חקלאות ישראל

חקלאים מגדלי בקר, לשר האוצר: ייבוא הבשר, יחסל אותנו סופית

עשרות חקלאים, מגדלי בקר, חסמו הבוקר את הכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע, במחאה על צעדו של שר האוצר, מר כחלון לפתיחת הייבוא בבשר הבקר ללא תיאום עימם ◄ יו"ר ארגון אמפ"י (ארגון מגדלי הבקר), מר דורון ביידץ; "לא יתכן שכחלון, דואג ל’יבואנים’ ול"תנובה" על חשבוננו. החקלאות הופקרה. 460 מגדלי בקר מכל רחבי המדינה עומדים לפני כיליון. האוצר, הכריז מלחמת חורמה נגד החקלאות בישראל".
0
0
חקלאים מגדלי בקר, לשר האוצר: ייבוא הבשר, יחסל אותנו סופית
חקלאים מגדלי בקר, לשר האוצר: ייבוא הבשר, יחסל אותנו סופית
בעקבות החלטתו של שר האוצר, מר משה כחלון לפתוח את הייבוא בבשר הבקר ללא תיאום חסמו הבוקר (ראשון, י”ד בתשרי התשע”ז) עשרות חקלאים את הכניסה אל תחנת הרכבת כפר יהושוע באמצעות טרקטורים, טנדרים ומפגינים שלטענתם פתיחת ייבוא בשר הבקר ללא תיאום והסכמות עימם, עלולה לחסל את 460 ייבוא בשר הבקר, הישראלי ולגרום לאלפי מובטחים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מן הפריפריה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ביון המפגינים, המוחים והמזדהה במאבקם נצפה יו”ר הלובי החקלאי בכנסת ח”כאיתן ברושי. גם אמש (מוצ”ש) הפגינו כ- 50 חקלאים מגדלי בקר מול ביתו של שר האוצר, מר משה כחלון, זאת לאחר שנודע להם, כי השר, חתם על הצווים לפתיחת’ייבוא חופשי של בשר הבקר’ וללא הגבלה.

גם כאן טענו חקלאים מגדלי בקר, כי צעדיו והחלטתו של שר האוצר, נקבעו ללא כל מיצוי המו”מ איתם ועם ’התאחדות חקלאי ישראל’.

במדינת ישראל, קיימים כיום כ- 460 משקים המגדלים כ- 140 אלף ראשי בקרבשנה, המקיימים מעגל של גידולי מספוא, מרכזי מזון ומכוני תערובת, אשר מעבר לשמירה על אדמות המדינה ושטחים ירוקים, מהווים מעגל המפרנס אלפי משפחות.

דוברת תנועת המושבים ו’התאחדות חקלאי ישראל’ הגב’ דפנה כהן-נוריאל, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מנגד הגיעמשרד האוצר להסכמות עם חברת ’תנובה’, עם יבואני הבשר ו-יבואני העגלים, כל זאת תוך השארת ה’חקלאים, מגדלי הבקר’ מחוץ להסכמות ותיאום והבנות בנושא.

חקלאים מגדלי בקר: נראה שמשרד האוצר, הכריז מלחמת חורמה נגד החקלאות בישראל | צילום: דוברות התאחדות חקלאי ישראל | עיבוד: שולי סונגו ©


מגדלי הבקר, טוענים עוד, כי; “האוצר, עושה מניפולציה עם כמה מגדלי בקר במרעהבעודו משלם להם פיצויים על חשבון כלל המגדלים“.

המגדלים מזהירים, כי ההסכם צפוי לחסל כ-460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים וחיסול ענף גידול הבקר בארץ. החקלאים, מוסיפים ומתריעים, כי במסגרת פתיחת הייבוא, צפוי להיות ייקור משמעותי במחיר מוצרי החלב, זאת בשל מנגנונים שקובעים את מחיר החלב.

יו”ר מועצת התאחדות מגדלי בקר; “כחלון, דואג לחברים שלו הטייקונים על חשבוננו, מגדלי הבקר…”

מגדל בקר וחבר בארגון אמפ”י (ארגון מגדלי הבקר) מר אלון קמה, אמר הבוקר; “כחלון, מחסל אותנו. בשביל יבוא, כחלון, גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקרהישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה“.

יו”ר מועצת התאחדות מגדלי בקר, מר ישראל (טוטי) בלוך; “מר כחלון, דואג לחברים שלו הטייקונים על חשבוננו, מגדלי הבקר. לא יתכן שאנחנו המספקים את המזון הטרי במדינת ישראל נמצא עצמנו תחת פגיעה אנושה של סגירת המשקים שלנו. עליו לזכור שמשק שייסגר לא ייפתח מחדש”.

יו”ר ארגון אמפ”י (ארגון מגדלי הבקר), מר דורון ביידץ; “לא יתכן שכחלון, דואג ל’יבואנים’ ול”תנובה” על חשבוננו. החקלאות הופקרה. 460 מגדלי בקר מכל רחבי המדינה עומדים לפני כיליון. נראה שמשרד האוצר, הכריז מלחמת חורמה נגד החקלאות בישראל“.

המשך עוד יבוא.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן