הריון | לידה | תינוקות

מעבדות זר בעיר חדרה הצטרפו למערך הבדיקות 13PP לחיזוי רעלת הריון

0
0

מעבדות זר בחדרה הצטרפו רשמית למערך המעבדות המציעות את בדיקת PP13 לחיזוי רעלת הריון ● הבדיקה זוכה לפופולאריות גוברת והולכת, לאחר שחוקרים גילו רמת אמינות גבוהה של הבדיקות לחיזוי הרעלת, שעלולה לגרום ללידה מוקדמת ולסכן את חיי האם והילוד
מעבדות זר בעיר חדרה הצטרפו למערך הבדיקות 13PP לחיזוי רעלת הריון
מעבדות זר בעיר חדרה הצטרפו למערך הבדיקות 13PP לחיזוי רעלת הריון

בשורה חשובה לנשים ההרות בעיר חדרה וסביבתה. ’מעבדות זר’ המקומיות צורפו רשמית לשרשרת המעבדות בכל רחבי הארץ, שבאמצעותן ניתן לבצע באופן שוטף את בדיקות PP13 שפתחה חברת די.טי.אל. מהישוב יקנעם. הפיתוח, שכבר זכה להכרה עולמית וקיבל גם את אישור משרד הבריאות, מאפשר בדיקת חלבון מיוחד (13PP), המיוצר רק בשליה, מגיע לדמן של נשים בהריון ומלמד אם השליה מתפתחת כהלכה ואם לא נוצרת אי-ספיקה של השליה. הבדיקה היא בדיקת דם פשוטה ומבוצעת בשבועות 8-13 להריון.

הבדיקות באזור חדרה יתבצעו ב”מעבדות זר”, ברחוב טיומקין 27 (שכונת האוצר, ליד גן יהושע) בעיר חדרה. מנכ”ל די.טי.אל, הד”ר חמוטל מאירי, אומרת: “אני שמחה שגם נשות החדרה יזכו לבדיקה החשובה הזו בקרבת מגוריהן.

“רעלת הריון” מתפתחת לאחר שבוע 20 להריון ומלווה ביתר לחץ דם ואיבוד חלבון בשתן. הסכנה היא, שלחץ הדם יגרום לקריסה של מערכות נוספות כמו הכליה והכבד, לפרכוסים ולשטף דם מוחי. בגלל הסכנה לחיי האם במקרים של רעלת חריפה, מיילדים את האם מוקדם מהרגיל, כדי להציל את חייה.

במקרים בהם מתבצעת לידה מוקדמת מאוד, התינוק נולד פג ונשקפת סכנה לחייו. למעלה מ-50% מהמקרים מתבצעת הלידה בניתוח קיסרי, המקשה על החלמת היולדת ומהווה סיבוך נוסף עבורה”.

הבדיקות ב”מעבדות זר” יאפשרו לנשים בחדרה ליהנות מבדיקות שמבוצעות כבר באירופה על-ידי ענקית הביוטכנולוגיה Perkin Elmer. אין כיום תחליף לבדיקות האבחון המוקדמות של החברה הישראלית, המאפשרת גילוי מוקדם של הנשים בסיכון ל”רעלת הריון” והפנייתן למסלול מעקב הכולל השגחה רפואית צמודה, שינוי בתזונה ובאורח החיים ואפשרות לקבלת טיפול תרופתי מונע.

מעבדות זר חדרה

הבדיקות באזור חדרה יתבצעו ב”מעבדות זר”, ברחוב טיומקין 27 (שכונת האוצר, ליד גן יהושע) בעיר חדרה, טלפון: 04-6338843.

עוד על DTL: החברת הוקמה ב-1994 על בסיס מחקר רפואי מולקולרי מתקדם, שנערך בטכניון (שהוא אחד מבעלי המניות בחברה). המחקר נערך על-ידי הפרופסורים מיכאל זילברמן, יואב פלטיאלי ואריה אדמון ומנצל את יתרונות שיטות הגנום והפרוטאום המתקדמות, לשילוב בערכות אבחון מוקדם של מחלות, שאין היום דרכים לאיבחונן.

בחודש ינואר פורסם בעיתון הבריטי לאולטרה-סאונד במיילדות וגניקולוגיה, מאמר שהציג את תוצאות המחקרים הקליניים שנערכו באנגליה, תחת בקרה של אחד מגדולי התחום בעולם, פרופ’ קיפרוס ניקולאידס (מי שפיתח את שיטת השקיפות העורפית).

המחקר שהתנהל באוניברסיטת הרווארד פורסם גם ביולי 2007, בעיתון האגודה האמריקנית לרפואת האם והתינוק. תוצאות המחקרים בארץ, בראשותם של פרופסור רון גונן, מנהל תחום הריונות בסיכון במרכז הרפואי בני ציון וד”ר יאיר גיבור, מנהל תחום המחקרים הקלינים ב-DTL, הוצגו בכנס האגודה האמריקאית לרפואת האם והעובר בארה”ב.

כמו כן, נערכה הרצאה מוקדמת לרופאים ומומחים בנושא זה, במסגרת כנס האיגוד הבינלאומי לרפואה מיילדותית, שהתקיים בחודש ספטמבר בפלורנס, איטליה. קבוצת תעוזה היא המשקיע העיקרי בחברה, שבראשה עומד גיורא מיוחס, שהוא יו”ר מועצת המנהלים של החברה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן