חדשות כאן ישראל

אומץ אל היועץ המשפטי: פתח בחקירה פלילית נגד אלשיך ובני גנץ

אומ״ץ מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה: "פתח בחקירה פלילית נגד מפכל המשטרה בדימוס, רב ניצב רוני אלשיך והמעורבים בפרשת השחיתות, לכאורה, במחלקת הרכש במשטרה ולבדיקת מכלול האירועים בגין ההתקשרות בין משטרת ישראל ובני גנץ וחברת ״המימד החמישי" אותה ניהל כפי שעולים מדוח מבקר המדינה בראשותו של כבוד השופט בדימוס, יוסף שפירא ◄ להשקפת אומ״ץ, פתיחת חקירה, חשובה, כדי למצות את הדין עם כל מי שביצע עבירה פלילית ושמדינת ישראל, הינה מדינת חוק. אבל לא רק לכך ◄בעת הזו, יהיה בכך, מסר, כי גם בכירים בשירות הציבורי בעבר ובהווה - יהיה מעמדם במשטרה, בצבא, או במוסד אשר יהיה הינם שווים בפני שלטון החוק".
0
0
בני גנץ, רוני אלשיך, פליצ'ה (פנחס) פלד, שופט בדימוס יוסף שפירא | רקע: דוח מבקר המדינה | עיבוד צילום: שולי סונגו
גנץ, אלשיך, פלד, שפירא

פרשת רכש מערכת טכנולוגית מצד בזמנו המשטרה של רוני אלשיך וחברת “המימד החמישי” בזמנו של בני גנץ, אינה יורדת מסדר היום ואסור שתרד. צדק צריך להיעשות ויש לראות שנעשה, כך ככל הנראה, חושבת גם עמותת תנועת אומץ, שפנתה אל יועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט ולראש ​המחלקה לחקירות שוטרים (מחש)  עורך דין, קרן בר מנחם, בדרישה, כי תיפתח חקירה פלילית נגד מפכל המשטרה בדימוס, רב ניצב רוני אלשיך והמעורבים בפרשת השחיתות, לכאורה ב’מחלקת הרכש של משטרת ישראל’ כפי שהעלה מבקר המדינה, כב’  בדין וחשבון שפורסם השבוע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מבלי להיכנס לתיאורים צבעוניים על השתלשלות וממצאי הדוח של מבקר המדינה על ריח צחנת הריקבון והזלזול בהוצאת סכומי העתק של כספי ציבור, במערך הרכש של משטרת ישראל בתקופת המפכל רב ניצב רוני אלשיך, המתוארים ב-131 עמודים באי נוחות של מבקר המדינה כשאם היה מדובר במקרה ברשות מקומית שכך מנהלת את מערך הרכש שלה, היו אלו משמשים כתב אישום לתפארת הפרקליטות ועם ישראל.

גם בתנועת אומץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה והעומד בראשה מר פליצ’ה (פנחס) פלד, זיהו את הצחנה מדוח מבקר המדינה, בו עולים שורה של ממצאים חמורים שחלקם מצריכים בדיקה במישור הפלילי.

אנשי אומץ, פנו כאמור, בסוף השבוע שחלף, במכתב אל היועץ המשפטי דר’ מנדבליט, עם העתק לראש מחלקת חקירות שוטרים (מחש), כי יש לברך את מוסד מבקר המדינה בראשותו של כבוד השופט בדימוס יוסף שפירא, אשר כתב דוח מהחמורים ביותר אודות משטרת ישראל.

לדבריו של מר פלד, דוח זה, מצביע על שחיתות, לכאורה, ב-מחלקת הרכש של המשטרה; “הדין וחשבון, נתן הצצה כיצד גורמי המשטרה והביטחון בישראל, מתקשרים עם גופים חיצוניים, תוך זלזול בכללי המנהל התקין ובכספי הציבור“.

כאמור, מדוח מבקר המדינה, עולים שורה של ממצאים חמורים שחלקם מצריכים בדיקה במישור הפלילי” – כותב וממשיך יושב ראש תנועת אומץ, מר פלד; בין שורת הנושאים עולה מהדוח שחברת “המימד החמישי” שנרשמה כתאגיד שמספר 515085603 בתאריך 25/05/2014 בכתובת פרדס חנה-כרכור, רחוב צלצלי שמע 7, שבינתיים כבר אינה פעילה.

 אומץ; ל’המימד החמישי’ לא היה באותה עת מוצר עובד בבינה המלאכותית וכן לא היו לה שנות ניסיון מספקות דיים בתחום ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי.

כאשר חברת “המימד החמישי” הייתה בניהולם של הרמטכל לשעבר, רב אלוף (מיל) בני גנץ (שעסק בייעוץ וניהול אסטרטגי באמצעות חברת B.G. Prime Ltd וכיהן כיושב ראש דירקטוריון של חברת המימד החמישי בעירבון מוגבל מנובמבר 2015, בתחום הבינה המלאכותית) מר רם בן ברק לשעבר המשנה לראש המוסד והמנכל מר דורון כהן, אליה היו קשורים מפכל המשטרה, רב ניצב בדימוס, דודי כהן וניצב בנצי סאו ממלא מקום מפכל המשטרה בדימוס. 2015.

לטענתו של מר פלד; ״המימד החמישי״ הייתה אמורה לספק למשטרה שירותים בתחום הבינה המלאכותית בסכום בלתי נתפס של 50 מיליון ₪.

כותב שורות אלו, מוסיף; הטענה החמורה, כי הממד החמישי שהשתמשה בחומר פנימי של המשטרה הגדילה את מחדלה כשלא בדקה / ביררה את קשריה של החברה עם האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג ולא וידאה את האפשרות, כי המידע שאוספת ״המימד החמישי״ ייפול לידיים זרות, תרתי משמע.

יצוין, כי אין זה סוד שהאוליגרך הרוסי וקסלברג, היה אחד המשקיעים המרכזיים ב”הממד החמישי” שהוטלו עליו סנקציות אישיות על ידי ארצות הברית.

“קדמה להחלטה להתקשר עם החברה הנזכרת לעיל (“המימד החמישי“), פגישה שהתקיימה בחודש אוגוסט 2016 בהשתתפות המפכל לשעבר, רב ניצב רוני אלשייך, בני גנץ ואנשים נוספים שנועדה למצוא את הדרך לעקוף את הליכי המכרז הנדרשים על מנת לבצע התקשרות בדרך שנראית עתה כפסולה בעליל”.

מהדוח, עולה, לכאורה, כותב יושב ראש תנועת אומץ מר פלד ליועץ המשפטי לממשלה, דר’ מנדלבליט, כי לחברה (“המימד החמישי“) הנזכרת לעיל, לא היה באותה עת מוצר עובד בתחום הבינה המלאכותית וכן לא היו לה שנות ניסיון מספקות דיים בתחום ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי.

מיותר, לציין, כי לא יצאה פנייה מהמשטרה לחברות דומות שפועלות בארץ ובעולם. לטענת אנשי אומץ, עולה כי; מבקר המדינה, חושף, כי במהלך ההתקשרות הוצגו, לכאורה, על ידי אנשי ״המימד החמישי״, נתונים שקריים, על מנת להכשיר את ההתקשרות בין ״המימד החמישי״ למשטרת ישראל.

כתוצאה מההתקשרות הפסולה נערך פיילוט ובמסגרתו הוצאו מיליוני שקלים מקופת המדינה. החברה נסגרה, הפיילוט הופסק וכספי ציבור ירדו לטמיון.

עוד מוסיף וכותב יושב ראש אומץ, מר פלד; ״חקירה זו ומיצוי הדין עם כל המעורבים לא רק מתבקשת״, כותב פלד; ״היא גם תישלח מסר, כי כללי המנהל התקין, חייבים להתבצע בנושאי ביטחון, כמו בכל נושא ציבורי אחר בכל הקשור בחובת מכרזים על פי הדין והזדמנות שווה לספקים״.

עוד מוסיף מר פלד; ״במסגרת החקירה שוודאי תסתעף לגבי זהות אנשים נוספים שמעורבים בפרשה, יש לבדוק האם נושאים הקשורים בביטחון המידע אודות אזרחי המדינה, נפגעו. האם כתוצאה מהניסוי אנשים שאינם אנשי מערכת הביטחון, נחשפו למידע משטרתי וביטחוני חסוי״?

 פלד; יש לבדוק האם נושאים הקשורים בביטחון המידע אודות אזרחי המדינה נפגעו.

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; ״הוצאת כספי מדינה, ממשלם המסים, ללא פרסום מכרז ובניגוד לדין היא מהחמורות שאנו מכירים״, קובעת אומץ; “כספי מדינה, אינם הפקר ומעידות על כך שורה של פסיקות פליליות בנושאי שחיתות במגזר הציבורי״.

להשקפת אומ״ץ, פתיחת חקירה, חשובה, כדי למצות את הדין עם כל מי שביצע עבירה פלילית ושמדינת ישראל, הינה מדינת חוק. אבל לא רק לכך. בעת הזו, יהיה בכך מסר, כי גם בכירים בשירות הציבורי בעבר ובהווה – יהיה מעמדם במשטרה, בצבא, או במוסד אשר יהיה הינם שווים בפני שלטון החוק.

חקירה יסודית עשויה להביא לחשיפת ההיבטים הפליליים בוועדת המכרזים, וועדת הפטור ממכרז במשטרת ישראל ולקשרים פסולים לכאורה עם הגורמים המעורבים בפרשה מפותלת זו. יצוין כי עולה עוד שמשטרת ישראל לא שיתפה את המשרד לביטחון הפנים בחלק ממהלך ההתקשרות.

עוד קובע יושב ראש תנועת אומץ, כי; “משטרה שמעצם יעודה נועדה להילחם בפשע ובשחיתות לא יכולה להתנהל בנורמות פסולות. כל הפרשה הזו, חייבת להיבדק ולהיחקר עד תום, כולל השאלות הבאות;

  • מדוע לא נערך בפועל מכרז לבחירת החברה שנבחרה ע״י המשטרה כדין.
  • מדוע לא בקשה המשטרה הצעות למוצר הנדרש לה מחברות מתחרות.
  • האם וועדת הפטורים של המשטרה פעלה כדין כשפטרה את העסקה עם ״המימד החמישי״ מהמכרז.
  • האם אכן הוצגו לוועדת פטורים ממכרזים של המשטרה עובדות ״שגויות״ אודות העסקה כפי שפורסם ואם אכן ע״י מי?
  • כיצד הרשתה לכאורה המשטרה, כגוף סטטוטורי האמון על שמירת החוק, לבכירי ״המימד החמישי״ להשתתף בישיבות עם המשטרה באופן לא תקין.
  • האם קיים חשד לכאורה לעבירות פליליות מצד בכירים במשטרה ו/או מצד ראשי ה״מימד החמישי״.

◄ אל רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת של משטרת ישראל – דוח מבקר המדינה המלא 2019.

◄ אל רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת דוח מבקר המדינה 2019 בעניין המימד החמישי-גנץ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן