חדשות כאן ישראל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

העם זוכר את חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל החל ביום שני, ה' באייר תשע"ז 1 במאי 2017, מורד דגל המדינה לחצי התורן וכולנו מרכינים ראש ומדליקים נר לזכר 23,544, החיילים ו-4,128 נרצחי פעולות האיבה, אשר מסרו נפשם למען תקומת מדינת ישראל, אשר נפלו במערכות ישראל. זיכרם חי בליבנו לנצח, ביום זה אנחנו כולנו משפחה אחת שותפה לכאב ולאובדן של משפחות הנופלים, שהקריבו את חייהם למען הקמתה וקיומה של מדינת ישראל הי"ד. ​​​יהי זכרם ברוך.
0
0
העם זוכר את חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה
העם זוכר את חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה | יום הזיכרון, התשע”ז | צילום: ויקיפדיה.
יִזְכֹּר עָם יִשְׂרָאֵל אֶת בָּנָיו וּבְנוֹתָיו, הַנֶּאֱמָנִים וְהָאַמִּיצִים, חַיָּלֵי צְבָא-הַהֲגָנָה לְיִשׂרָאֵל, וְכָל לוֹחֲמֵי הַמַּחְתָּרוֹת וַחֲטִיבוֹת הַלּוֹחֲמִים בְּמַעַרְכוֹת הָעָם, וְכָל אַנְשֵי קְהִילִיַּת הַמּוֹדִיעִין וְהַבִּטָּחוֹן וְאַנְשֵי הַמִּשְׁטָרָה אֲשֶׁר חֵרְפוּ נַפְשָׁם בָּמִלְחָמָה עַל תְּקוּמַת יִשְׂרָאֵל, וְכָל אֵלֶּה שֶׁנִּרְצְחוּ בָּאָרֶץ וּמִחוּצָה לָהּ בִּידֵי מְרָצְחִים מֵאִרְגּוּנֵי הָטֶּרוֹר.

יִזְכֹּר יִשׂרָאֵל וְיִתְבָּרַך בְּזַרְעוֹ וְיֶאֱבַל עַל זִיו הָעֲלוּמִים וְחֶמְדַת הַגְּבוּרָה וּקְדֻשָׁת הָרָצוֹן וּמְסִירוּת הַנֶּפֶש אֲשֶׁר נִסְפּוּ בַּמַּעֲרָכָה הַכְּבֵדָה. יִהְיוּ חַללֵי מַעַרְכוֹת יִשְֹרָאֵל עֲטוּרֵי הַנִּצָּחוֹן חֲתוּמִים בְּלֵב יִשְֹרָאֵל לְדוֹר דּוֹר.

עם ישראל, מרכין את ראשו, החל מהערב (ראשון) ובהמלך כל היום שלמחרת  (שני, ה’ באייר תשע”ז 1 במאי 2017), יום הזיכרון, ומתייחד עם זכרם של 23,544 החיילים ואנשי כוחות הביטחון אשר נפלו במערכות ישראל, ו-4,128 נרצחי פעולות האיבה מאז 1860, המוסד לביטוח לאומי, דווח, כי מספר האזרחים שנרצחו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה, ה’ באייר תש”ח, ועד היום הוא 3,117 מספר זה כולל גם 1222 אזרחים זרים, שנרצחו בפיגועים בארץ, ו-100 ישראלים שנספו בחו”ל. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.

ביום שני בבוקר (ה’ באייר התשע”ז) בשעה 11:00, תושמע ברחבי הארץ צפירת דומייה במשך 2 דקות, בעקבותיה, ייערכו טקסי אזכרה ממלכתיים בבתי עלמין צבאיים וסמוך לאנדרטה לחללים הבדואים בצומת המוביל, כאשר בכל אחד ישתתפו נציגי ציבור – שרים וחברי כנסת. כמיליון וחצי אזרחים צפויים להגיע ולפקוד את בתי העלמין הצבאיים ברחבי ארץ ישראל.

בשנה החולפת, מיום העצמאות האחרון ועד היום (27.4.2017) נרצחו 11 אזרחים, הנרצחת האחרונה היא חנה בלדון, סטודנטית מאנגליה שנדקרה למוות בירושלים, בחג הפסח. פיגועי האיבה הותירו 3,117 יתומים בהם 109 יתומים משני ההורים, 826 אלמנים ואלמנות ו-939 הורים שכולים, שחיים עמנו היום.

הציבור מתבקש להדליק נר גבורה וזיכרון לנופלים במערכה על תקומת המדינה והגנתה, ביום זה  אנו מדליקים נר לזכרם. להדלקת הנר היכנסו לעמוד הפייסבוק של משרד הביטחון

במסגרת אירועי יום הזיכרון  לחללי מערכות ישראל – התשע”ז;  

טקס חנוכת היכל הזיכרון לחללי מערכות ישראל‘ בהר הרצל ירושלים, במעמד של נשיא המדינה מר ראובן ריבלין וראש הממשלה מר בנימין נתניהו

ביום ראשון, ד’ באייר התשע”ז, 30 באפריל 2017; בשעה 10:00.

טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל יתקיים ב”בית יד לבנים” בירושלים במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

ביום ראשון, ד’ באייר התשע”ז, 30 באפריל 2017, בשעה 16:00.

הטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון, יתקיים ברחבת הכותל המערבי במעמדם של נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, והרמטכ”ל מר גדי איזנקוט.

ביום ראשון, ד’ באייר התשע”ז, 30 באפריל 2017, בשעה 20:00.

הטקס “שירים לזכרם” – לזכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יתקיים במשכן הכנסת בשיתוף כנסת ישראל, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי.

ביום ראשון, ד’ באייר התשע”ז, 30 באפריל 2017, בשעה 21:15.

טקסי האזכרה ממלכתיים לחללי מערכות ישראל, יתקיימו בבתי הקברות הצבאיים ובחלקות הצבאיות שבבתי העלמין האזרחיים בהשתתפות נציגי המדינה.

ביום שני, ה’ באייר התשע”ז, 01 במאי 2017, בשעה 11:00.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי ההעפלה והעלייה אשר נספו בדרכם לישראל. במעמד שר הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת אלי כהן, ממלאת מקום יושב ראש הכנסת, חברת הכנסת סתיו שפיר, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט יוסף אלרון.

בשעה 11:00 במוזיאון ההעפלה וחיל הים על שם דוד כהן, רחוב אלנבי 204, חיפה.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה, יתקיים באתר הזיכרון לחללי פעולות האיבה, הר הרצל, ירושלים במעמד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, יושב ראש הכנסת וחבר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור. הטקס מאורגן על ידי מרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט, הביטוח הלאומי וצה”ל.

ביום שני, ה’ באייר התשע”ז, 01 במאי 2017, בשעה 13:00.

הכניסה לטקס דרך השער האזרחי בהר הרצל, נא להימנע מהגעה עם כבודה ונשק, כניסת קהל תחל בשעה 11:15, מספר מקומות מוגבל, אין כניסת כלי רכב להר הרצל. (הטקס יועבר בשידור ישיר בערוצי הטלוויזיה).

טקס האזכרה הממלכתי לחללי המחתרות ולעולי הגרדוםבחדר עולי הגרדום וברחבת מוזיאון אסירי המחתרות, כלא עכו. במעמד שר התחבורה והמודיעין, חבר הכנסת ישראל כץ, ממלא מקום יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יואב בן צור, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט יוסף אלרון.

 נעילת יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות;

טקס הדלקת המשואות בסימן יובל לשחרורה ולאיחודה של ירושלים –  בירתה הנצחית של מדינת ישראל והעם היהודי” במעמד יושב ראש הכנסת חבר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, הטקס הממלכתי ביום שני, ה’ באייר התשע”ז, 01 במאי 2017 בשעה 19:45. (הטקס יועבר בשידור ישיר בערוצי הטלוויזיה). הכניסה על פי הזמנות בלבד. (כל ילד חייב בכרטיס הזמנה – מומלץ להימנע מהבאת ילדים עד גיל שש).

יום העצמאות

טקס הענקת פרסי ישראל, במעמד, נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, שר החינוך, חבר הכנסת נפתלי בנט, ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת.

יום שלישי ו’ באייר תשע”ז, 2 במאי 2017, בשעה 19:25

(הטקס יועבר בשידור ישיר בערוצי הטלוויזיה) לפרטים על התאמות הנגישות באירוע יש לפנות לטלפון 02-5604711.

מפעלי ההנצחה של משרד הביטחון

​​מדינת ישראל ניחנה בזיכרון ארוך וייחודי של הנופלים במערכות ישראל. הזיכרון חי בליבנו תמיד – זהו זיכרון יצוק של שותפות גורל, תחושת הזדהות והכרה בכובד האובדן. הנצחת חללי מערכות ישראל הינה מילוי החוב המוסרי של המדינה לנופלים, שהקריבו את חייהם למען הקמתה וקיומה. ​​​הנצחת זכרם של הנופלים וביסוסה בתודעה הציבורית הם תכלית קיומו ונר לרגליו של אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

האנדרטה המרכזית לזכר חללי פעולות האיבה והטרור בהר הרצל בירושלים | צילום: ויקיפדיה
האנדרטה המרכזית לזכר חללי פעולות האיבה והטרור בהר הרצל בירושלים | צילום: ויקיפדיה

אגף משפחות והנצחה הוא הגוף הממלכתי במדינה האחראי להנצחת חללי מערכות ישראל. האגף חרט על דגלו להביא לידי ביטוי את הכבוד וההכרה שרוחשת המדינה לבניה, אשר שילמו את המחיר היקר מכל.

הנצחת חללי מערכות ישראל חורגת מגבולות מעגלי השכול הפרטיים – יש לה משמעות ציבורית עמוקה. היגון והשכול הם נחלתם של הקרובים ביותר אל החלל ומהווים חלק מצנעת הפרט. לעומתם, חייב זכרם של החללים להיות נחלתו של הציבור כולו ולהוות מרכיב בזיכרון הקולקטיבי של החברה הישראלית.

אגף משפחות והנצחה, באמצעות היחידה להנצחת החייל, מקיים מפעלי הנצחה מגוונים בחומר וברוח, מתוך מטרה להנציח את הבנים ולהנחיל את סיפוריהם כמורשת לדורות הבאים.

פעולות ההנצחה שואבות אל תוך זיכרון החברה הישראלית קבוצות שונות בציבור, ומרחיבות את המעגל החברתי המקיף את המשפחות השכולות. כך זכר הנופלים מונצח ונותר משמעותי לא רק בצורה אישית, אלא גם כזיכרון קולקטיבי.

היחידה להנצחת החייל שוקדת על מפעלי הנצחה שונים לזכרם של הנופלים:

  • אתר האינטרנט “נזכור את כולם” – באתר מופיעים שמותיהם, תאריך נפילתם ומקום מנוחתם של כלל חללי מערכות ישראל. בנוסף, מובאים באתר סיפורי חייהם של החללים ותכנים רבים נוספים הקשורים להנצחה וזיכרון.
  • ספרי “יזכור” – איסוף, ריכוז ופרסום סיפורי חייהם של הנופלים.
  • ספרי “גווילי אש”– ריכוז יצירותיהם וכתביהם של הנופלים ופרסומם.
  • תכנון ותחזוקה של אנדרטאות.
  • הכנת חומר לימי זיכרון והעברתו לרשויות מקומיות, לנציגויות בחו”ל, לתנועות נוער ולבתי ספר.
  • שליחת מדבקות “דם המכבים” מדי שנה בשנה, לקראת יום הזיכרון, לבתי הספר ברחבי הארץ, לארגונים ולחברות שונות בארץ ובחו”ל.
  • הפקת פרסומים שונים הנוגעים להנצחה וזיכרון.
  • ייעוץ וסיוע בנושאי הנצחה – פרטית וקבוצתית – למשפחות ולגופים אחרים.
0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן