הריון | לידה | תינוקות

ביה”ח כרמל, חיפה: היולדת לא הספיקה להגיע לחדר הלידה וילדה במעלית

0
0

לתינוקת החדשה אשר נולדה במעלית ביה”ח כרמל, אין עדיין שם, אבל האם זהבה, חושבת כי “גאולה”, יהיה שם מוצלח; “כמו גאולת עם ישראל, מחייכת היולדת זהבה, העיקר שבעזרת ה’ הכל נגמר בשלום”.
ביה
ביה”ח כרמל, חיפה: היולדת לא הספיקה להגיע לחדר הלידה וילדה במעלית

כבר 9 שנים שהמיילדת הבכירה מעיינה אלבוים, מבית החולים כרמל, חיפה, מיילדת נשים שלא הספיקו להגיע לחדר לידה בכל מיני מקומות מוזרים. היא כבר ילדה נשים בחדר מיון ובמכוניות נוסעות אבל לידה במעלית נוסעת, זה עוד לא קרה לה.

הכל התחיל עם האם זהבה, ממושב כפר חסידים, יולדת חרדית, שלה זו כבר הלידה השלישית בבית החולים. חובקת כבר שני ילדים חמודים והיא כבר יודעת ומכירה היטב מה זה צירים, איך מתקרבת לידה ומה זאת ירידת מים. אבל לקראת הלידה האחרונה, היו קצת בעיות וצירים מוקדמים אשר הצריכו את זהבה ללכת ולשוב לבית החולים מספר פעמים כשהעובר, נחשב עדיין קטן מדי ללידה.

מספרת זהבה; “בסוף השבוע כשהתחילו לי בבית עוד הפעם הצירים כבר לא התרגשתי, חשבתי שזה כבר יחלוף ולא יחסתי לזה חשיבות , אבל פתאום התחילו לי צירי לחץ בשילוב ירידת מים אז כבר התקשרתי לבעלי שהגיע במהירות וטסנו לבית החולים כרמל”.

“פתאום קיבלתי בכריזה הפנימית בחדר לידה, כי יש יולדת בחדר מיון, מספרת מעיינה המיילדת, מיד לקחתי את הציוד הדרוש ללידה ורצתי למעלית, כדי לרדת לפגוש את היולדת בחדר המיון”.

אבל מסתבר, כי התינוקת החדשה של זהבה, “לא יכלה להתאפק”, מה שהצריך את רופאי חדר המיון להסיט את היולדת זהבה מחדר המיון, ישירות למעלית לחדרי הלידה, ושם מיד כשנפתחה דלת המעלית נפגשו המיילדת מעיינה והיולדת.

מספרת המיילדת, מעיינה; “זאת מעלית מיוחדת לחדר ניתוח וחדר לידה, והיא עולה ישירות תוך שניות למעלה. תוך כדי עליית המעלית הרגעתי את זהבה וביקשתי שתנשום עמוק, כי אנחנו כבר מגיעים, אבל היא כנראה לא הצליחה להתאפק ותוך כדי עליית המעלית, היא כבר התחילה את תהליך הלידה. הראש של התינוק כבר התחיל לצאת והמעלית ממשיכה לעלות”.

כשראתה מעיינה, כי תהליך הלידה, כבר בעיצומו היא התקשרה מתוך המעלית לצוות חדר הלידה, אשר מיד התייצב עם רופאים ואחיות וכל הציוד הדרוש וחיכה להם מול היציאה מהמעלית.

מיד שנפתחה המעלית פרש צוות חדר הלידה פרגודים סביב דלת המעלית וכל הצוות המקצועי, מיהר לבדוק שהיולדת זהבה והתינוק בסדר גמור.

“ראינו שהכל בסדר והנחתי את התינוקת החדשה שנולדה במעלית על הבטן של אמא שלה, כדי שתרגיש את החום” – מספרת המיילדת מעיינה, החלטנו לא לחתוך את חבל הטבור, והמשכנו עם זהבה, לחדר הלידה, כדי לסיים את כל המהלך הלידה ולטפל בתינוקת כמו שצריך”.

“נסתרות דרכי האל, אומרת בהתרגשות היולדת זהבה, כשהיא מחבקת את התינוקת החדשה; “הרגשתי שהתינוקת החדשה שלי, יוצאת כמו גאולת עם ישראל כל פעם יוצאת וחוזרת, ויוצאת, עוד קצת וחוזרת, עד שלבסוף היא יצאה לגמרי בריאה ושלמה, כך אנחנו מאמינים שתבוא הגאולה לעם ישראל, מגיחה קצת ונעלמת ולבסוף מופיעה וגואלת אותנו מצרותנו”.

“סוף טוב הכל טוב” – אומרת חוה אלקלעי, אחראית חדרי הלידה של בית החולים כרמל; “למרות שלידה הינה תהליך טבעי, מאוד חשוב שהתינוק, יצא בסביבה מקצועית ותומכת, צריך לדאוג לו לחום הגוף לוודא שהוא נושם בסרר ולראות שהאם לא מדממת יותר מדי, יש חשיבות מאוד גדולה ללידה בבית חולים, ואנחנו כאן בבית החולים כרמל, עושים את הכל כדי לאפשר ליולדות שלנו ללדת בצורה הטבעית, והנוחה ביותר להן”.

לתינוקת החדשה אשר נולדה במעלית, אין עדיין שם, אבל האם זהבה, חושבת כי השם; “גאולה”, יהיה שם מוצלח; “כמו גאולת עם ישראל, מחייכת היולדת זהבה, העיקר שבעזרת ה’ הכל נגמר בשלום”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן