נגישות כאן ישראל

בתי חולים ומרפאות יותאמו פיזית לאפשר נגישות לכל בעלי המוגבלויות

הנציב היוצא לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אחיה קאמרה; "זהו יום מרגש. תיקנו את האבסורד לפיו דווקא מוסדות בריאות לא היו חייבים בהנגשה..." ◄ יו"ר ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ח"כ אילן גילאון; "זה הישג גדול, חשוב ומשמעותי מאוד לציבור עצום של אנשים עם מוגבלויות, שהנגישות למוקדים רפואיים היא אולי אחד הדברים החשובים ביותר בחיי היום-יום שלהם...".
0
0
אילן גילאון, יו"ר ’ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
אילן גילאון

תקנות שנוסחו ב’וועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’, לפיהן, נקבע, כי; בתי חולים, מרפאות ומכונים רפואיים, יבצעו התאמות פיזיות על מנת לאפשר ’נגישות’ לכל בעלי המוגבלויות השונות אושרו אתמול אחה”צ (שלישי, כ”ח באדר תשע”ו) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות חבר הכנסת אלי אלאלוף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אין ספק, כי ההחלטה הינה יום חג והישג כביר לכל האנשים בעלי המוגבלויות במדינת ישראל. הנציב היוצא לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אחיה קאמרה, אמר בעקבות ההחלטה, כי; “זהו יום מרגש. תיקנו את האבסורד לפיו דווקא מוסדות בריאות לא היו חייבים בהנגשה…”.

חברי הוועדה ואורחיה, נפרדו ממר קאמרה, המסיים בימים אלו את תפקידו, במחיאות כפיים. את הנציב היוצא יחליף מר רמי טורם, שנבחר ואושר באחרונה לעמוד בראש נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ב’משרד המשפטים’.

יו”ר ’ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’, ח”כ אילן גילאון, הרוח החיה והחרוצה ללא לאות להבאת ההחלטה המיוחדת והחשובה הזו, הגיב על אישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ואמר, כי; “על הממשלה ליצור משאבים ולמצוא תקציבים לצורך יישום התקנות, אחרת היא פשוט יצאה מדעתה ותיהפך לעבריינית. ה’נגישות היא תכלית החיים’. היא, כפי שנוהג לומר ראש הממשלה; החיים עצמם”.

יו”ר ועדת המשנה, ח”כ גילאון, מחה על דברי רכז הבריאות באגף התקציבים של משרד האוצר, מר אלעד מסאסא, במהלך הדיון, לפיהם על קופות החולים להשתמש בתקציבי הפיתוח שלהן על מנת לממן את ההתאמות הנדרשות; “ניתן לעשות שינוי בסדרי העדיפויות בתוך הקופות” – אמר מסאסא. ח”כ גלאון, זעם לא התאפק ואמר לו; “קופות החולים גירעוניות כבר שנים רבות, את מי אנחנו מרמים?”.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, קבעה בין היתר, נקבע, כי;

★ לאדם עם מוגבלות, תהיה דרך נגישה, רציפה ממדרכה, חניה, תחנות תחבורה ציבורית ומהכניסה למוסד אל תוך המוסד עצמו.

★ במחלקות בתי החולים, יהיו חדרי טיפול ובדיקה עם נגישות מיוחדות לבעלי כיסאות גלגלים.

★ יוקמו עמדות הלבשה נגישות, הכוללות משטחים מרופדים ומקלחות מיוחדות.

★ לפחות 10% מסך המיטות בכל מחלקה, יותאמו לבעלי מוגבלויות.

★ נקבעו מספר החניות הנגישות שצריכות להיות בכל חניון בבית חולים, ונקבע, כי אם אין לבית החולים מקומות חניה נגישים, על הרשות המקומית, לספק כאלה בסמוך אליו.

★ נקבעו הוראות ואפיונים טכניים להקמת מעלונים, רוחב המעברים והפתחים עבור כיסאות גלגלים בתוך המוסדות הרפואיים, מערכי התמצאות והכוונה, בתי אחיזה במעברים, מנגנונים קוליים וחזותיים לנעילת דלתות, סימון דלתות וקירות שקופים ועוד.

★ נקבע, כי מרחק הליכה אל בית שימוש בכל קומה לא יעלה על 75 מטרים וגובה חלק מהאסלות יותאם לתנועת מעבר מכיסא גלגלים.

יו”ר ועדת המשנה, ח”כ אילן גילאון, פרסם אמש (ג’) בעקבות ההחלטה בדף הפייסבוק הפרטי שלו, כי; “אני שמח וגאה לעדכן אתכם שהיום העברנו ב’ועדת המשנה לתקנות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ שבראשה אני עומד, את התקנות המחייבות בתי חולים, מרפאות ומכונים רפואיים לבצע התאמות פיזיות כדי לאפשר נגישות לאנשים עם מוגבלויות.

זה הישג גדול, חשוב ומשמעותי מאוד לציבור עצום של אנשים עם מוגבלויות, אשר הנגישות למוקדים רפואיים היא אולי אחד הדברים החשובים ביותר בחיי היום-יום שלהם.

ואם הממשלה תשאל מאיפה יימצא לכך הכסף, נענה לה שתהיה יצירתית ותמצא את המשאבים, אחרת, במציאות החדשה שקובעות התקנות, היא פשוט תהפוך לעבריינית”. סיכם בקורת רוח, יו”ר ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ח”כ אילן גילאון.

*המידע הועבר באדיבות פורטל הנגישות לבעלי מוגבלויות נגישות-נט

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן