כנסת ישראל

אושר התיקון לחוק רישיון לנשק – מיד לאחר השחרור

"הופתעתי לגלות שבעוד במסגרת הצבאית המגמה היא של שילוב נשים בתפקידי לוחמה ויצירתם של גדודים מעורבים, דווקא במישור האזרחי החקיקה משתרכת מאחור" - אמרה חברת הכנסת עליזה לביא וסיכמה; "צעד אחר צעד, אנחנו עוקרים מיסודותיה אפליה מגדרית שמושרשת בשורה ארוכה של מנגנונים חברתיים ותעסוקתיים.
0
0
ועדת הפנים אישרה התיקון לחוק, שיזמה ח
ועדת הפנים אישרה התיקון לחוק, שיזמה חברת הכנסת עליזה לביא: רישיון לנשק – מיד לאחר השחרור

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה היום (ג’ ט”ו בסיון תשע”ו) לקריאה ראשונה, תיקון ל’חוק כלי הירייה’ אשר יזמה חברת הכנסת עליזה לביא (סיעת ’יש עתיד’), שיאפשר קבלת רישיון לנשיאת נשק עם סיום השירות הצבאי. התיקון המוצע מגדיר את הנסיבות בהם לשר לביטחון פנים לאפשר נשיאת נשק מתחת לגיל 21, כאשר סיום שירות צבאי מלא, יחשב למעשה, כנסיבה לעניין זה.

מטרת התיקון לענות על הקושי הקיים בחוק במתכונתו הנוכחית, שאינו מאפשר לנשים רבות המסיימות את שירותן לפני גיל 21 לעבוד במקצועות אבטחה לאחר שירותן, נוכח הגיל המינימלי המוגדר בחוק.

בעקבות התיקון, חיילים וחיילות שהשלימו שירות צבאי מלא, יוכלו להגיש בקשה לקבלת רישיון מיד בתום השירות.

יוזמת החוק, חברת הכנסת עליזה לביא, אמרה; אנו מתקנים כאן חקיקה מיושנת נוספת, המותאמת לסיפור חייהם של גברים בלבד (גיל שחרורם). התיקון, יסייע גם במתן מענה לצורך תעסוקתי, נוכח הביקוש הגובר למאבטחות ומאבטחים, וגם בהגברת השוויון המגדרי בנגישות לתעסוקה.

אמרה לביא והוסיפה, כי; “תעסוקת נשים ותעסוקה בכלל מתחילה בדיוק בנקודה זו, בה חיילות משתחררות מצה”ל, ואסור שתיחשפנה לאפליה כבר בצעדיהן הראשונים לעולם התעסוקה”.

להצעה, הזוכה לתמיכתו של השר לביטחון פנים ח”כ גלעד ארדן, צפויה להיות השפעה עתידית גם על חיילים גברים. עם כניסתו של קיצור השירות לתוקף ביולי 2015, יאפשר התיקון לחיילים גברים שישתחררו בגיל צעיר יותר מהגיל הקבוע בחוק להחזיק בנשק.

עבודה במקצועות האבטחה נחשבת מקצוע מועדף על צעירים וצעירות רבים לאחר השירות הצבאי.

מקורה של ההצעה, מספרת לביא, בפניות של צעירות שביקשו להשתלב בעבודה כמאבטחות, וגילו, כי החוק אינו מאפשר להן, וכן בחברות אבטחה בישראל, הסובלות ממחסור במאבטחים.

“הופתעתי לגלות שבעוד במסגרת הצבאית המגמה היא של שילוב נשים בתפקידי לוחמה ויצירתם של גדודים מעורבים, דווקא במישור האזרחי החקיקה משתרכת מאחור” – אמרה ח”כ לביא וסיכמה; “צעד אחר צעד, אנחנו עוקרים מיסודותיה אפליה מגדרית שמושרשת בשורה ארוכה של מנגנונים חברתיים ותעסוקתיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן