חקלאות ימית חקלאות ישראל פסח צרכנות

מגדלי הדגים נערכים לעמוד בעלייה בביקושים בתקופת חג הפסח

מנכל ארגון מגדלי הדגים בישראל, מר אלי שריר; "על פי הנתונים שבידינו כרגע, ככל הנראה לא צפוי מחסור בדגים טריים ואיכותיים בתקופת החג... לצד הביקוש העונתי הגובר לקרפיון בתקופת הפסח, בימים האחרונים, מזהים בארגון מגדלי הדגים, גם עלייה חדה בביקוש לדגי בס ודגי בורי טריים ? מומלץ לרכוש דגים טריים רק בחנויות המפוקחות על-ידי השירותים הווטרינריים ברשות המקומית ולהקפיד על סימני ההיכר לזיהוי דג טרי; קבלו טיפים, כך תזהו דג וטרי ואיכותי.
0
0
אלי שריר מנכל ארגון מגדלי הדגים בישראל ברקע: גפילטע פיש קרפיון ישראלי, צילום שני כהן | עיבוד צילום: שולי סונגו
אלי שריר, גפילטע פיש

האם גפילטע פיש בפסח הוא רק מנת חלקם של רק מהירי החלטה? שאלה זו “גורלית” זו עולה בעקבות הנתונים מהם עולה, כי בשנתיים האחרונות, בשל הורדת מכס על יבוא דגים מתחרים, קטן היקף גידול דגי הקרפיון הישראלי הטרי בכ- 500 טונות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

למרות הצמצום בהיקף הגידול בדגי הקרפיון, מדווחים מגדלי הדגים, כי עושים כל מאמץ לספק את מלוא הביקושים וככל הנראה, לא צפוי מחסור בקרפיונים לקראת החג וימי חול המועד פסח.

בארגון מגדלי הדגים, מציינים, כי בתקופה האחרונה, גם חלה עלייה בביקוש ל’דגי בורי‘ ו’דגי באס‘.

דוברת ארגון מגדלי הדגים בישראל, הגב’ דורית אורלי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, שבמהלך פסח 2019, ישווקו בישראל כ- 700 טון קרפיון, כ- 550 טון אמנון, כ- 300 טון בורי וכ- 150 טון באס. זאת לצד דגי ברמונדי, פורל, מוסר, אמור, אדמונית, דניס ועוד.

בארגון מגדלי הדגים בישראל, לא שוכחים לציין, כי כבכל שנה, עברו מאתמול (שני, ג’ בניסן התשע”ט, ה-8.4.19) ועד תום הפסח, יעברו כל מגדלי הדגים להאכיל את דגי הבריכות בתערובות מזון כשרות לפסח, זאת כדי להבטיח, כי הדגים העולים על שולחן ליל הסדר של בית ישראל עומדים בדרישות הכשרות לחג.

מנכל ארגון מגדלי הדגים בישראל, מר אלי שריר, מספר; “כמדי שנה, לקראת הפסח, אנחנו רואים עלייה בביקוש לדגים בכלל ולדגים הטריים בפרט.

לאחר הפחתת המכס על ייבוא הדגים, שנכנסה לתוקף לפני כשנתיים, נרשמה ירידה משמעותית במחיר אותו מקבלים המגדלים הישראלים לקילו גרם, בעוד שהמחיר לצרכן בנקודות המכירה, כמעט שלא ירד כלל והפער התגלגל בסופו של דבר, כפי שקורה במקרים רבים אחרים, לכיסם של היבואנים ובעלי רשתות השיווק.

“בימים האחרונים מזהים בארגון מגדלי הדגים, גם עלייה חדה בביקוש לדגי בס ודגי בורי טריים…”.

הירידה ברווחיות הענף הובילה לצמצום היקפי הגידול, בעיקר בדגי הקרפיון, ואף לסגירה של בריכות הדגים במספר משקים.

בשנים האחרונות עמד היקף גידול הקרפיון על כ- 4,000 טונות בשנה ואילו השנה אנו צופים שסך היבול השנתי יעמוד על כ- 3,500 טונות.

למרות זאת, הענף נערך לספק את הביקוש הצפוי בחג הקרוב ולאפשר לכל בית בישראל לחגוג את ליל הסדר ואת ימי החג עם דג ישראלי טרי ואיכותי.

על פי הנתונים שבידינו כרגע, ככל הנראה לא צפוי מחסור בדגים טריים ואיכותיים בתקופת החג”.

שריר, מציין, כי לצד הביקוש העונתי הגובר לקרפיון בתקופת הפסח, בימים האחרונים מזהים בארגון מגדלי הדגים, גם עלייה חדה בביקוש לדגי בס ודגי בורי טריים.

“כל דגי הבורי והבס, שאנחנו מספקים כרגע נחטפים מיד. הציבור הישראלי בוחר שוב ושוב לתת אמון בדג שלנו ויודע להעדיף את הטריות והאיכות של התוצרת החקלאית הישראלית ואנו עושים כל מאמץ לנסות ולעמוד בביקושים בתקופת הפסח ולאורך כל השנה”.

? טיפים, כך תזהו דג וטרי ואיכותי;

בארגון מגדלי הדגים ממליצים לרכוש דגים טריים רק בחנויות המפוקחות על-ידי השירותים הווטרינריים ברשות המקומית ולהקפיד על סימני ההיכר לזיהוי דג טרי;

  1. עור הדג – על העור להיות מבריק, לח ומעט רירי. אם העור אינו רירי יש לחשוד בחוסר טריות של הדג. הריר, מאפשר לדג התנגדות נמוכה בחיכוך עם המים. יש לזכור שהדג מייצר ריר, כל עוד הוא חי.
  2. גמישות בשר הדג – חשוב שהבשר לא יהיה גמיש מידי. בשר הדג, צריך להיות אלסטי אך נוקשה. כלומר, כאשר לוחצים על בשר הדג עם האצבע חשוב לוודא, כי לא נוצרה גומה, והעור נשאר מתוח.
  3. עיני הדג – יש לוודא שעיני הדג, אינן עכורות.
  4. צבע הזימים – הזימים צריכים להיות אדומים, מבריקים ולא דבוקים זה לזה.
  5. ריח הדג – ריח לא נעים מעיד על חוסר טריות. ריח הדג צריך להיות “דגי” אך לא בלתי נעים.
0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן