דימונה סביבה | אקולוגיה

גבאי השר להגנת הסביבה על דליפת ברום בדימונה ברור וחד: זו רשלנות

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי; "מה שקרה אתמול זו רשלנות. לא צריך לחקור ולבדוק, כדי לדעת שאם נשארו קרונות על המסילה זו רשלנות. אנחנו נטפל בעניין הזה ונמצה את הדין עם מי שאחראי לכך. ובעיקר נפעל לוודא שדבר כזה לא יחזור. אסור שבמדינת ישראל, קרונות יישארו על המסילה, מבלי שרכבת שמגיעה יודעת על כך. בפרט כשמדובר ברכבות שמובילות חומרים כל כך מסוכנים.
0
0
השר להגנת הסביבה, אבי גבאי ברקע קרונות עם דליפת ברום בעיר דימונה | עיבוד: שולי סונגו
השר להגנת הסביבה, אבי גבאי

גם הערב (שלישי, ה’ באדר ב תשע”ו) המשרד להגנת הסביבה, העלה עדכון מן השטח בשעה 19:15, ומדווח, כי בשטח בו אירעה התנגשות אתמול בלילה (23:55) בכניסה לתחנת הרכבת בעיר דימונה בין רכבת משא שנשאה עימה מכלי ברום, שפגעה בכמה קרונות שעמדו על המסילה כחצי ק”מ דרומית לתחנת דימונה. עקב ההתנגשות, התברר, ששני נהגי הרכבת וחמישה תושבי האזור, נפצעו באורח קל וכי שני מכלי ברום, הועפו לקרקע מעוצמת ההתנגשות ושמאחד מהם החל לדלוף חומר (ברום – Bromine) המסוכן. האזור נסגר ברדיוס של קילומטר בהוראת וצוותי כבאות, המשרד לאיכות הסביבה פעלו לפינוי החומר המסוכן. ומשטרת ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

צוותי המשרד לאיכות הסביבה, נערכו מוקדם יותר גם הערב לפינוי להסרת כל הסכנה מן החומר שדלף מ’מיכל הברום’ שנותר בצד המסילה, ואחר כך, הוחלט על המשך הטיפול בקרקע, שאליה זלגו וזרם מן המכל 6.5 טון של החומר (ברום), שמרביתו נספג בתוך כמויות גדולות של סיד שיועדו לנטרל אותו.

הברום, מזיק לרקמה האנושית במצב צבירה נוזלי והאדים שלו גורמים לגירוי אף, עיניים וה-גרון. אפילו ריכוז נמוך של ברום, כמו; 10 חלקיקים למיליון, יכול לגרום לנזק ושאיפת כמות גדולה יכולה לפגוע ב’מערכת הנשימה’.

חומרים לנטרול השפעת הברום, הם; תמיסת אמוניה או נתרן-פרסולפיט 10%. קרא בהרחבה עוד על ’ברום’.

ברום, יכול לגרום לנזק ולפגוע ב’מערכת הנשימה’

דובר המשרד להגנת הסביבה, מסר, כי; לא נשקפת סכנה לציבור. בתוך כך נודע, כי מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, מר ישראל דנציגר, הנחה את אנשי המקצוע במשרד לערוך תחקיר לאירוע החמור אמש ובהמשך ובהתאם לממצאים, יוחלט האם לנקוט בצעדים נגד רכבת ישראל.

כמו כן, הביא באתר המשרד את דברי השר גבאי שהיו ברורים וחדים, על דליפת הברום בעיר דימונה; מה שקרה אתמול; “זו רשלנות!” אירוני משהו; הדברים נאמרו בפתיחת ’תערוכת ישראל היפה’ של ’המועצה לישראל יפה’ ב’כנסת’.

השר להגנת הסביבה, ח”כ אבי גבאי; “ליבי עם תושבי דימונה, שעברו לילה לא פשוט. לא נעים לגור סמוך למקום בו עוברות רכבות עם חומרים מסוכנים. שוחחתי מספר פעמים עם ראש העיר מר בני ביטון שלקח מנהיגות וטיפל בדברים כמו שצריך.

תאונת רכבות בעיר דימונה שגרמה לדליפת הברום | צילום: גיא סמט | עיבוד: שולי סונגו ©
תאונת רכבות בדימונה שגרמה לדליפת הברום

אנחנו כאנשי סביבה, מאוד בעד רכבות ו-רכבות משא שמצמצמות את זיהום האוויר, מפחיתות את תאונות הדרכים ונחשבות בטוחות יותר בכל מה שקשור ל’הובלת חומרים מסוכנים’.

“נוודא שמי שגרם לזה לקרות יטופל…”

“מה שקרה אתמול זו רשלנות. לא צריך לחקור ולבדוק, כדי לדעת שאם נשארו קרונות על המסילה זו רשלנות. אנחנו נטפל בעניין הזה ונמצה את הדין עם מי שאחראי לכך. ובעיקר נפעל לוודא שדבר כזה לא יחזור.

אסור שבמדינת ישראל, קרונות יישארו על המסילה, מבלי שרכבת שמגיעה יודעת על כך. בפרט כשמדובר ברכבות שמובילות חומרים כל כך מסוכנים”.

“יש לנו סמכויות ויחד עם משרד התחבורה, נוודא שמי שגרם לזה לקרות יטופל, ונעשה את כל מה שצריך לעשות כדי לוודא שזה לא יקרה בעתיד.

מדובר על רכבות עם חומרים מסוכנים שנוסעות ליד ציבור. הציבור, צריך להיות בטוח והסביבה צריכה להיות בטוחה ואנחנו נוודא שכך יקרו הדברים”. סיכם כב’ השר להגנת הסביבה, ח”כ גבאי.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן