צרכנות

משרד החקלאות סיכל ניסיון הברחת כ-18,000 ביצים

הביצים עם  עם חותמות מזויפות ומסוכנות לבריאות שיועדו למכירה במרכז הארץ ועלולות לסכן את בריאות הציבור ◄ מנהל יחידת הפיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות מר רואי קליגר; "גם במקרה זה הצלחנו לסכל ניסיון למנוע את הפצתן של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם, שנועדו למכירה במקומות שונים במרכז הארץ ועלולות לפגוע בבריאות הציבור...״ ◄ כיצד יודעים אם החותמת שעל הביצה מזויפת?
0
0
משרד החקלאות סיכל ניסיון הברחת כ-18,000 ביצים עם חותמות מזויפות ומסוכנות לבריאות
משרד החקלאות סיכל ניסיון הברחת כ-18,000 ביצים עם חותמות מזויפות ומסוכנות לבריאות

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, סיכלו ב’מחסום רנטיס’ (שליד בית אריה), ניסיון להברחת כ-18,000 ביצים עם חותמות מזויפות מהעיר רמאללה, העלולות לסכן את בריאות הציבור ויועדו למכירה במרכז הארץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במהלך בדיקת המשאית על ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (פיצו”ח), בבדיקה ראשונית המשאית נראתה ריקה, אך מבדיקה יסודית של הרכב, אותרה דופן כפולה ובתוכה כמות של כ-18,000 ביצים הנושאות חותמות מזויפות.

נהג המשאית עוכב לחקירה ובמהלכה הודה הנהג, כי העמיס את הביצים בביטוניא וסיפר לחוקרים, כי מקור הביצים מהעיר רמאללה. הביצים הועברו להשמדה על פי צו רופא כנגד נהג המשאית נפתחו הליכים משפטיים.

ממלאת מקום דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ רוני ניב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מתחילת שנת 2016, עולה, כי משרד החקלאות סיכל ניסיונות הברחה רבים אשר מסתכמים כ-1,000,000 ביצים! שהוברחו משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל ומהוות סכנה לבריאות הציבור.

בשל העובדה שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים כאשר אין הקפדה על תהליך הייצור, שמירתן בטמפרטורה המתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים.

חותמות מזויפות וחותמות מאושרות כך תמנע מנזק לבריאותך ולכיסך

במשרד מבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מורשים המקפידים על תנאי קירור ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות ולשים לב שאריזת הביצים סגורה (כשהביצים אינן חשופות למגע יד-אדם) משני הכיוונים.

מנהל יחידת הפיצו”ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות מר רואי קליגר; “גם במקרה זה הצלחנו לסכל ניסיון למנוע את הפצתן של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם, שנועדו למכירה במקומות שונים במרכז הארץ ועלולות לפגוע בבריאות הציבור”.

מר קליגר, הוסיף, כי: “אנו ממשיכים לפעול לסיכול ניסיונות הברחה ומכירה של ביצים לא מפוקחות והדבר מתאפשר בין היתר הודות לשיתוף הפעולה עם המשטרה, מג״ב וצה”ל, המאיישים את המחסומים״.

█ כיצד יודעים אם החותמת שעל הביצה מזויפת?

● יש לוודא, כי החותמת המוטבעת על הביצה תהיה רציפה וברורה ואחידה.

● יש לוודא, כי החותמת המוטבעת כוללת את שם מכון המיון.

● יש לוודא, כי מופיע תאריך אחרון לשיווק (הכולל שני תאריכים;

1. תאריך לשיווק
2. תאריך אחרון לשמירה במקרר.

● יש לוודא, כי החותמות על גב כל הביצים בתוך תבנית הביצים זהות ותאריך התפוגה המוטבע על הביצים אחיד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן