חדשות בארץ

המאגר הביומטרי: מאות הפגינו בת”א במחאה על החוק הצפוי לאישור הכנסת

0
0

זוהי “פגיעה במרחב הדמוקרטי בישראל” ◄ עו”ד אבנר פינצוק, ראש תחום פרטיות ומידע ב-אגודה לזכויות האזרח: בגרמניה, יש תעודות ביומטריות, אך כחלק מלקחי ההיסטוריה, הוחלט שם שלא להקים מאגר ◄ עו”ד יהונתן קלינגר: החוק שובר האמון שבין המדינה לאזרחיה
המאגר הביומטרי: מאות הפגינו בת
המאגר הביומטרי: מאות הפגינו בת”א במחאה על החוק הצפוי לאישור הכנסת

מאות הפגינו הערב, מוצאי שבת ה- 25.7.2009 במחאה על חוק המאגר הביומטרי, אשר צפוי לעלות להצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית השבוע. זהו שיאו של מאבק ממושך שמובילים אנשי האגודה לזכויות האזרח יחד עם בלוגרים, משפטנים ומומחי טכנולוגיה, כנגד כוונת משרד הפנים להקים מאגר ביומטרי של כל תושבי המדינה, שאין כדוגמתו באף דמוקרטיה. הפעילים קראו להוסיף ולהיאבק באמצעות לחץ ישיר על חברי הכנסת, במטרה להביא לדחיית החוק.

עו”ד אבנר פינצ’וק, בצילום, ראש תחום פרטיות ומידע ב-אגודה לזכויות האזרח, אשר נשא דברים בהפגנה: “במהלך הדיונים בכנסת, גילו נציגי המדינה, כי בגרמניה, יש תעודות ביומטריות, אך כחלק מלקחי ההיסטוריה, הוחלט שם שלא להקים מאגר. אכן, מידע רב מדי בידי השלטונות עלול להוביל לתוצאות איומות, ולא רק בגרמניה. מדינת ישראל, לא צריכה להיות הדמוקרטיה הראשונה שהופכת את אזרחיה לשפני הניסיונות של המאגר המסוכן הזה”.

עו”ד יהונתן קלינגר, בלוגר וממובילי המאבק בחוק, אמר: “החוק שובר את האמון שבין המדינה לאזרחיה”.

בהפגנה נאמו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ ו-דב חנין, אשר הזהירו מפני הכרסום בדמוקרטיה וקראו למשתתפי ההפגנה לפנות לחברי הכנסת בקריאה להתנגד לחוק.

פרופ’ אלי ביהם, דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון ומומחה בינלאומי לאבטחת מידע, ציין, כי; “הגורמים האחראים לא נקטו בצעדים הבסיסיים ביותר הדרושים להגנה על המידע שיישמר במאגר”.

השר מיכאל איתן, מהמתנגדים הבולטים לחוק ומי שהתריע כי דליפת מידע מהמאגר הביומטרי עלולה להיות גרועה מצ’רנוביל, אמר הערב; “ההפגנה מבטאת את רחשי הלב של מאות אלפים אשר עדיין אינם מודעים להשלכות של מאגר המידע הביומטרי”.

איתן, הודיע, כי בכוונתו לפנות לשרי הממשלה וליו”ר הכנסת בבקשה לעכב את הקמת המאגר, אשר לדבריו; “יעלה מיליארדי שקלים ותועלתו מפוקפקת”.

בשלושת השבועות בהם התקיימו הדיונים על הקמת מאגר המידע הביומטרי, התברר, כי בהצעת החוק להקמת המאגר חסרה התייחסות לסוגיות קריטיות של אבטחת המידע, הרגיש שבמאגר. במקביל, עלתה ביקורת חריפה על הליך החקיקה החפוז, ועל כך שאפילו מקרב הח”כים החברים בוועדת המשנה המצומצמת שדנה בו, קיימת בורות רבה באשר לטיבו של המאגר ולסכנות הגלומות בו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן