טכנולוגיות תקשורת

משרד התקשורת מקיים שימוע להקלות ברישוי הסחר וייבוא מכשירי סלולר

בעידודו של ראש הממשלה ושר התקשורת, מר בנימין נתניהו, המשרד שוקל לתקן את האסדרה הקיימת במטרה להקל עוד ולצמצם את הנטל הבירוקרטי המוטל על יבואנים וסוחרים בציוד תקשורת, ולהרחיב את היקף ה’פטור’, באופן שיקדם את האינטרס הציבורי ואת התחרות בתחום. לצד הקלות ברגולציה, המשרד שוקל לקבוע כלים וסמכויות אשר יחזקו את יכולת האכיפה שלו בתחום.
0
0
בנימין נתניהו, ברקע מכשירי סלולר, משרד התקשורת מפרסם שימוע להקלות במדיניות רישוי הסחר וייבוא מכשירי סלולר
נתניהו ברקע מכשירי סלולר

משרד התקשורת, פרסם, היום (רביעי, ח’ אדר א תשע”ו), כי הוא מקיים שימוע ל’מתן הקלות נוספות במדיניות רישוי הסחר וייבוא מכשירי סלולר’ זאת בהמשך להחלטת הממשלה שעניינה הגברת התחרות וייעול תהליכי האסדרה בתחום הייבוא ובהתאם למדיניות שר התקשורת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עיקר השינויים המוצעים כעת, הם;

● הרחבת הפטור כך שיכלול גם ציוד שאינו חדש.

● מתן פטור מלא מרישיון סחר לסוחרים ובעלי חנויות בישראל, וצמצום חובת הרישום כך שתחול על יבואנים מסחריים בלבד של ציוד תקשורת.

● קביעה של חובת דיווח רבעונית ליבואנים של ציוד סלולרי.

● הקניית סמכויות לגורם הממונה בכל הנוגע לציוד תקשורת מסוכן שאינו עומד בתנאי הפטור.

● עיגון מפורש של סמכות המנהל לבטל או להתלות את הפטור הניתן ליבואנים מטעמים המפורטים בצו, לרבות אי עמידה בהוראות הצו.

● מוצעים תיקונים נוספים הנוגעים להפעלת מערכת “מסר אישי” (שירות התרעות לשעת חירום של פיקוד העורף) ולהשקת תדרים בטכנולוגיה סלולרית חדשה (“דור 4”) ובטכנולוגיות סלולריות עתידיות.

בשנת 2012, התקין שר התקשורת צו שהקל על סחר וייבוא של ציוד סלולרי; מכשירי טלפון סלולריים, מחשבי לוח (טאבלטים) בעלי יכולת סלולרית, נתבים ומודמים סלולריים. עד שנת 2012, יבואנים וסוחרים של ציוד סלולרי נדרשו לקבל מאת משרד התקשורת רישיון סחר ואישור סוג עבור ציוד הקצה, והצו שהותקן בא להקל ברגולציה ולאפשר הרחבה של התחרות בשוק.

בצו, נקבע, כי סוחר בציוד הנ”ל, נדרש להירשם במשרד ולקבל מאגף בכיר ניהול ספקטרום ורישוי תדרים, אישור בדבר קיומו של פטור מרישיון סחר.

מי שמבקש לסחור בציוד זה, מצהיר, כי הציוד המפורט בדיווח, אכן עומד בתנאי הפטור הקבועים בצו ומצרף לבקשתו דיווח הכולל את כל סוגי ציוד הקצה הפטורים לפי הצו, בהם הוא מבקש לסחור.

על בסיס בקשה זו, מנפיק הגורם הממונה למבקש “אישור פטור”. אישור שכזה הוא תנאי לשחרור ציוד זה מה’מכס’, ובלעדיו לא ניתן לייבאו לתוך ישראל.

משרד התקשורת, מעדכן את רשימת הציוד מעת לעת לפי הדיווחים שמוסרים לו הסוחרים בעלי האישור.

תכליתו של הצו הייתה להסיר חסמי ייבוא ומסחר בציוד קצה אשר מיוצר על-פי תקנים בינלאומיים, להקל מהנטל הבירוקרטי על יבואנים, ובכך לקדם את התחרות בתחום הציוד הסלולרי, לרווחת הצרכנים.

השינוי מוצע;

לאחר שבחן את האסדרה הקיימת, ובהמשך להחלטת הממשלה שעניינה הגברת התחרות וייעול תהליכי האסדרה בתחום הייבוא (החלטה מס’ 2318 מחודש דצמבר 2014) ובעידודו של ראש הממשלה ושר התקשורת, מר בנימין נתניהו, המשרד שוקל לתקן את האסדרה הקיימת במטרה להקל עוד ולצמצם את הנטל הבירוקרטי המוטל על יבואנים וסוחרים בציוד תקשורת, ולהרחיב את היקף ה’פטור’, באופן שיקדם את האינטרס הציבורי ואת התחרות בתחום. לצד הקלות ברגולציה, המשרד שוקל לקבוע כלים וסמכויות אשר יחזקו את יכולת האכיפה שלו בתחום.

את השימוע המלא והמחייב ניתן לראות באתר משרד התקשורת בכתובת; www.moc.gov.il מדור “מה חדש” ובמדור “שימועים”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן