלימות כלפי ראשי ערים יש גם למר שרון עזריאל, מ”מ מנכ”ל מרכז השלטון המקומי, והוא מביא אותה באתר המרכז;

האלימות המופנית כנגד ראשי רשויות מקומיות, סגניהם ועובדיהם הינה חלק בלתי נפרד ממגמת האלימות הגוברת והולכת בתוך החברה והמשפחה הישראלית ונמצאת במגמת עליה מתמדת

לאלימות כנגד נבחרי ציבור ביטויים פיזיים ומילוליים כאחד; איומים ומעשי תקיפה כדוגמת זריקת רימונים, מטעני חבלה, ניסיונות דריסה, איומים טלפוניים ואיומים כתובים.

הסיבות המרכזיות לאלימות כנגד ראשי רשויות, הן; סגירת עסקים שפועלים ללא רישיון, הוצאת צווי הריסה למבנים בלתי חוקיים, אכיפת חוקי התנועה ואיכות הסביבה, רוכלות ותכנון בנייה, ואי מתן רישיונות מסוגים שונים.

אין חולק על כך שראש רשות הוא משרת ציבור שנבחר בבחירות אישיות ע”י רוב תושבי הרשות, ולכן פגיעה בו או בעובדיו מהווה פגיעה בדמוקרטיה.

חשוב להדגיש שזה בבחינת נס שעד היום לא נרצח ראש רשות.

ראשי רשויות רבים נמצאים בדרגת איום גבוהה ע”פ הגדרת משטרת ישראל, אך לרובם אין את האפשרות לממן אבטחה יקרה זו, מה שמוביל את ראש הרשות לסיטואציה בלתי אפשרית; או להפקיר את העיר לעבריינים, או להלחם בהם ללא שום גיבוי.

מרכז השלטון המקומי, פועל בנחישות בכל החזיתות על מנת לטפל בתופעת האלימות; למול משטרת ישראל, המשרד לבט”פ ומשרד הפנים.

בימים אלו ממש שר הפנים, ח”כ אלי ישי, מגיש החלטת ממשלה שאמורה להקצות 10 מלש”ח בשנה למימון אבטחת ראשי רשויות.

בנוסף, ח”כ דוד אזולאי, יו”ר ועדת הפנים והג”ס בכנסת, חרט על דגלו טיפול אינטנסיבי במיגור התופעה, והנושא נדון בהרחבה מס’ פעמים בוועדה, והוחלט להחיל דין רציפות על הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (מס’ 118) (אבטחת ראש העירייה ועובדים בכירים) התשס”ט – 2008.

גינוי התופעה מבוצע גם בזירה התקשורתית וההסברתית, והנושא הועלה לסדר היום הציבורי וזכה לדעת קהל אוהדת”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן