פלילים פרקליטי ישראל

צבי אבנון ממנהל אזרחי נתבע על 45 אלף ₪ כספי שוחד

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), כי; "מכיוון שהנתבע הפר את האמון שניתן בו תוך ניצול מעמדו ותפקידו ב'מינהל' ובשל כך, אף הורשע בביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים הפוגעת בציבור, עומדת לתובעת זכות לדרוש את הפקעת כלל רווחי השוחד שנצטברו אצל הנתבע בשל מעשיו, בהן הודה והורשע. שלילת כל טובת הנאה שצמחה לנתבע בקשר עם הפרת חובת האמון, תהווה תמריץ לאי הפקת רווח אסור מהפרת האמון, שאם לא כן, ייצא הנתבע כחוטא נשכר".
0
0
כב' השופט רפאל כרמל, בית המשפט המחוזי בירושלים | רקע: צילום אווירי של משרדי המנהל האזרחי בבית אל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופט רפאל כרמל, בית המשפט המחוזי בירושלים | רקע: צילום אווירי של משרדי המנהל האזרחי בבית אל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), באמצעות עורך דין מאור סבג, הגישה היום (שלישי, כ”ה בחשוון תשע”ח) אל בית המשפט המחוזי בירושלים בפני כבוד השופט רפאל כרמל, תביעה נגד צבי אבנון, לשעבר רכז פיקוח במינהל האזרחי* באזור יהודה ושומרון (איו’ש) להשבה של כ-45,000 ₪, אותם קיבל כשוחד עבור מידע מקדים שמסר על ביקורות יזומות של המינהל האזרחי באתרים לחציבה בלתי חוקית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

התביעה הוגשה כתביעה נגררת להליך הפלילי, שנוהל על ידי עורך דין אמיר רבי מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), בו הורשע אבנון במסגרת הסדר טיעון בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בית המשפט גזר על הנאשם 6 חודשי מאסר בפועל שאפשר וירוצו בעבודות שירות ו-קנס כספי.

דוברת מחוז ירושלים של משרד המשפטים הגב’ אפרת אורן, מסרה ל’פורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’, כי  בכתב התביעה, נכתב; “הנתבע, התעשר מכוח תפקידו כ’רכז פיקוח’ תוך ניצול המידע שהיה ברשותו מכוח מעמדו ויכולת השפעתו.

 “לתובעת זכות לדרוש את הפקעת כלל רווחי השוחד שנצטברו אצל הנתבע בשל מעשיו, בהן הודה והורשע…”

משכך, ההתעשרות שהופקה על ידו, ובגינה הורשע, היא התעשרות על חשבון המדינה והציבור ויש להשיב התעשרות זו אל קופת הציבור“.

עוד נטען בכתב התביעה, שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), כי; “מכיוון שהנתבע הפר את האמון שניתן בו תוך ניצול מעמדו ותפקידו ב‘מינהל’ ובשל כך, אף הורשע בביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים הפוגעת בציבור, עומדת לתובעת זכות לדרוש את הפקעת כלל רווחי השוחד שנצטברו אצל הנתבע (צבי אבנון) בשל מעשיו, בהן הודה והורשע.

שלילת כל טובת הנאה שצמחה לנתבע בקשר עם הפרת חובת האמון, תהווה תמריץ לאי הפקת רווח אסור מהפרת האמון, שאם לא כן, ייצא הנתבע כחוטא נשכר“.

תביעה זו, מצטרפת להליכים נוספים בהם נוקטת הפרקליטות כחלק מאכיפה משולבת כנגד מפרי חוק.

*המִנְהַל האזרחי

המִנְהַל האזרחי (מנהא”ז) הוא גוף צבאי שמנהל מטעם מדינת ישראל את הפעילות האזרחית (הלא-צבאית) בשטחים שישראל כבשה, אך לא החילה עליהם את סדרי המינהל והשיפוט שלה.

בחודשים שלאחר מלחמת סיני ברצועת עזה ובסיני ומאחרי מלחמת ששת הימים ועד נובמבר 1981, הייתה האכלוסיה הפלסטינית כפופה למנהל תחת הממשל הצבאי הישראלי בשטחים.

בנובמבר 1981, עם מינוי פרופ’ מנחם מילסון לתפקיד ראש המינהל האזרחי ביהודה ושומרון, הופרד המינהל האזרחי מהממשל הצבאי והוכפף ישירות לשר הביטחון. עוד בהרחבה על המִנְהַל האזרחי.

◄ אל כתב תביעה-צבי אבנון, לשעבר רכז פיקוח במינהל האזרחי באזור יהודה ושומרון.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן