רשויות מקומיות

ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, נבחר לעמוד בראש מרכז השלטון המקומי

0
0

בוחבוט, גבר על ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, אשר זכה ב-80 קולות (42%) ◄ בוחבוט, החל לכהן כראש המרשות המקומית מעלות-תרשיחא, מ-1976, תפקיד בו הוא עד היום 2009 ◄ ב-15 השנים האחרונות שימש עדי אלדר, כיו”ר המרכז
ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, נבחר לעמוד בראש מרכז השלטון המקומי
ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, נבחר לעמוד בראש מרכז השלטון המקומי

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות-תרשיחא, וחבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, נבחר לעמוד בראש מרכז השלטון המקומי זאת לאחר שזכה לרוב של 115 קולות מתוך 204, מול מתמודד נוסף לתפקיד, היה ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, אשר זכה ב-80 קולות (42%).

בוחבוט, יחליף את עדי אלדר, ראש עיריית כרמיאל, (שכיהן בתפקיד ראש מרכז השלטון המקומי ב-15 שנים האחרונות), אשר כזכור, הודיע מראש, כי לא יתמודד לקדנציה רביעית ונבחר לכהן כיו”ר האסיפה הכללית.

שלמה בוחבוט

בוחבוט, נולד במרוקו (ב-8 בנובמבר 1942). ב-1954 עלה לישראל במסגרת “עליית הנוער”. בשנים 1971-1963, עבד במחלקה הסוציאלית של עיריית מעלות תרשיחא, וגם שימש כמזכיר המשמרת הצעירה במפא”י. בשנת 1974 נבחר כחבר מועצת מעלות תרשיחא, ובמהלך הקדנציה הראשונה שלו, ב-1976, היה לראש המועצה המקומית, תפקיד בו הוא מכהן עד היום (2009).

בשנת 1992 נבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה, אך אחרי קדנציה אחת בלבד העדיף להתמקד בתפקידו כראש המועצה, מה גם שחוק איסור כפל תפקידים עמד להיכנס לתוקפו.

עם הפיכתה של מעלות-תרשיחא ממועצה מקומית לעיר, בשנת 1996, שונה גם תארו של בוחבוט, והוא הפך לראש העיר הראשון שלה. במקביל לתפקידו כראש העיר משמש בוחבוט גם כיו”ר “פורום יישובי קו העימות”.

לקראת הבחירות לכנסת ה-17 עזב בוחבוט את מפלגת “העבודה” והצטרף למפלגת “קדימה”, ממנה פרש לאחר שנה.

ב-19 בנובמבר 2007, רמז יוסי ביילין בנאום במליאת הכנסת, כי בוחבוט, ניסה לסחוט אותו בעת כהונתו של ביילין כשר המשפטים; “אז בא אליי ראש עיריית מעלות – עד היום הוא ראש עיריית מעלות – שלמה בוחבוט, עם חבורה של עורכי דין ואמר: ביילין, אם אתה סוגר את בית המשפט בעיר נהריה, תשכח ממני ב”פריימריס”.

אמרתי: תשמע, שלמה בוחבוט – ועכשיו אני אומר את זה בדברי הכנסת וזה קיים – אם יכול היה להיות לי היסוס, הרי ברגע זה, שאמרת מה שאמרת, אני חותם על הצו לסגירת בית המשפט בנהריה. הוא קיים את דברו”.

בוחבוט מנחה תוכנית רדיו בשם “קו העימות” ב”רדיו ללא הפסקה”. המידע על בוחבוט באדיבות אתר (ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן