הריון | לידה | תינוקות

הלל יפה קיבל אישור רשמי ממשרד הבריאות להתחיל בתהליך חדשני הנקרא הבשלת ביצית חוץ גופית

0
0

מדובר בשיטה שהיא דור העתיד של ההפריות החוץ גופיות אצל נשים בעלות שחלות פוליציסטיות (מייצרות ביציות קטנות, שאינן ניתנות לביוץ באופן טבעי) שיתרונותיה טמונים בכך שהיא מונעת גירויי יתר שחלתיים שהם תוצאה של טיפולי הפריה ושימוש בהורמונים.
הלל יפה קיבל אישור רשמי ממשרד הבריאות להתחיל בתהליך חדשני הנקרא הבשלת ביצית חוץ גופית
הלל יפה קיבל אישור רשמי ממשרד הבריאות להתחיל בתהליך חדשני הנקרא הבשלת ביצית חוץ גופית

יחידת IVF של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, קיבלה לאחרונה אישור רשמי ממשרד הבריאות להפעלת שיטה חדשנית לטיפולי הפריה חוץ גופית (הבשלת ביצית חוץ גופית) שתאפשר ביצוע הפריה ללא שימוש בהורמונים. הדור הבא של ההפריות כבר כאן.

טיפולי IVF)) In vitro fertilization) – טיפולים ל-הפריה חוץ גופית, הינם טיפולים שמטרתם ביצוע הפריה של ביצית מחוץ לגוף האישה (in vitro) על ידי זרע בתנאי מעבדה, כאשר לאחר מכן הביצית המופרית מתפתחת לעובר המועבר לרחם, שם מתפתח עובר כהיריון רגיל לכל דבר.

טיפולי הפריה חוץ גופית כפי שנעשו עד היום כללו מתן הורמונים לאישה במשך כמה ימים על מנת לאפשר הגדלת מספר הביציות הבשלות בגוף ואחר כך לשאוב אותן ולבצע הפריה חוץ גופית במעבדה .

הטיפול החדשני, שעבורו קיבלה היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה את האישור ממשרד הבריאות, יוצר מצב של הבשלת הביציות מחוץ לגוף האישה ובעצם מדמה את תהליך הביוץ ללא שימוש בהורמונים (IVM – In-Vitro Maturation). התהליך מתבצע על ידי שאיבת ביציות צעירות הקיימות באופן טבעי בשחלות האישה שנוצרות 8-9 ימים לאחר הווסת וללא מתן טיפול הורמונאלי.

הביציות המתקבלות עוברות הבשלה בתנאי מעבדה בקרקע מזון מיוחד ועם הבשלתן בתנאים אלו עוברות הפריה בזרע בן הזוג בדומה לתהליכי הפריה חוץ גופית רגילה. במידה שהתקבל עובר הוא מוחזר לרחם האישה להשגת הריון.

ד”ר אדריאן אלנבוגן, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית, שאף השתלם בשיטה בחו”ל, מציין, כי מדובר בשיטה שהיא דור העתיד של ההפריות החוץ גופיות אצל נשים בעלות שחלות פוליציסטיות (מייצרות ביציות קטנות, שאינן ניתנות לביוץ באופן טבעי) שיתרונותיה טמונים בכך שהיא מונעת גירויי יתר שחלתיים שהם תוצאה של טיפולי הפריה ושימוש בהורמונים.

“השיטה מאפשרת לנו הרופאים דרך נוספת לביצוע הפריה אצל נשים שגם השיטה המקובלת של שימוש בהורמונים אינה מועילה לקבלת הפריה, ואף מונעת את תופעות הלוואי של נטילת ההורמונים כגון התנפחויות, גודש והשמנה”, מסביר ד”ר אלנבוגן.

השיטה, שבעולם החלו בשימוש בה לפני כשלוש שנים, תתחיל להתבצע בפועל בחודשים הבאים גם במרכז הרפואי הלל יפה – חדרה עם הגעת הציוד הייעודי לכך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן