משקאות קינוחים

אייריש קרים שמכינים בבית | קרין גורן – סודות מתוקים

קרין גורן, שף קונדיטורית, מחברת ספרי בישול, עיתונאית ומנחת תוכניות בישול בטלוויזיה, מציעה לסוף השבוע, דווקא משקה אלכוהלי מפנק; "לערבב לנו את הראש" עם מתכון מגניב של; "אייריש קרים" כלשונה; "שמכינים בבית של ליקר בטעמים, בלי לעבור ב"דיוטי- פרי!" ככה מכינים לבד משקה אלכוהלי מפנק על בסיס וויסקי, עם קפה, שמנת ושוקולד אמיתי". ואנו נוסיף: אם בא לכם ליד המשקה לנשנש מהמתוקים ואו מהמלוחים, חפשו לכם מתכון מהספר החדש; "חצי חצי" של קרין גורן.
0
0

בחנויות הספרים הופיע בימים אלו, ספר חדש; “חצי חצי” מאת קרין גורן, הכוהנת הגדולה של דברי המאפה בישראל, ספר אפייה אחד שהוא שני ספרים; צד אחד מתוק (עוגות וקינוחים ביתיים) וצד אחד מלוח (מאפים מלוחים מהסוג שבדרך כלל קונים בחוץ). מומלץ מאד לרכישה. אנו מצאנו באתר של גורן, דווקא לימי שלהי החורף את המתכון המגניב של; “אייריש קרים (Irish Cream) שמכינים בבית – ליקר בטעמים. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

קרין גורן, שף קונדיטורית, מחברת ספרי בישול, עיתונאית ומנחת תוכניות בישול בטלוויזיה, מציעה לסוף השבוע, דווקא משקה אלכוהלי מפנק; “לערבב לנו את הראש” עם מתכון מגניב של; “אייריש קרים” (Irish Cream) כלשונה; “שמכינים בבית של ליקר בטעמים, בלי לעבור ב”דיוטי- פרי!” ככה מכינים לבד משקה אלכוהלי מפנק על בסיס וויסקי, עם קפה, שמנת ושוקולד אמיתי”. ואנו נוסיף כי אם בא לכם ליד המשקה לנשנש מהמתוקים ואו מהמלוחים, חפשו לכם מתכון מהספר החדש; “חצי חצי” של קרין גורן.

אייריש קרים משקה אלכוהלי מפנק שתכינו בביתכם עם קרין גורן, הכוהנת הגדולה של דברי המאפה בישראל
אייריש קרים משקה אלכוהלי מפנק שתכינו בביתכם עם קרין גורן, הכוהנת הגדולה של דברי המאפה בישראל

קצת רקע היסטורי מלמד אותנו, כי אייריש קרים האורגינל הוא בעצם ליקר על בסיס שמנת, ויסקי אירי וקפה. על פי ויקיפדיה, אחד מסוגי האייריש קרים הידועים ביותר הוא אייריש קרים של חברת בייליס, שהיה הראשון שיוצר כבר בשנת 1974.

מותגים נוספים מוכרים של אייריש קרים, הם; “קרולנס“, “מילווד” ו”בושמילס קרים“. ידוע, כי בתהליך הייצור התעשייתי של הליקר, לא תאמינו “מחשמלים” את המולקולות של השמנת והוויסקי, כדי שלא תיפרדנה זו מזו. נהוג לשתות אייריש קרים במגוון דרכים – כמשקה נקי, עם קרח, כחלק מקוקטייל או כתוספת לקפה זאת במקום חלב וסוכר.

 מתכון אייריש קרים (Irish Cream) של  קרין גורן

  • 30 גרם שוקולד מריר (עד 50 גרם, למי שרוצה ליקר שוקולדי במיוחד),
  • 1 מיכל שמנת מתוקה (250 גרם),
  • 1 פחית חלב ממותק מרוכז (כ-400 גרם),
  • 1 כפית תמצית וניל,
  • 1 כף אבקת קפה (או שוט אספרסו),
  • 3/4 כוס וויסקי (180 מ”ל)

 אייריש קרים שמכינים בבית | אופן ההכנה; 

במיקרוגל מחממים שוקולד להמסה. בינתיים בבלנדר מערבבים שמנת מתוקה, חלב מרוכז, תמצית וניל וקפה, לאיחוד בלבד. מוסיפים לבלנדר וויסקי ואת השוקולד המומס ומעבדים לאיחוד. מעבירים לבקבוק סגור ושומרים במקרר (עד חודש). מגישים קר, בכוס עם קצת קרח (או בכוס אכילה מעוגייה ).

פורסם לראשונה ב-מתכונים ברשת | מתכונים טעימים של מיטב השפים בישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן