חינוך

משרד החינוך: היום כ-160,000 תלמידים בבגרות באנגלית

לראשונה היום בבחינה לבגרות באנגלית, משרד החינוך, יאפשר הקראת שאלונים לתלמידים עם לקויות למידה באמצעות MP3 ◄ לקראת שנת הלימודים הבאה, יפרסם שר החינוך, מר נפתלי בנט, את התכנית הלאומית לחיזוק הוראת האנגלית ◄ היום יום הבחינה ב'בגרות באנגלית' ייפתח 'חדר מצב' שייתן מענה למנהלי בתי הספר, מהשעה; 12:00 ועד 19:00.
0
0
משרד החינוך: היום ייבחנו כ-160,000 תלמידים בבגרות באנגלית | עיבוד צילום: שולי סונגו©
משרד החינוך: היום ייבחנו כ-160,000 תלמידים בבגרות באנגלית | עיבוד צילום: שולי סונגו©

משרד החינוך, הודיע, כי ‘בחינת הבגרות באנגלית’ תתקיים היום (חמישי, ט”ו באייר התשע”ז) ובה צפויים להבחן כ-160,000 תלמידי כיתות; יא’-יב’ מכלל המגזרים, מ- 1,100 מוסדות חינוך. הבחינה הראשונה בבגרות באנגלית, תחל היום בשעה 13:00 והבחינה האחרונה, תחל בשעה 17:00 ותסתיים בשעה 18:45. 

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כידוע, בחינת הבגרות הנחשבת בחינה חיצונית מטעם משרד החינוך היא ‘מקצוע חובה’ שיש בו צורך ב’זכאות לתעודת בגרות‘ חייבים להיבחן בבחינת הבגרות באנגלית. המיומנויות הנדרשות ל‘בגרות באנגלית’ כל אחת מרמות הלימוד באנגלית דורשות אוצר מילים מספק, שיאפשר הבנת טקסטים ברמה הנדרשת.

כן, על הנבחן, יש לפתח כלים להבנת הנקרא, כגון; איתור התשובה בטקסט, התמודדות עם טבלאות, תרשימי זרימה ועוד. יתר על כן, בבחינה יש להפגין יכולות כתיבה בהתאם לנדרש בבחינה. המיומנויות הנדרשות ל‘בגרות באנגלית’ כל אחת מרמות הלימוד באנגלית דורשות אוצר מילים מספק, שיאפשר הבנת טקסטים ברמה הנדרשת.

כן, על הנבחן יש לפתח כלים להבנת הנקרא, כגון; איתור התשובה בטקסט, התמודדות עם טבלאות, תרשימי זרימה ועוד. יתר על כן, בבחינה יש להפגין יכולות כתיבה בהתאם לנדרש בבחינה.

 למעלה מ- 1000 בתי ספר, יבחנו על פי התקנת כספות חכמות בהם שמורות בחינות הבגרות

מאגף בכיר (דוברות, תקשורת והסברה) של משרד החינוך, מסרה הגב’ לינוי קול ל’פורטל ‘כאן נעים’  | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות‘, כי; בשנת הלימודים תשע”ה (לפני כשנתיים) 98% מקרב התלמידים, עברו את הבחינה ו- 71.36% מקרב התלמידים הצטיינו. הציון הממוצע של הנבחנים ביחידות הלימוד 3,4 ו-5 יח”ל בשנת הלימודים תשע”ה;

 

3 יחידות לימוד

 

4 יחידות  לימוד 5 יחידות לימוד
הציון הממוצע 73.41 80.5 87.93

 בחינת הבגרות ב‘אנגלית’ כוללת 21 שאלונים ובהם בחינה בהבנת הנשמע שתשודר ברדיו בשני מופעים- 13:30 ו- 15:15.

השנה לראשונה, משרד החינוך, משלב בבחינת הבגרות את מכשיר ה- mp3 כאמצעי הקראה לתלמידים עם לקויות למידה. ההשמעה באמצעות המכשיר, נועדה להבטיח לתלמידים אלה תנאי בחינה הוגנים, בחינה ללא הסחות והפרעות חיצוניות. בעת ההאזנה לטקסט, התלמיד, יוכל לקבוע לעצמו את קצב ההקראה ואת קצב ההתקדמות.

לשם השימוש במכשיר, רכש משרד החינוך, בעבור בתי-הספר את מכשירי ה- mp3,  ובכלל זה את האוזניות. במשרד, מציינים, כי הוראת האנגלית נקבעה כאחד מהיעדים המרכזיים שמוביל שר החינוך, מר נפתלי בנט, בתכנית העבודה של המשרד. בהתאם לזאת, בימים אלה, מגבש משרד החינוך, תוכנית לאומית שנועדה לחזק את המקצוע.

█ היום יום הבחינה ב’בגרות באנגלית’ ייפתח ‘חדר מצב’

התכנית כוללת, בין היתר; חיזוק של השפה הדבורה, חיזוק והתמקצעות של תחום ההוראה, הגדלת מספר הניגשים לבגרות 5 יחידות לימוד והנגשת לימודי האנגלית באמצעות למידה מקוונת. התכנית, תחל לפעול בבתי הספר כבר בתאריך ה- 1.9 עם פתיחת שנת הלימודים הבאה; תשע”ח.

משרד החינוך, ערוך להבטיח את מימוש זכותם של התלמידים להבחן ובהתאם לזאת הוא נערך גם להבטיח את השמירה על טוהר הבחינות בהתאם למתווה שהוא גיבש הכולל בין היתר; למעלה מ- 1000 בתי ספר, יבחנו על פי התקנת כספות חכמות (בהם שמורות בחינות הבגרות), כ- 70 מוסדות במתכונת של “דיוור ישיר” (נמסר, כי בחינות הבגרות משונעות ישירות לבתי הספר על ידי חברות השליחים).

היום (חמישי) יום הבחינה ב‘בגרות באנגלית’ ייפתח ‘חדר מצב’ שייתן מענה למנהלי בתי הספר, החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 19:00 בערב.

המפקחת המרכזת להוראת האנגלית דוקטור ציונה לוי, תשיב למנהלים על שאלות ובעיות באם תתעוררנה במהלך הבחינה, בטלפון; 02-5604222.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן