דת | יהדות

יעקב מרגי, השר לשרותי דת: אם בית הדין הרבני, יידרש לכך, ענישה גופנית תיקבע כאיסור

0
0

עו”ד גיתית נחליאל: ישנו הבדל משמעותי בפסיקות רבות בין בתי המשפט לבתי הדין הרבניים, כאשר בתי המשפט בוחנים דברים לעומקם ופוסקים על פי טובת הילד, בעוד בתי הדין הרבניים אינם בוחנים את הדברים ומסתפקים בטענות ההורים ◄המועצה לשלום הילד: יש עלייה משמעותית בדיונים המתקיימים בנושאים אלה בבתי הדין הרבניים, דווקא.
יעקב מרגי, השר לשרותי דת: אם בית הדין הרבני, יידרש לכך, ענישה גופנית תיקבע כאיסור
יעקב מרגי, השר לשרותי דת: אם בית הדין הרבני, יידרש לכך, ענישה גופנית תיקבע כאיסור

“בתי הדין הרבניים, פוגעים בזכויות של ילדים” – כך אמרה עו”ד גיתית נחליאל, עורכת דין וטוענת רבנית, המתמחה בדיני משפחה, אשר השתתפה בפאנל שנושאו “ילדים ויהדות – טובת הילד בראי המשפט העברי”, שהתקיים היום, ה- 15.2.10 ב-’כנס באר-שבע לשלום הילד’, מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, את הדברים אמרה עו”ד נחליאל בתגובה לדבריו של חה”כ יעקב מרגי, השר לשרותי דת.

עו”ד נחליאל, הוסיפה, ואמרה, כי ישנו הבדל משמעותי בפסיקות רבות בין בתי המשפט לבתי הדין הרבניים, כאשר בתי המשפט, בוחנים דברים לעומקם ופוסקים על פי טובת הילד, בעוד בתי הדין הרבניים אינם בוחנים את הדברים ומסתפקים בטענות ההורים.

כך, למשל, בתי דין רבניים, אינם בודקים ראיות לגבי הכנסות של הורים במשפטים הנוגעים לגירושין. התוצאה הישירה של הדברים, הינה פגיעה בילדים ובנשים.

חה”כ יעקב מרגי, השר לשרותי דת, הסכים, ואמר, כי; “אכן, ישנן מקורות בהלכה, המתירים ענישה גופנית ע”י מורים והורים, אך הם מתירים זאת בתנאים מסוימים”.

“כיום, יש יותר ויותר קולות במגזר הדתי והחרדי” – על פי חה”כ מרגי; “הקוראים לאיסור על ענישה גופנית. זאת ועוד, אם יידרש בית הדין הרבני, לכך, היום, ענישה גופנית תיקבע כאיסור”.

על אף הפגיעה היחסית בבתי הדין הרבניים לעומת בתי המשפט, נתוני המועצה לשלום הילד, בעניין מפתיעים; בעבר, עניינים כמו משמורת על ילדים וסדרי ראיה לבן זוג שאיננו משמורן, במשפחות מתגרשות, נדונו בעבר בעיקר בבתי המשפט למשפחה”.

אולם מנתונים חדשים שאספה המועצה לשלום הילד, עולה, כי בשנים האחרונות, יש עלייה משמעותית בדיונים המתקיימים בנושאים אלה ב-בתי הדין הרבניים, דווקא.

מאז 1996, עלה מספר תיקי משמורת, וסדרי ראיה, בכלל, בתי הדין הרבניים בארץ בקרוב ל-70% (מ-1472 ב-1996 ל-2436 ב-2008).

במספר בתי דין רבניים אזוריים, הייתה עליה חדה במיוחד, כמו;

• טבריה; 900%
• ירושלים; 200%
• צפת; 983%
• רחובות; 206%.
גם ב-’בית דין הרבני הגדול’, הייתה עלייה של כ-200%.

ב-’מועצה לשלום הילד’, מציינים, כי לא ברורה הסיבה לגידול דרמטי זה. יתכן והדבר נובע מעלייה בשיעור הגירושין במיגזר הדתי והחרדי, אך ייתכן שמסיבות שונות, יש מי שמעדיפים, כי דיון בענייני משמורת, וסדרי ראייה לגבי ילדיהם, יתקיים ב-בית הדין הרבני, דווקא ולא ב’בית משפט לענייני משפחה’.

השינוי במגמה, מחייב מעקב קפדני על שמירת עקרון טובת הילד, בדיונים בבתי דין הרבניים, על רקע תלונות שונות לפיהן קיימת התעלמות בבתי הדין הרבניים מהמלצות של פקידי סעד לסדרי דין ותסקיריהם, ומעקרון טובת הילד כעקרון ראשון במעלה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן