חדרה רפואה דחופה

ערנות חובשי מד”א חדרה, הצילה את חייו של אשר לנקרי

10 שניות בין חיים למוות, היה שרוי אשר לנקרי תושב חדרה שהחליט ללכת לבית החולים בעקבות כאבים יוצאי דופן הוא לא חשב שהכל יתרחש כל כך מהר ◄ טרם נכנס למיון איבד את הכרתו, קיבל טיפול רפואי בחניה שמחוץ לחדר המיון על ידי צוותי מגן דוד אדום והצליח להיות חלק ממאורע חסר תקדים של החייאה מצילת חיים שארכה פחות מ-10 שניות.
0
0
מימין, פאראמדיקית מדא טל מגר, אשר לנקרי וחובש בכיר במדא עומר עדייף | צילום: דוברות מדא
מימין, פאראמדיקית מדא טל מגר, אשר לנקרי וחובש בכיר במדא עומר עדייף | צילום: דוברות מדא

הוא היה איש שנחשב בריא בגופו המעיד, כי לעולם לא התאשפז בבית חולים אבל כל זאת עד למקרה חריג שהתרחש לפני כשבועיים. אשר לנקרי, בן 65, צפה כהרגלו במשחק כדורגל בביתו שבעיר חדרה ובתום המשחק, כאשר הלך לישון, חש כאבים חזקים בגב העליון. אשר מעיד, כי חשב שמדובר במשהו שמפריע לו במיטה, אך לאחר שלא מצא פריט חריג במיטה והמשיכו הכאבים בעוצמה יוצאת דופן, הוא הבין שמדובר במקרה שאינו שבשגרה. אשתו מדדה לו לחץ דם שהיה גבוה במיוחד ולאחר התייעצות החליטה לקחת את אשר אל בית החולים ברכבם הפרטי.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כשהגיעו לבית החולים “הלל יפה” עצרה האישה בפתח חדר המיון, אך טרם הספיקו לצאת מהאוטו נשמט ראשו של לנקרי אחורנית והוא איבד את הכרתו. צוותי מגן דוד אדום עם עומר דעייף, חובש בכיר במדא ו-טל מגר, פאראמדיקית מדא, אשר היו באותה שעה ממש בכניסה למיון המרכז הרפואי הלל יפה, ובעודם ממלאים את הטפסים של החולה שהביאו עמם מספר דקות קודם לכן אל המיון ומתוך ערנות ואינסטינקט מהיר, כששמעו את צעקת הגברת לנקרי, רצו במהרה לעבר רכבם של בני הזוג לנקרי.

אנשי מגן דוד אדום חובש בכיר עומר דעייף ו-טל מגר פאראמדיקיתזיהו במהירות, כי מר לנקרי, חסר הכרה, הם הוציאו אותו מהרכב והתחילו לבצע בו פעולות החייאה תוך שהם מביאים את מכשיר הדפיברילטור מהניידת טיפול נמרץ ובתוך שניות בודדות מהרגע שאיבד אשר לנקרי את הכרתו, קיבל מכת חשמל מצילת חיים וחזר אט אט אל הכרתו במלאה.

מדובר באירוע יוצא דופן בו התגובה לאירוע איבוד ההכרה הייתה מידית. במדא, מעידים, כי לרוב תהליך ההחייאה עורך מספר דקות ארוכות, אך במקרה המסופר המענה המידי הוביל למתן טיפול רפואי קצר ומקצועי ולהצלחת החזרת אשר להכרתו תוך מספר שניות. כמו כן, לאחר שחזר להכרתו אושפז אשר בבית החולים “הלל יפה” למספר ימים במהלכם עבר צנתור והשתחרר כשהוא בריא וללא כל נזק.

 אשר לנקרי; “אני מודה למד”א, הם התעקשו שאני אחיה והחזירו אותי לחיים בלי להכיר אותי…”

מימין: אשר לנקרי שחייו ניצלו עם חובש בכיר במגן דוד אדום עומר עדייף | צילום: דוברות מדא
מימין: אשר לנקרי שחייו ניצלו עם חובש בכיר במגן דוד אדום עומר עדייף | צילום: דוברות מדא

אשר לנקרי; “אין בפי מספיק מילים להודות ולשבח את אנשי מגן דוד אדום חובש בכיר עומר דעייף ו-טל מגר פאראמדיקית שלמעשה, הם התעקשו שאני אחייה והחזירו אותי לחיים בלי להכיר אותי. אני מודה למדא, מעריך את פועלם ובעיקר מוקיר את היכולת והרצון שלהם לעזור לכולם, ללא הבדל וללא היכרות מוקדמת. פשוט תודה“.

חובש בכיר במד”א, עומר דעייף; “לאחר האירוע הייתי חסר מנוחה ובמשך כל השבוע המשכתי לקבל פידבקים חיוביים מרופאי בית החולים על התגובה המהירה שלנו, היכולת שלנו להחזיר בן אדם לחיים תוך עשר שניות היא חסרת תקדים.

המפגש עם  לנקרי, היה מרגש, נפלה בחלקי הזכות להחזיר אותו לחיק משפחתו ולראות את האושר שלו ושל משפחתו. ההבנה הזו שאם לא היינו שם זה היה יכול להיגמר אחרת היא מדהימה ואני מודה על הזכות שניתנה לנו. מאחל למר אשר לנקרי רפואה שלמה”.

פאראמדיקית מד”א, טל מגר; “כל האירוע התחיל ונגמר תוך מספר דקות בודדות – מהרגע ששמעתי את האישה צועקת ועד הרגע שנתנו לו שוק חשמלי עברה פחות מדקה.

אני מודה על הזכות שניתנה לי להחזיר את מר לנקרי לחיים ולראות את ההקלה על הפנים של אשתו ובנו. אני מאחלת לו ולמשפחתו בריאות איתנה“.

מנכ”ל מד”א, אלי בין; “במקרה המדובר הערנות הצליחה ליצור מאורע חסר תקדים של אבחון ועזרה מיד עם תחילת האירוע והחייאה מוצלחת של 10 שניות. אני שולח איחוליי בריאות איתנה לאשר.

אין ספק, כי ערנות צוותי מד”א למתרחש סביבם והרגישות החברתית שהם מפתחים, גם כשהם לא באירוע שהם נקראו אליו, היא מצילת חיי אדם וראויה להערכה ולגאווה.

אני גאה בצוותים שבוחרים לשים כנר לרגליהם את ערכי הנתינה לאחר ובוחרים מדי יום בערך החיים. מגן דוד אדום, ימשיך להרחיב את פעילות מד”א ולעשות כל שביכולתו בהצלת חיי אדם“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן