גזענות | אפליה מינויים במגזר הציבורי

מתאם המאבק בגזענות במשרד המשפטים עו”ד אווקה קובי זנה

שרת המשפטים, ח"כ שקד: "אני שמחה על הבחירה. קיימת חשיבות גדולה למיגור הגזענות, בדגש על גזענות כלפי יוצאי אתיופיה..." ◄ מנכ"לית משרד המשפטים ויו"ר הצוות למיגור גזענות נגד יוצאי אתיופיה, עו"ד פלמור; "כישוריו וניסיונו המקצועי של עו"ד זנה, כמו גם פעילותו ההתנדבותית מזה שני עשורים, הופכים אותו למועמד המתאים ביותר לתפקיד".
0
0
מתאם המאבק בגזענות במשרד המשפטים יהיה עו"ד אווקה קובי זנה
מתאם המאבק בגזענות במשרד המשפטים יהיה עו”ד אווקה קובי זנה

עו”ד אווקה קובי זנה, נבחר פה אחד לתפקיד ’מתאם המאבק בגזענות’. יחידת תיאום המאבק בגזענות תוקם בקרוב ע”י משרד המשפטים ותהיה אמונה על תיאום המאבק בגזענות בין כל משרדי הממשלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עו”ד אווקה קובי זנה, בוגר תואר ראשון ושני במשפטים. בעבר שירת כקצין ומשפטן ב-פרקליטות הצבאית בפיקוד הדרום, השתחרר בדרגת רב-סרן והחל את עבודתו בפרקליטות המדינה במחוז תל אביב (פלילי). עו”ד זנה, עוסק במגוון נושאים בתחומי המשפט הפלילי והמשפט המנהלי ובשנתיים האחרונות הוא מרכז את תחום עבירות ההסתה ועבירות ממניעים גזעניים.

דוברת מטה הנהלת משרד המשפטים עו”ד עדי שמחוביץ–גליקמן, מסרה לפורטל’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; ועדת בוחנים בראשות מר אודי פראוור, סמנכ”ל ממשל וחברה במשרד ראש הממשלה ובהשתתפות מנכ”לית משרד המשפטים, עו”ד אמי פלמור.

מינויו של עו”ד זנה הנו חלק מרכזי ביישום דו”ח הצוות למיגור הגזענות (דו”ח פלמור) אשר הוגש בקיץ האחרון לידי ראש הממשלה וכלל מסקנות והמלצות רבות הנוגעות ל’מיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה’.

הצוות הבין משרדי, בראשות מנכ”לית משרד המשפטים, עו”ד אמי פלמור, הוקם על פי החלטה של ועדת שרים מיוחדת בראשות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ובעקבות ’מחאת יוצאי אתיופיה’ בחודש מאי 2015.

מנכ”לית משרד המשפטים; עו”ד זנה, מועמד המתאים ביותר לתפקיד

הדו”ח, משקף תחושות קשות של אפליה וגזענות בקרב יוצאי אתיופיה ומפרט שורה של המלצות ליישום במשרדי הממשלה ורשויות המדינה. אחת ההמלצות המרכזיות שהתקבלה על ידי הממשלה היא הקמת יחידה ממשלתית במשרד המשפטים לתיאום המאבק בגזענות.

חברות נוספות בוועדה, היו; עו”ד רחל מטר, מנהלת היחידה לעיכוב הליכים בפרקליטות המדינה, ועו”ד בתיה ארטמן, נציגת ציבור.

שרת המשפטים, ח”כ איילת שקד שהגיבה על המינוי; “אני שמחה על הבחירה. קיימת חשיבות גדולה ל’מיגור הגזענות’ בדגש על גזענות כלפי ’יוצאי אתיופיה’. אמשיך להוביל לשילוב כל העדות והמגזרים במדינת ישראל בהנהגת המדינה ובשירות המדינה”.

מנכ”לית משרד המשפטים ויו”ר הצוות למיגור גזענות נגד יוצאי אתיופיה, עו”ד אמי פלמור, בירכה את עורך דין זנה עם היבחרו ואמרה; “כישוריו וניסיונו המקצועי של עו”ד זנה, כמו גם פעילותו ההתנדבותית מזה שני עשורים, הופכים אותו למועמד המתאים ביותר לתפקיד.

עו”ד זנה הוא בעל ידע רב בנושא והציג תפיסה אסטרטגית כוללת, המאזנת בין מרכיב הטיפול המשפטי והארגוני לבין הצורך בשינוי חברתי ותודעתי. לעו”ד זנה מצפה מלאכה מורכבת ועבודה רבה ואין לי ספק, שיוכיח את עצמו ויצליח בתפקידו החדש”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן