יום הזיכרון לשואה ולגבורה

שר האוצר: אנו זקוקים ליותר חמלה עבור מי שידו אינה משגת

שר האוצר, כחלון: "אני ניצב הערב, בפני דור אחרון של ניצולים ומבקש סליחה בשם ממשלות ישראל לדורותיהם. אין הצדקה ואין סיבה לקוצר היד שמנעה מקשישים ניצולי שואה את החובה והזכות להזדקן בכבוד" ◄ "בשנה האחרונה, עדכנו במאות מיליוני שקלים את קצבאות הזקנה לקשישים מקבלי השלמת הכנסה ביניהם עשרות אלפי ניצולי שואה".
0
0
שר האוצר משה כחלון: אנו זקוקים ליותר חמלה עבור מי שידו אינה משגת
שר האוצר משה כחלון

ערב יום השואה, נמצאים איתנו האנשים שהם העדויות האחרונות לתופת, לאסון, ולשואה שעבר עמנו. אנחנו עדיין נמצאים בימים שבנותינו ובנינו יכולים לשמוע על השואה מפי אלה ששרדו אותה. בעוד שנים לא רבות, תיוותר רק עדותם האילמת של מי שגבורתם, שרידותם, ונחישותם היוו את היסודות בהקמתה של מדינת ישראל והביאו למימוש חזון הציונות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הערב הזה עבורי ועבור בני הדור השני, השלישי והרביעי, הוא לא רק ערב של זיכרון. הוא בראש ובראשונה ערב של חשבון נפש. מדינת ישראל הוקמה כביטוי למורשת של העם היהודי, כבית לאומי וכמפלטם של יהודים מכל קצוות תבל.

לצערי, יש לנו עבודה רבה ומשימות רבות עוד יותר על מנת לעמוד בציפיות של דור המייסדים ושל בנות ובני ניצולי השואה.

יש לנו צבא ישראלי חזק, מוסרי ואיתן, יש לנו כח מגן משלנו, יש לנו מדינה שיכולה לשמור על גבולותיה הריבוניים ואנו יכולים לעמוד על גורלנו בכוחות עצמנו.

אך עלינו לצעוד עוד כמה צעדים אל עבר חברה מוסרית וערכית יותר. אנו זקוקים ליותר חמלה עבור מי שידו אינה משגת.

אני ניצב הערב, בפני דור אחרון של ניצולים ומבקש סליחה בשם ממשלות ישראל לדורותיהם. אין הצדקה ואין סיבה לקוצר היד שמנעה מקשישים ניצולי שואה את החובה והזכות להזדקן בכבוד.

לכן, בשנה האחרונה, עדכנו במאות מיליוני שקלים את קצבאות הזקנה לקשישים מקבלי השלמת הכנסה ביניהם עשרות אלפי ניצולי שואה.

השבוע, הכרזנו, כי נוסיף מאות מיליוני שקלים נוספים עבור אוכלוסייה זו. הוריתי להפסיק את המנהג הפסול של קיצוץ הקצבאות מגרמניה.

תיקנו עוול היסטורי והכרנו גם בניצולי שואה שבמשך שנים לא הוכרו וזעקתם לא נשמעה.

הכרנו ב-ניצולי שואה יוצאי מרוקו ואלג’יר, שסבלו הגבלות ורדיפות בתקופת שלטון וישי. הכרנו בניצולים יוצאי עיראק שחוו את אירועי הפרהוד ובמסגרתם סבלו ממעשי אלימות שננקטו נגדם.

הוחלט, כי ניצולים ’יוצאי רומניה’ שעבדו ב’עבודות בכפייה’ יהיו זכאים לכל הזכויות להן זכאים ’נכי רדיפות הנאצים’.

לצערי, בעבור רבים מדי מקרבם של ניצולי השואה, זה מעט מדי ומאוחר מדי. באופן טבעי, משנה לשנה פוחת מספרם של ניצולי השואה, החיים בקרבנו. מה שלא פוחת הוא הרצון שלנו להקשיב, לשמוע ולזכור את העדויות שהן חלק בלתי נפרד מתקומת המדינה. מה שלא פוחת הוא הרצון שלנו לאפשר להם להזדקן בכבוד.

אני מקווה שבמעשים שאנו נוקטים, יש תיקון ולו הקטן ביותר, שיאפשר להם להזדקן בכבוד.

* דברי שר האוצר מר משה כחלון, הובאו מתוך דף משה כחלון – פייסבוק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן