חדרה כסף מדבר

רשות המסים חדרה: הקבלן לא הוציא ח-ן עד שהלקוח יחליט

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חדרה, בוקרו 206 עסקים שונים ממגוון תחומים ונמצא, כי 18% מהם אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין ◄ המבצע נערך כחלק מן הפעילות הנרחבת של רשות המסים כנגד 'מעלימי מס והון שחור' ובמסגרת הנחייתו של מר אשר למשרדים האזוריים בהן בעיר חדרה להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
0
0
 מנהל רשות המסים בישראל, עורך הדין ורואה חשבון מר משה אשר
מנהל רשות המסים בישראל, עורך הדין ורואה חשבון מר משה אשר

רשות המסים, יכולה להוסיף מהיום לספר עב הכרס של התירוצים של נישומים – מבוקרים, עוד תירוץ-פנינה; בדיקת מסמכים עסקיים, ניירת עסקית וצילומי צ’קים במסגרת ביקורת באתר בנייה אצל קבלן טיח, העלתה, כי הקבלן לא דיווח על הכנסות מ-3 צ’קים, מלקוחות שונים, בסך 21,700 ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הקבלן מן הישוב ערערה, הבריק בטיוח להעלמת המס; “לא סיימתי את העבודה עבור לקוח אחד ואני ממתין ללקוח השני, אשר טרם החליט עבור מי לרשום את ה… חשבונית“. באמצעות דוברות והסברה הנהלת רשות המסים בישראל, מסרה, הרשות, כי ביקורת זו, הייתה חלק ממבצע ביקורת שערכה רשות המסים בעיר חדרה ובסביבתה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חדרה, בוקרו 206 עסקים שונים ממגוון תחומים ונמצא, כי 18% מהם אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין.

בביקורת אחרת שנערכה אצל בעל מסגרייה בעיר חדרה, עלה, כי זה לא דיווח על הכנסות בסך 15,000 ₪ שנתקבלו עבור שתי עבודות שונות – אחת שכבר הסתיימה והשנייה שעדיין בביצוע. בתגובה לנציגי הביקורת של רשות המסים, טען בעל המסגרייה; “שכחתי לרשום את הכספים ששולמו עבור העבודה שהסתיימה ולגבי העבודה השנייה, התכוונתי לרשום ב… גמר העבודה“.

חדרה: כשעורכי דין בעיר מעלימים מסים

עורך הדין לא דיווח על הכנסות "עוד לא יצא לי להגיע לזה" | אילוסטרציה
עורך הדין לא דיווח על הכנסות “עוד לא יצא לי להגיע לזה” | אילוסטרציה

ביקורות שנערכו אצל שני עורכי דין שונים בעיר חדרה, העלו, כי אחד מהם לא דיווח על שכר טרחה בסך 600 ₪ עבור החזר מס ללקוח ובבדיקת חשבון הבנק שלו, נמצא, כי לא דיווח על הכנסה שהתקבלה לפני כחצי שנה בסך של 30,000 ₪. בתגובה, טען; “קיבלתי 30,000 ₪, מחברה ואני אמור להעביר לעובדים.

לגבי אי רישום שכר טרחה, טען עורך הדין, כי אינו זוכר מה היה ההסדר איתם. בדיקת חשבון הבנק של עורך הדין השני, חשפה, כי לא דיווח על הכנסות בסך של כ- 18,000 ₪. להגנתו-טענתו אמר, כי; “עוד לא יצא לי להגיע לזה”.

כשהגיעו המבקרים לחנות חומרי בניין בעיר אום אל פאחם, מצאו, כי בעל החנות לא רשם הכנסות בסך 13,000 ₪, אותם קיבל בצ’קים ובמזומן מלקוח אחד. הוא הסביר, כי; “ראיתי במצלמות את השוטרים וקיבלתי את הצ’קים רק היום ולא הספקתי לרשום אותם”.

דוברות והסברה הנהלת רשות המסים בישראל, מסרה, כי במסגרת הנחיית מנהל הרשות, עורך הדין ורואה חשבון מר משה אשר שאת דרכו ב-רשות המסים, החל כמפקח מס בשנת 1991, נערך המבצע כחלק מן הפעילות הנרחבת של רשות המסים כנגד ‘מעלימי מס והון שחור’ ובמסגרת הנחייתו של מר אשר למשרדים האזוריים בהן הפעם בעיר חדרה להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן