חדשות כאן ישראל

אומץ בעקבות החלטת היועמש: הציבור יידע לשפוט את גיבורי פרשת הרפז

אומ"ץ, הגיבה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה; תנועת אומ"ץ, מצרה על הסחבת ועינוי הדין מצד פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אשר גרמו להתארכות הטיפול בפרשה ועיכוב ההכרעה בה, משך שנים. כבר ב-2.5.2012, שיגר מבקר המדינה, מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בו הביא לידיעת היועמ"ש את החשש למעשים פליליים בפרשה.
0
0
בועז הרפז, מול גבי אשכנזי ברקע מסמך הרפז
הרפז, מול אשכנזי

החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את המעורבים ב’פרשת הרפז’, למעט מחבר המסמך המזויף, בועז הרפז, מקוממת את עמותת אומ”ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע”ר), הנאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות, ולמען שוויון הכול בפני החוק, וכמי דרשה פעלה במשך השנים האחרונות, כדי לגרום להחשת החקירה וההכרעה בפרשת הרפז, ואף העלתה, הדרישה, כי ההכרעה בעניינו של הרמטכ”ל לשעבר רא”ל גבי אשכנזי, תתקבל רק לאחר בחינת ההקלטות של אלפי שיחות, שהתגלו בסופו של דבר, הביאו היום (חמישי, י״א שבט תשע״ו) לתגובת אומ”ץ; “התנועה, סמוכה ובטוחה, כי הציבור יידע לשפוט את גיבורי פרשת הרפז, על חלקם בפרשה העגומה והחמורה, וגם את אלה מהם שיבקשו למלא בעתיד תפקידים ציבוריים ופוליטיים”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בהמשך הודעה לעיתונות של תנועת אומ”ץ, היום, נאמר, כי; “התנועה, עקבה במהלך 5 וחצי השנים שחלפו, מאז התגלה המסמך המזויף שנודע כ”מסמך הרפז”, אחר התנהלות גורמי אכיפת החוק בפרשה זו.

דוברת תנועת אומ”ץ, הגב’ רות כהן, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’, מסרה, כי; “נזכיר, כי כבר ב-2.5.2012, שיגר מבקר המדינה, מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה עו”ד יהודה וינשטיין, בו הביא לידיעת היועמ”ש את החשש למעשים פליליים בפרשה.

אומ”ץ אף פנתה, כזכור בתלונה בגין חשד להשמדת מסמך ב’לשכת שר הביטחון’ על רקע בדיקת מבקר המדינה, כב’ השופט (בדימוס) מיכל לינדנשטראוס, ב”פרשת מסמך הרפז”.

חלפו עוד קרוב ל-4 שנים, עד לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה. דוברת תנועת אומ”ץ, הוסיפה, כי אומ”ץ, מצרה על הסחבת ועינוי הדין מצד פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אשר גרמו להתארכות הטיפול בפרשה ועיכוב ההכרעה בה, משך שנים.

תנועת אומ”ץ, עתרה בפרשה הנידונה אף לבג”צ, בדרישה, כי היועמ”ש, יורה על חקירה פלילית-אזרחית בפרשה ולא יסתפק בחקירת הפרקליטות הצבאית, אך סמוך לאחר שעתירת תנועת אומ”ץ, נדחתה, נוכח טענת המדינה, כי הינה “מוקדמת”, הורה היועץ המשפטי לממשלה עו”ד יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית אזרחית, נגד כל המעורבים, כפי שחזרה ודרשה תנועת אומ”ץ.

תנועת אומ”ץ אף פעלה במשך השנים האחרונות, כדי לגרום להחשת החקירה וההכרעה בפרשה, ובין היתר העלתה את הדרישה, כי ההכרעה בעניינו של הרמטכ”ל לשעבר מר אשכנזי, תתקבל רק לאחר בחינת ההקלטות של אלפי שיחות, אשר התגלו.

תנועת אומ”ץ, סמוכה ובטוחה, כי הציבור, יידע לשפוט את גיבורי “פרשת הרפז“, על חלקם בפרשה העגומה והחמורה, וגם את אלה מהם שיבקשו למלא בעתיד תפקידים ציבוריים ופוליטיים.

“מסמך הרפז”

כזכור, בשנת 2010, חשף “אולפן שישי” של חברת החדשות בערוץ 2, את “מסמך הרפז”, שכונה תחילה כ”מסמך גלנט” ובו פורטו הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד המועמדים לכהונת הרמטכ”ל, אלוף יואב גלנט, תוך הכפשתם של מועמדים אחרים. המסמך, שגילויו עורר סערה ציבורית, התגלה תוך זמן קצר כ-מזויף, והגביר הסערה לאור זיופו והערפל שאפף את השתלשלות האירועים סביבו.

גיבור פרשת הרפז | בועז הרפז, ברקע: מסמך הרפז | צילום: פלאש 90, ארכיון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

המסמך, נכתב בתקופה בה שררה מתיחות רבה בין שר הביטחון מר אהוד ברק ולאנשי לשכתו לרמטכ”ל גבי אשכנזי ואנשי לשכתו,‏ הוביל למתיחות קשה, חוסר אימון וסכסוך בין שר הביטחון דאז לרמטכ”ל דאז, אשר חשדו זה בזה, כי המסמך נכתב בהוראתו של השני.‏

לאחר שפורסם שהמסמך זויף, לכאורה, בידי קצין צה”ל סא”ל במיל’ בועז הרפז, הלכה וגברה ההתייחסות התקשורתית אליו כ”מסמך הרפז“.

בראשית ספטמבר 2014, המליצה המשטרה להעמיד לדין חלק מהנוגעים בפרשה; אשכנזי, עוזרו וינר, אבי בניהו ואביחי מנדלבליט, בחשדות ל-הפרת אמונים ו-שיבוש מהלכי משפט, זאת משום שידעו על המסמך ולא דיווחו עליו.

כאמור, אתמול, החליט היועץ המשפטי לממשלה עו”ד וינשטיין לסגור את תיק החקירה בפרשה נגד גבי אשכנזי, ארז וינר והדובר דאז אבי בניהו, ולהגיש כתב האישום נגד קצין המילואים סא”ל בועז הרפז, בכפוף לשימוע.

עוד על מסמך הרפז.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן