גן יבנה | Gan Yavne

גן-יבנה: תוקם יחידה מקומית לחילוץ והצלה ביוזמת ראש המועצה ומפקד פקע”ר מחוז דרום

0
0

“במצב בו אירוע החירום, יפתיע, מוטב לה לרשות המקומית שתוכל לסמוך על עצמה בלבד”, הצהירו דרור אהרון ראש מועצת גן-יבנה ואל”מ איתן יצחק, וסיכמו ביניהם על יוזמה משותפת: להקים בגן-יבנה, יחידה לחילוץ והצלה, מבוססת על כוחות מקומיים.
גן-יבנה: תוקם יחידה מקומית לחילוץ והצלה ביוזמת ראש המועצה ומפקד פקע
גן-יבנה: תוקם יחידה מקומית לחילוץ והצלה ביוזמת ראש המועצה ומפקד פקע”ר מחוז דרום

אירוע חירום או אסון יכול לפקוד בכל רגע נתון, ללא אזהרה מוקדמת. זה יכול להיות אירוע טבע חריג בממדיו דוגמת שיטפון או רעש אדמה, וזה יכול להיות אירוע חומרים מסוכנים, שריפת ענק או מתקפת טילים.

תפישת העבודה מאז פרוץ מלחמת לבנון השנייה, הינה שהרשויות המקומיות בישראל צריכות להיות מוכנות תדיר, לכל מצב שיכול לערער את הסדר הציבורי לפרקי זמן משתנים, כאשר רק בהמשך תקבלנה את הסיוע הנדרש מכוחות ההצלה והצבא, הכול בהתאם לממדי התופעה ומידת הדחיפות יחסית לישובים אחרים.

ביקור שגרתי שקיים הבוקר בישוב גן-יבנה, מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף (פקע”ר) אלוף משנה איתן יצחק, נפתח בסקירת המצב, כמעט שנה מתחילת מבצע “עופרת יצוקה”.

“לכאורה, האזור, מאופיין בשקט עמיד יחסית, אך אין זה סוד שארגון הטרור החמאס ממשיך להיערך ולהתחזק. כיוון שכך אין מנוס מהכנת המשק. הרשויות, צריכות לבדוק עצמן מבחינת מוכנות עובדיהן, הצטיידות ועוד” – ציין אל”מ יצחק.

משראה כך, החליט דרור אהרון, ראש מועצת גן-יבנה, “לזרוק” לאל”מ יצחק, כפפה, והוא מיהר להרימה. ההצעה; הקמת יחידת חילוץ והצלה מבוססת על תושבים מקומיים, בעלי רקע רלוונטי.

המתנדבים, אשר יימצאו מתאימים, יעברו קורס הכשרה ייעודי שיבוצע על ידי פיקוד העורף. היחידה, תהיה כפופה למועצה המקומית, ותמומן על ידי המועצה בשנת התקציב הבאה. היחידה, מיועדת לפעול בתחומי גן-יבנה וישובי הסביבה ככל שיידרש.

בתוך כך, הבטיח אל”מ יצחק, כי עד סוף השנה, יותקנו בגן-יבנה, שני צופרים נוספים, במקומות בהם התברר במבצע “עופרת יצוקה”, כי כיסוי הצופרים אינו מספיק.

בסיכום הישיבה, הודה דרור אהרון לאל”מ יצחק על ההזדמנות לשיתוף פעולה מעשי בין הצדדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן