חקלאות ישראל

מאיר צור מאשים את שר החקלאות: הפכת את משרדך לחברת ייבוא

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, מר מאיר צור; "אני מבקש ממך לעצור את כל סאגת הייבוא חסר הרסן באופן מידי. אנחנו לא נוכל לשבת מנגד ולראות את ההתנהלות החד צדדית והפוגענית של משרדך כלפי ציבור החקלאים" ◄ "אנחנו נמצאים בצו שעה בו הזמן קצוב ומשק חקלאי שנסגר לא ייפתח עוד. צו שעה בו הציפיות הינן כלפיך והעיניים נשואות אליך שאתה, יחד איתנו, נציל את החקלאות הישראלית. זו הזדמנות היסטורית שאנו לא ניתן לה יד לפספוס היסטורי".
0
0
מאיר צור, שלמה בן אליהו, אורי אריאל | ברקע: חקלאי בצרות | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
צור, בן אליהו ואריאל

יו”ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ”ל תנועת המושבים, מר מאיר צור, מאשים במכתב נוקב וזועם את שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אורי אריאל, כי מנכ”ל משרדו מר שלמה בן אליהו בהתנהלותו הפך את משרד החקלאות לחברת ייבוא, זאת לאור המבוי הסתום במו”מ אליו נקלעה התאחדות חקלאי ישראל אל מול הממשלה על חשבון החקלאות המקומית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מר צור, ביקש מן השר אריאל, כי יש להפסיק מיד את כל ’סאגת הייבוא’ חסר הרסן באופן מידי ולמצוא פתרון ל’יוקר המחיה בייצור המקומי’ ולא בייבוא; “אני מבקש ממך לעצור באופן מידי את ההסכם המתגבש ב’ענף הבקר’ ולשבת אתנו ועם ’ארגון המפטמים’ לבניית הסכם שיאפשר ייבוא, אך ישמור על הענף.

אני מבקש ממך לעצור את כל סאגת הייבוא חסר הרסן באופן מידי. אנחנו לא נוכל לשבת מנגד ולראות את ההתנהלות החד צדדית והפוגענית של משרדך כלפי ציבור החקלאים“.

עוד הוסיף צור: “אני מצפה ממך שתחזור לפעול לפיתוח החקלאות, כפי שידענו לעשות עד כה, במשך שנה וחצי, ולטפל לאלתר בבעיות למציאת פתרון ל’יוקר המחיה בייצור המקומי’ ולא בייבוא.

אנחנו נמצאים בצו שעה בו הזמן קצוב ומשק חקלאי שנסגר לא ייפתח עוד. צו שעה בו הציפיות הינן כלפיך והעיניים נשואות אליך שאתה, יחד איתנו, נציל את החקלאות הישראלית. זו הזדמנות היסטורית שאנו לא ניתן לה יד לפספוס היסטורי”.

צור, הדגיש את פעילותו ומדיניותו של השר אל מול מדיניותו החדשה של מנכ”ל המשרד; “לצערי, כבוד השר, אני מרשה לעצמי להיות בטוח שזו איננה תפיסת עולמך.

זו מדיניות ותפיסת עולמו של מנכ״ל משרדך, שלמה בן אליהו. אתה איש ערכים ואדמה שאוהב, מעריך ויודע מהן התועלות של החקלאות במדינה.

אך עם כל הכבוד והערכה האישית אליך המצב שנוצר אל מול משרד החקלאות איננו יכול להימשך עוד. מדיניות של משרד הינה בראש ובראשונה מדיניות של השר. נוצר כאן מצב אבסורדי שבו מנכ״ל משרדך איננו המוציא לפועל של מדיניותך, אלא גם קובע, מוביל, מחליט ושולט”.

פתאום משרד החקלאות מוביל אגנדה חדשה במסגרתה – המולך החדש הוא היבוא

יו”ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ”ל תנועת המושבים, מר צור, נקב ביקורת על פעילותו והתנהלותו של מנכ”ל משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו שבמסגרת המו”מ הסיט את הדיונים לכיוונים שאינם עומדים בקנה אחד עם טובת החקלאות והחקלאים, בעיקר לאחר שהתאחדות חקלאי ישראל לא נתנה יד לעקרונות אשר משרד החקלאות מבקש לקדמם לאלתר;

ביטול התכנון ב’ענף החלב’, ביטול התכנון ב’ענף ההטלה’ (הביצים) וייבוא פרוע וללא כל פיקוח של כלל הענפים החקלאים; “במהלך הדיונים הרבים בנושאים השונים במהלך השנה האחרונה, הרמנו גבה עת מנכ”ל משרדך, לא פעם ולא פעמיים, במסגרת משא ומתן מקצועי, הסיט את הדיונים לכיוונים לא ריאליים, לא בריאים וכאלה שאינם עומדים בקנה אחד עם טובת החקלאות והחקלאים.

אולם הודגשה הסאה לאחרונה מצידו של מנכ”ל המשרד, בגיבוי תמוה שלך, בשל ההכרה, כי אנו, כראשי התאחדות חקלאי ישראל, לא מוכנים לוותר על שלושה עקרונות שמשרד החקלאות מבקש לקדמם לאלתר; ביטול התכנון ב-ענף החלב, ביטול התכנון ב-ענף ההטלה (ביצים), ובנושא חשיפת המשק הישראלי ל’יבוא פרוע’ של כלל הענפים החקלאיים ללא כל פיקוח”.

צור, הדגיש בדבריו וטענותיו בפני השר אריאל, כי; “לפתע פתאום, שום דיון משמעותי לא מתקיים. פתאום משרד החקלאות מוביל אג’נדה חדשה במסגרתה; ’המולך’ החדש הוא ה-יבוא, המשרד החל לצאת חזיתית נגד החקלאות המקומית, ללא כל הידברות, ללא כל מציאת פתרונות נקודתיים או ניתוחי עלות תועלת.

ובכך מצאנו עצמנו עומדים בחזית מולכם ומול משרד האוצר וזאת כנגד החקלאים והחקלאות, בעיקר בשתי נקודות עיקריות בנושא הייבוא;

הסכם יבוא חופשי של בשר בקר; מעשה חד צדדי שהשלכותיו ברורות – סגירה של כ-460 משקים חקלאיים והשלכות על אלפי עובדי התעשייה בענף. כל זאת כאשר אין כלל דיון מעמיק עם המפטמים או התאחדות חקלאי ישראל על ההשלכות הצפויות על החקלאים או על סכנת חיסולו של המשק המקומי, ללא כל תועלת ממשית ועוד בהובלה שלכם.

ייבוא פתוח ופרוץ של פירות וירקות; על חשבון החקלאים המקומיים ותוך נתינת יד ל-סגירת משקים בארץ. ייבוא של מחלות במסווה של ’ייבוא עגבניות’, שנעשה ללא כל פיקוח וללא שום טיפה של אחריות.”.

לא נוכל לשבת מנגד ולראות את ההתנהלות החד צדדית והפוגענית של משרדך כלפי ציבור החקלאים

צור, פתח את המכתב; “לפני כשנה וחצי קיבלת לידיך את משרד החקלאות. קיבלת לידיך את החקלאות הישראלית ב-משבר עמוק. משבר שלא אתה יצרת, אלא הוא תוצאה של מספר רב של סיבות שהעיקרית שבהן היא הזנחה והתעמרות גם יחד של ממשלות ישראל לדורותיהם, מי יותר ומי פחות.

כניסתך לתפקיד העניקה לי תקווה גדולה לעתיד טוב יותר לחקלאות הישראלית. עם כניסתך לתפקיד שר החקלאות ופיתוח הכפר, קיבלנו החלטה משותפת, כי הולכים לתהליך משמעותי של יישום תכנית אסטרטגית לחקלאות לשנים רבות, תכנית שלא נבנתה כמוה שנים רבות, אם בכלל.

תכנית אשר עשויה להציל את החקלאות הישראלית מהמשבר העמוק שבו היא שרויה. ואכן, התאחדות חקלאי ישראל בשיתוף התנועות, ארגוני המגדלים ואנשי המקצוע, בנתה, הובילה והגישה תכנית אסטרטגית שתהווה את המסגרת לקידום ולשיפור החקלאות הישראלית לטווח הארוך”.

“שיתוף הפעולה עם השר נשא את פירותיו בהתחלה וכי השר עמד על הבעיות המשמעותיות בענף; “בתיאום עם שר האוצר, מר משה כחלון קידמת את ביטול מס המעסיקים על העובדים הזרים, קידמת את עדכון עלויות המחייה של העובדים הזרים בגין מגורים ומחיה, קיבלת החלטה שיש להילחם בפערי התיווך, להוריד את מחירי המים לחקלאות באופן משמעותי ולעודד את הייצוא החקלאי“. הדגיש בסיום פנייתו יו”ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ”ל תנועת המושבים, מר מאיר צור.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן