הטור של גדעון רייכר

החלטה אומללה: של מי הילד הזה שלו או שלו

מה מחליט כבוד השופט? לעקור את התינוק מזרועות הוריו המאמצים והאוהבים ולהעבירו לאב המזריע ולאם שאינה רוצה בו... מבלי להיכנס לעובי הקורה המשפטית, יש כאן הגיון עקום ונטול אחריות ורגש. הפרשה טרם הוכרעה סופית ואני מקווה, כי ערכאה רצינית יותר, תקבע, כי הילד שייך מעתה ועד עולם למי שמגדל אותו ורוצה בו ולא למזריע חולף.
0
0
החלטה אומללה: של מי הילד הזה שלו או שלו
החלטה אומללה: של מי הילד הזה שלו או שלו | אילוסטרציה

צעירה רווקה נכנסת להריון מבן זוגה החולף והולך. היא מגלה באיחור את דבר הריונה וכבר נמנע ממנה לבצע הפלה. היא מחליטה שלא לגדל את הילד ומוסרת אותו לאימוץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בן זוגה לשעבר שהוא מאהב חולף, איננו יודע על דבר הריונה ועל הלידה. התינוק, נמסר לאימוץ כדין וכחוק למשפחה הממתינה שנים לאימוץ.

היא מגדלת אותו באהבה ובחום עד לגיל שנה כמעט ואז האב הביולוגי מגלה, כי זרעו החולף נבט והביא תשואה. הוא דורש מ-בית המשפט להכיר בו כ’אב’.

שירותי הרווחה מתנגדים. הרי הילד הזה כבר אומץ וכבר יש לו אב ואם ואין לעקור אותו ולהעבירו לאב חולף ו-אם שאיננה רוצה בו.

אכן תסבוכת אנושית סבוכה ומצערת.

מה מחליט כבוד השופט? לעקור את התינוק מזרועות הוריו המאמצים והאוהבים ולהעבירו לאב המזריע ולאם שאינה רוצה בו.

מבלי להיכנס לעובי הקורה המשפטית, יש כאן הגיון עקום ונטול אחריות ורגש. הפרשה טרם הוכרעה סופית ואני מקווה, כי ערכאה רצינית יותר, תקבע, כי הילד שייך מעתה ועד עולם למי שמגדל אותו ורוצה בו ולא למזריע חולף.

מה דעתכם?

 

0
0



אודות הכותב

גדעון רייכר

גדעון רייכר, הוא עיתונאי ופובליציסט וותיק. שדרן רדיו, מגיש בטלוויזיה, רייכר, התמחה בסיקור ענייני משפט, צרכנות וביורוקרטיה ובבירור תלונות מאת צרכני התקשורת על גופים ציבוריים. מגיש את התכנית "נדודי שינה עם גדעון רייכר" בתחנת גלי צה"ל, התכנית ששומעת אתכם.
השכלה; האוניברסיטה העברית ירושלים, כיתת ‏1967‏ • ירושלים. תיכון חדש חיפה, כיתת ‏1954‏ • חיפה. הפקולטה למדעי הרוח, האוניברסיטה העברית בירושלים, מדע המדינה וסוציולוגיה.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן