טור כלכלה נדל"ן

משכנתא לסגירת הלוואות – איך זה עובד? | מרטין בוקסדורף

הרעיון מאחורי התהליך הוא די פשוט; למשל; נניח שיש דירה בשווי 2 מיליון שקלים והמשכנתא היום היא 700 אלף שקלים, אז זה אומר שניתן לקחת עוד 300 אלף שקלים כדי להגיע למשכנתא של 1 מיליון, אשר מהווה בדיוק 50 אחוז משווי הנכס המדובר. ככה זה עובד. בחלק מהמקרים הבנקים לא רוצים לאשר משכנתא נוספת, ונוצרים מצבים שצריך להעביר את המשכנתא כולה לבנק אחר לחלוטין.
0
0
מרטין בוקסדורף מתמחה בליווי ויעוץ נוטלי משכנתאות
מרטין בוקסדורף

משכנתא לסגירת הלוואות – איך זה עובד? מדובר בתהליך שבו לוקחים משכנתא נוספת (אם יש משכנתא ראשונה) כאשר המטרה היא לנצל את הכסף כדי לסגור הלוואות. שנמצאות בעובר ושב, כרטיסי אשראי, הלוואות חוץ בנקאיות. הרעיון הוא לקחת משכנתא אחת עם החזר קטן ובמקומו לסגור הרבה מאוד הלוואות קטנות עם החזרים גבוהים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אם יש לכם משכנתא שהיא יותר נמוכה מ-50% משווי הבית או הדירה, אז ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 50% משווי הבית או הדירה, כדי לקחת את הכסף ולסגור בעזרתו את כל ההלוואות הקיימות ב-חשבונות עובר ושב וכל שאר הדברים.

למשל; נניח שיש הבית או הדירה בשווי 2 מיליון שקלים והמשכנתא עומדת כיום על 700 אלף שקלים, אז זה אומר שניתן לקחת עוד 300 אלף שקלים, כדי להגיע למשכנתא של 1 מיליון שקלים, אשר מהווה בדיוק 50 אחוז משווי הנכס המדובר. כך זה עובד.

עכשיו חייבים להבין שאנחנו מדברים כאן על משכנתא לכל דבר ועניין, כלומר, זה לא עניין של להגיע לחתום בבנק ולקחת את הכסף, אלא הליך שבו קודם כל מזמינים שמאי של הבנק שיעריך את שווי הבית, רושמים את המשכנתא החדשה בטאבו או ברשות המקרקעין, אחרי זה מגיעים לחתימות בבנק, עושים ביטוח חיים ומבנה ורק אחרי זה מקבלים את הכסף. ממש משכנתא לכל דבר.

█ תהליך האישור במשכנתא לסגירת חובות;

היות וזה בדרך כלל משכנתא נוספת על אותו הבית, כאשר כבר קיימת משכנתא ראשונה בדרך כלל תהליך האישור הוא הרבה יותר מורכב מאשר משכנתא ראשונה שמטרתה לרכוש את הבית או הדירה,.

כאן מדובר במצב שמגיעים אנשים שהם כבר יש להם משכנתא על הבית ורוצים לקחת עוד כסף שמטרתו “לסגור הלוואות” שכבר נצברו מאז. הבנקים לא מאוד אוהבים את העניין הזה, ולכן הבדיקות הרבה יותר מחמירות והדרישות הרבה יותר מחמירות.

דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא העובדה שעכשיו צריך להיות לפחות פי 3 הכנסות מהתשלום החודשי, כדי לקבל אישור. כלומר, אם התשלום של שתי המשכנתאות יחד, יהיה עכשיו 4000 שקלים, אז צריך לפחות 12 אלף שקלים הכנסות, כדי לקבל אישור למשכנתא הנוספת.

█ ריביות למשכנתא לצורך סגירת הלוואות הן בערך 5 אחוז פלוס;

דבר נוסף שצריך לדבר עליו הוא שה‘ריביות’ במשכנתא של “סגירת הלוואות” הן הרבה יותר גבוהות מאשר ריביות במשכנתא שמיועדת לרכישת דירה. כלומר אם נניח שהריביות במשכנתא לצורך קניית דירה הן למשל 3 אחוזים, אז הריביות במשכנתא לצורך סגירת הלוואות הן בערך 5 אחוז פלוס.

הסיבה לזה שהריביות הרבה יותר גבוהות היא שמשכנתאות אשר מיועדות לסגירת הלוואות הן בעצם משכנתאות שדומות להלוואה שמשעבדת את הבית בתור ביטחון. כלומר, זאת הלוואה שהבנק נותן בהתאם לשיקול דעתו ויכול לקבוע את הריבית בהתאם לאיך שהוא רואה לנכון.

█ להיעזר ביועץ מומחה להלוואות של סגירת הלוואות;

עבדכם הנאמן שכותב את המאמר הזה, הוא למעשה אדם שטיפל במאות הלוואות כאלו והרבה מאוד מצבים, הדברים האלו, מסתבכים ונוצרים הרבה מאוד מצבים שצריכים להחליט מה עושים.

בחלק מהמקרים הבנקים לא רוצים לאשר משכנתא נוספת, ונוצרים מצבים שצריך להעביר את המשכנתא כולה לבנק אחר לחלוטין.

במשכנתאות מהסוג הזה, חשוב מאוד שיהיה איתכם איש מקצוע, גם אם כלום לא יסתבך, עדיין יהיה איתכם איש מקצוע שידאג לקדם את הכול ולהוריד עבורכם את הריביות.

0
0



אודות הכותב

מרטין בוקסדורף

מרטין בוקסדורף מתמחה בליווי ויעוץ נוטלי משכנתאות. יועץ מומחה להשגת משכנתאות גם לפושטי רגל לשעבר. לשאלות ובירורים: 0508116397.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן