בנקים

לקוחות שחזרו 5 שיקים בחשבונם, יקבלו התראה בהודעת SMS מן הבנק

נכון לינואר 2016, עמד מספר הלקוחות שהוגבלו בגין סירוב שקים על כ–33,000 ◄ הפיקוח על הבנקים: המטרה לסייע להם לא להיקלע למצב של "לקוח מוגבל" ◄ הפיקוח על הבנקים, מסייע כבר היום ללקוחות שהפכו להיות מוגבלים בבנקים. מדור מושכי שקים ללא כיסוי בפיקוח, פועל לסיוע בבירור פניות של ציבור לקוחות הבנקים בנושא הגבלת חשבונות ולקוחות באמצעות ערוצי הטלפון, הפקס והמחשב.
0
0
 הכלכלנית חדוה בר המפקחת על הבנקים בבנק ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו
חדוה בר

במטרה להגביר את המודעות של הלקוחות למצבם ולסייע להם להימנע מלהפוך ל’לקוחות מוגבלים בבנק’ הודיע היום (ראשון, כ”ו באדר א’ התשע”ו) ’הפיקוח על הבנקים’, כי יחייב את הבנקים לשלוח התראה באמצעות מסרון (הודעת SMS) אל הטלפון הנייד של לקוחותיהם, במידה וסורבו 5 שיקים בחשבונם עקב העדר כיסוי מספיק במהלך 12 חודשים, או אם הוטלה הגבלה על חשבונם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כאשר חשבון מוגבל, נאסר על הלקוח להמשיך ולעשות שימוש בשיקים ומבוצע פרסום באינטרנט של פרטי החשבון שהוגבל, ובמקרה של מוגבל חמור, מפורסם גם שמם של בעלי החשבון ומספר תעודת הזהות שלהם.

כמו כן, להגבלה, יש השפעה על דירוג האשראי שהבנקים מייחסים ללקוח במשך מספר שנים, מה שמשפיע על יכולת הלקוח לקבל אשראי ועל תנאי האשראי (לרבות; מסגרת אשראי, הלוואה, משכנתא, כרטיס אשראי ועוד).

דוברות והסברה כלכלית של ’בנק ישראל’, מסרה באמצעות רוני שמילוביץ לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; הצעד שנוקט הפיקוח על הבנקים, בראשות הכלכלנית חדוה בר המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, רותם את האמצעים הטכנולוגיים המצויים כיום בשימוש הלקוחות לצורך מתן שירותי התראה מהירים ללקוחות.

התראה ממוקדת שתשלח בזמן אמת תיתן ללקוחות הבנקים אפשרות להגיב מידית ובכך לסייע בידי הלקוח להימנע ממצב של סירוב של שיקים נוספים בחשבון, שכן, סירוב של 5 שיקים נוספים בתוך תקופת 12 החודשים, יביא להטלת הגבלה על חשבון הלקוח לפי החוק.

לכן, יש חשיבות רבה בכך שתינתן התראה אפקטיבית ללקוח על סירוב של 5 שיקים בחשבון, היות וזו תסייע לו להימנע מלהגיע למצב לא רצוי זה של הגבלה.

במידה וכבר הוטלה הגבלה על החשבון, תאפשר ההתראה ללקוח לפתור את הבעיה במהירות.

█ הפיקוח על הבנקים, מסייע כבר היום ללקוחות שהפכו להיות מוגבלים;

במידה והלקוח נתן הסכמתו להצטרף לשירות קבלת הודעות מהתאגיד הבנקאי באמצעות ערוצי תקשורת, יכיל המסרון מידע מפורט אודות כך שסורבו שיקים בחשבון. אם הלקוח לא הצטרף לשירות זה, תשלח לו הודעה כללית בלבד, המתריעה בפניו, כי התרחש בחשבונו אירוע המצריך בירור מול התאגיד הבנקאי ומפנה אותו אליו.

אם התאגיד, אינו יכול לשלוח ’התראת SMS’ ללקוח בשל מגבלות טכניות (התאגיד אינו יודע את מספר הסלולר של הלקוח, הלקוח מחזיק מכשיר שאינו תומך במסרוני SMS וכדומה), התאגיד, יודיע ללקוח אודות סירוב השיקים או ההגבלה, באמצעות ערוץ תקשורת מהיר אחר (למשל; טלפון נייח) על פי נהלי התקשרות פנימיים שיקבע.

הפיקוח על הבנקים, מסייע כבר היום ללקוחות שהפכו להיות מוגבלים בבנקים. ’מדור מושכי שקים ללא כיסוי בפיקוח’ פועל לסיוע בבירור פניות של ציבור לקוחות הבנקים בנושא הגבלת חשבונות ולקוחות באמצעות ערוצי הטלפון, הפקס והמחשב ונותן המדור מענה ברובד העסקי, המשפטי והטכנולוגי לפניות אלו.

’מדור מושכי שקים ללא כיסוי בפיקוח’ אמון על ניהול מאגר חשבונות ולקוחות מוגבלים במדינת ישראל, באמצעות ממשק למערכת הבנקאית ולגופים המיוחדים המוסמכים להטיל הגבלה ואחראי על יישום ’חוק שקים ללא כיסוי’. נכון לסוף ינואר 2016, עמד מספר הלקוחות שהוגבלו בגין סירוב שקים על כ–33,000.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן