כדורגל

ח”כ אורי אורבך: יש להעביר את כל משחקי הכדורגל ליום חמישי

0
0

ח”כ איתן כבל: “הכנסת, צריכה לעזור בכל הנושא של תאורה במגרשים, כדי שמשחקים באמת יוכלו להתקיים גם בשעות הערב ◄ עידן טל, בית”ר ירושלים; “כדורגל, פירושו ביחד והעובדה שמכניסים גם ציבור דתי- זה ה-ביחד האמיתי”.
ח
ח”כ אורי אורבך: יש להעביר את כל משחקי הכדורגל ליום חמישי

ח”כ אורי אורבך, עושה דרכו בקול תרועה רמה מהמגרש הפוליטי אל הפוליטיקה של מגרש הכדורגל, כשהצהיר, כי; “יש להעביר את משחקי הכדורגל ליום חמישי בערב, אשר יוכרז כיום תרבות ופנאי לכל המדינה” – הדברים נאמרו בדיון, עם מנכל”ית מחלקת הנוער של ההתאחדות, הגב’ אורית רז ומנהלת ארגון “צו פיוס”, הגברת עליזה גרשון במסגרת אירוע ספורטיבי מיוחד במינו שהתקיים אתמול, ה- 1 באפריל 2009, במשכן הכנסת שבו נטלו חלק נציגי קבוצות ליגת הכדורגל של “צו פיוס” והח”כים, איתן כבל והגב’ ח”כ אורלי לוי.

בדיון, הוצע, כי יש להעביר את משחקי הכדורגל ליום חמישי בערב, אשר יוכרז כ”יום תרבות ופנאי לכל תושבי המדינה”.

ח”כ אורי אורבך, אמר: “יש להעביר את המשחקים ליום חמישי בערב, כ”יום של תרבות פנאי לכל המדינה” ולהקפיד שכל המשחקים יתקיימו ביום אחד ולא יתפזרו על פני כמה ימים”.

ח”כ איתן כבל, אמר: “הכנסת, צריכה לעזור בכל הנושא של תאורה במגרשים, כדי שמשחקים באמת יוכלו להתקיים גם בשעות הערב אמצע השבוע ובכוונתי לפעול בכנסת לקידום נושא זה.

עידן טל, שחקן ליגת העל בקבוצת בית”ר ירושלים, אמר; “כדורגל, פירושו ביחד והעובדה שמכניסים גם ציבור דתי- זה ה-ביחד האמיתי”.

שאול מייזליש, יו”ר ליגת הכדורגל של “צו פיוס”, אמר; ” אפשרות כזו תשנה את פני החברה הישראלית ותיתן אפשרות שווה לשחקנים חילוניים ודתיים להיות על המגרש וביציעים, כך גם לא נחמיץ כישרונות מן המחנה הדתי וניצור מודל של דו-קיום אמיתי”.

אורית רז, מנהלת אגף הנוער בהתאחדות הכדורגל, אמרה; “ההתאחדות בהחלט רואה חשיבות שכל המגזרים יהיו מיוצגים במגרשים וגם נשקיע בכיוון זה של הכשרה של קבוצות מתוך מגמה של שילוב סקטוריאלי” .

עליזה גרשון, מנהלת ארגון “צו פיוס” אמרה; “היינו שמחים אם הדוגמא המוצלחת של קבוצות הכדורגל המשותפות לנערים דתיים וחילוניים לעוד תחומי חיים כמו חינוך משותף, דאגה לאיכות הסביבה, עשייה חברתית וכו’. אני בטוחה שיהיה לכולנו הרבה יותר נעים לחיות בחברה שפועלת יחד מתוך תחושת שותפות ואחווה”.

קבוצות הכדורגל של “צו פיוס” הן קבוצות ראשונות מסוגן בליגת הנערים הארצית, וייחודן בכך שהן מורכבות מבני נוער דתיים וחילוניים במספר שווה, ומשחקות בימי חול בלבד. הקבוצות פועלות בתמיכת הליגה הארצית לכדורגל, ומהוות הזדמנות לבני נוער מכל המגזרים לשחק ביחד. נוסף לאימונים ולמשחקים כוללת ההשתתפות בקבוצה גם פעילות חברתית – חינוכית, במטרה להפוך את התהליך למשמעותי עבור בני הנוער.

אודות צו פיוס

צו פיוס הוקם בשנת 1996 על ידי קרן אבי חי והחל את דרכו כמסע הסברה לאחר רצח יצחק רבין ז”ל, בתקופה של שבר עמוק בעם. התגובות למסע העידו, כי רבים בחברה הישראלית רואים בפיוס ובהידברות בתוך הציבור היהודי צורך קיומי. תגובות אלה, הביאו למעבר מדיבור למעשה ותוך תקופה קצרה הפך הארגון מסיסמה על שלטי חוצות לגוף שיוזם, מפיק ומעודד פעילויות בכל רחבי הארץ: עשרות תוכניות מפגש והידברות בין אנשים לאורך הקשת הדתית-חילונית; מסעות הסברה ופרסום באמצעי התקשורת; הפקות טלוויזיה ורדיו, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן