נזיקין - פסקי דין

פגיעה בפרטיותו של אדם שהשתתף במצעד הגאווה תעלה ל”ידיעות אחרונות” 50,000 ש”ח

0
0

כבוד השופט ארנון דראל: “גם אם התובע הסכים לפרסום תמונתו, הרי שהוא היה רשאי לחזור בו מהסכמתו…” ◄ “הזכות לפרטיות ועמה הזכות לאנונימיות היא זכות חוקתית מהמעלה הראשונה…”
פגיעה בפרטיותו של אדם שהשתתף במצעד הגאווה תעלה ל
פגיעה בפרטיותו של אדם שהשתתף במצעד הגאווה תעלה ל”ידיעות אחרונות” 50,000 ש”ח

בית-משפט השלום בעיר ירושלים, קבע, כי עיתון “ידיעות אחרונות” פגע בפרטיותו של התובע, כאשר השתמש בתמונתו שצולמה במצעד הגאווה בהקשרים אחרים (בכללם כתבה המתייחסת להשתלבות חיילים הומוסקסואליים בצבא), דבר שהפך אותו, למעשה, לסמל ההומוסקסואליות בצבא, לאחר שהודיע כי הוא מתנגד לכך.

כבוד השופט ארנון דראל, קבע, כי פגיעה כזו, הנובעת מחשיפת נטיותיו המיניות של התובע בדרך של פרסום תמונתו צועד ב”מצעד הגאווה”, מהווה פגיעה בפרטיות ובאנונימיות מכוח חוק יסוד; כבוד האדם וחירותו ומכוח סעיף 2 (11) לחוק הגנת הפרטיות.

השופט, ציין, כי גם אם התובע, הסכים לפרסום תמונתו, הרי שהוא היה רשאי לחזור בו מהסכמתו; “ומרגע שעשה כן לא היו הנתבעים רשאים להשתמש עוד בתמונתו בכלל ולהפוך אותו לסמל לקשר בין הומוסקסואליות ושירות בצבא בפרט”.

השופט, הדגיש, כי הזכות לפרטיות ועמה הזכות לאנונימיות היא זכות חוקתית מהמעלה הראשונה.

כבוד השופט דראל, קבע, כי הפגיעה בתובע היא חמורה, וחייב את העיתון “ידיעות אחרונות” לפצותו בסך של 50,000 ש”ח בגין הנזק הלא ממוני שנגרם לו. בנוסף, ניתן צו האוסר על שימוש עתידי בתמונת התובע.

• ב”כ התובע: עו”ד חנוך ארליך.
• ב”כ הנתבעים: עו”ד תמיר גליק.

________

▼ לפסק הדין בעניין שגב ישראל אפריאט נ’ ידיעות אחרונות בע”מ

לאתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן