
בנק ישראל מוביל מהלך משמעותי לשדרוג חוויית המשתמש ומודרניזציה של מערך המזומנים בישראל. במסגרת דיוני ועדת ה-ATM של הבנק, אושר מתווה לאומי להסבה הדרגתית של המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומן (כספומטים), כך שיתמכו בטכנולוגיית “ללא מגע” (Contactless / TAP).
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘כאן ישראל‘ החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’X’.
המשמעות עבור הצרכן היא פשוטה; במקום להכניס את כרטיס האשראי הפיזי אל תוך המכשיר כפי שנעשה כיום, ניתן יהיה לבצע משיכת מזומן באמצעות הצמדת כרטיס אשראי תומך או דרך הארנקים הדיגיטליים ב”טלפונים החכמים” (כמו; Apple Pay, Google Wallet ועוד).
מהלך זה, נועד להגביר את היעילות, לעודד חדשנות במערך התשלומים ולהנגיש את השירות לציבור הרחב.
לוח הזמנים ושלבי היישום של המתווה;
התוכנית, תצא לפועל באופן מדורג על פני שלושה שלבים מרכזיים;
-
השלב הראשון (עד סוף 2027): * עד יולי 2027; תתאפשר משיכה ללא מגע במכשירים תומכים עבור לקוחות הבנק שבו מנוהל החשבון שלהם (בתוך אותה מערכת בנקאית).
-
עד דצמבר 2027; השירות יורחב ל”משיכה צולבת” כלל הלקוחות; יוכלו למשוך מזומן ללא מגע מכל כספומט של כל בנק, ללא תלות במקום ניהול החשבון.
-
-
השלב השני (החל מיוני 2027); ייקבע איסור גורף על התקנת מכשירי ATM חדשים אשר אינם תומכים בטכנולוגיית משיכה ללא מגע.
-
השלב השלישי (עד סוף שנת 2030); השלמת המהלך הלאומי – כלל מכשירי ה-ATM הפעילים בישראל, יוסבו לחלוטין ויתמכו ב”משיכה ללא מגע“.
מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה וחבר הנהלה בבנק ישראל, מר עופר גולן, מסר, כי המהלך מהווה אבן דרך משמעותית לחיזוק החדשנות במערך התשלומים;
“שירות המשיכה ללא מגע, יעניק לציבור חוויית שימוש מתקדמת, נוחה ונגישה יותר, ומשקף את מחויבות הבנק להתאמת התשתיות הפיננסיות בישראל לסביבה הטכנולוגית המודרנית“.
מהי ועדת ATM
היא פלטפורמה מקצועית המאגדת את כלל השחקנים הרלוונטיים בשוק המזומנים בישראל, במטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים, יעילות ותחרות, תוך שמירה על יציבות המערכת הבנקאית.










