כאן תל אביב-יפו כסף מדבר

תקציבים בהיקף כ-10 מיליון ₪ לקהילה הגאה, שר האוצר מקיים

שר האוצר, משה כחלון: "מדיניות ממלכתית חייבת להיות עיוורת צבעים ולשרת את האדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית" ◄ אוהד חיזקי, מנכ״ל האגודה למען הלהט"ב בישראל; "השר משה כחלון מוביל מהלך היסטורי שבו הקהילות הלהט"ביות זוכות לתוספת בבסיס התקציב ולמענה ממשי לצרכים שהתעכבו שנים ארוכות.
0
0
תקציבים בהיקף כ-10 מיליון ₪ לקהילה הגאה, שר האוצר מקיים
שר האוצר משה כחלון | הקהילה הגאה

לראשונה בתולדות המדינה, הוסכם על תכנית רחבה לטובת ’הקהילה הגאה’ שתכלול הקצאת תקציבים בהיקף של כ-10 מיליון שקלים, זאת לאחר ששר האוצר מר משה כחלון, סיכם היום רביעי (ג’ תשרי תשע”ז) עם ארגון הגג של הקהילה הגאה, האגודה למען הלהט”ב, על חיזוק הפעילות בתחום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התכנית כחלק מתכנית ארוכת טווח לרווחת הקהילה הגאה, כוללת העברת כ-10 מיליון ש”ח ל-משרדי הממשלה השונים, כבר בתקציב הקרוב לשנים 2017-2018.

עולה, כי תקציב משרד הרווחה המוקדש לטובת הקהילה הגאה יוגדל בכ-1.5 מיליון ש”ח. התקציב, יופנה בין היתר לטובת מרכזים של הקהילה הגאה, קבוצות תמיכה לבני הקהילה ובני משפחותיהם וכן מסגרות חירום עבור בני הקהילה שנזרקו מבתיהם.

במקביל, נמסר מטעם דוברות משרד האוצר, כי אל משרד החינוך יועבר סכום של 5 מיליון ש”ח, זאת לצורך הקמת פרויקט הסברה בבתי ספר, וכן יינתן סיוע תקציבי לתנועות סטודנטים מהקהילה הגאה אשר במוסדות ההשכלה הגבוהה, החל משנת הלימודים הקרובה.

במסגרת התכנית יוקצה גם תקציב ייעודי בסך כ-2.5 מיליון ש”ח להסברה על מניעת אפליה כנגד חברי הקהילה הגאה, בהובלת המשרד לשוויון חברתי.

תקציבים נוספים יוקצו ל’וועדה לשינוי מין’ ותינתן תוספת כוח אדם לבית החולים תל השומר על מנת להרחיב את פעילותה של הוועדה שעד כה עבדה על בסיס התנדבותי בלבד.

בנוסף, תינתן ל-משרד הבריאות תוספת תקציבית במטרה לבחון את הרחבת קבלת תרומות דם מחברות וחברי הקהילות הגאות.

בהמשך לזאת שר האוצר מר כחלון, הנחה את רשות המסים לבצע הדרכות והטמעה של כללי נקודות זיכוי בגין ילדים ל-בני זוג מאותו מין. בנוסף סוכם ימונו אחראיות גם על ’מניעת אפליה על בסיס נטייה מינית’ במשרדי הממשלה.

חברת הכנסת מרב בן ארי, ונציגי האגודה למען הלהטב בישראל
מרב בן ארי ונציגי הלהטב

שר האוצר מר משה כחלון; “מדיניות ממלכתית חייבת להיות עיוורת צבעים ולשרת את האדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית.

אני מקווה שההסכם שהושג בשיתופה של חברת הכנסת מרב בן ארי, יתקן ולו במעט את העוול שנגרם לקהילה במשך שנים”.

מר אוהד חיזקי, מנכ״ל האגודה למען הלהט”ב בישראל; “השר משה כחלון, מוביל מהלך היסטורי שבו הקהילות הלהט”ביות זוכות לתוספת בבסיס התקציב ולמענה ממשי לצרכים שהתעכבו שנים ארוכות.

הבחירה לצבוע תקציבים עבור משרדי ממשלה שונים מאפשרת לקהילה הגאה בישראל להרחיב את העשייה בנושאים שונים שעל סדר יומנו.

אנחנו מברכות ומברכים את השר כחלון ואת חברת הכנסת בן ארי על הדיאלוג שנוצר בינינו בחודשים האחרונים בתמיכת ראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי, על הנכונות לפעול במספר מישורים במקביל ובמיוחד על הצעד ההיסטורי בהובלת קמפיין לאומי נגד להטופוביה.

אין ספק, כי זוהי אבן דרך משמעותית בדרכה של הקהילה הגאה לחיות בשוויון בישראל. כך מתחילה שנה טובה באמת”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן