כאן מדע | טכנולוגיה

ישראל ובריטניה תכנית חדשה לחילופי מדענים בסכום של מיליון וחצי ₪

שר המדע, מר אקוניס; "השקת התכנית לחילופי מדענים היא המשך הבעת אמון בריטית בקשרי המדע עם ישראל ותשובה למחרימים" ◄ שגריר בריטניה בישראל מר קווארי; "השותפות פותחת הזדמנויות נוספות למדענים בריטים וישראלים לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות לאתגרים המדעיים וההנדסיים הבוערים של העולם".
0
0
אופיר אקוניס, שר המדע, שר המדע והטכנולוגיה ברקע: דגלי ישראל בריטניה
אופיר אקוניס

משרד המדע הישראלי והמועצה הבריטית בישראל, הכריזו היום (שני, י”ז בכסלו תשע”ו, ה-30 בנובמבר), יום חגיגי בבריטניה לציון שיתופי הפעולה המדעיים בין בריטניה ומדינת ישראל על תכנית חדשה שתושק בתחילת שנת 2016 לחילופי מדענים ישראלים ובריטים בסכום כולל של מיליון וחצי ש”ח, זאת חרף ועל רקע קולות של קריאות לחרם אקדמי בתקופה האחרונה שמגיעים בין היתר גם מחוקרים בריטים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הטקס התקיים היום בעיר לונדון במעמד המדענית הראשית של משרד המדע פרופ’ נורית ירמיה, שגריר בריטניה בישראל מר דיוויד קווארי, מנכ”ל המועצה הבריטית בישראל מר אל אן גמל וראש המועצה הבריטית מר קירין דוויין.

התכנית החדשה מצטרפת לשתי תכניות שיתוף פעולה קיימות בין משרד המדע לבין ממשלת בריטניה – תכנית המועצה הבריטית-ישראלית למדעי החיים BIRAX ותכנית משותפת בתחום הסייבר.

התכנית תפעל במעבדות מובילות במוסדות מחקר בבריטניה ובישראל והמימון, יינתן לשהייה של עד חצי שנה שבמסגרתה יגיעו מדענים בריטים לישראל לבצע מחקרים בשיתוף חוקרים ישראלים וחוקרים ישראלים ייסעו לבצע מחקרים בבריטניה.

המלגות, יוענקו במהלך 4 השנים הקרובות לתלמידי מחקר ולחוקרים צעירים בראשית דרכם בתחומי; טכנולוגיות מים וחקלאות, ננוטכנולוגיה, מדעי המוח, והנדסה.

סה”כ משקיעות שתי המדינות בקשרי המדע ביניהן במסגרת תכניות שונות כ-עשרה מיליון ₪.

שר המדע מר אופיר אקוניס, על השקת ’התכנית החדשה לחילופי מדענים’; “ההשקעה של ממשלת בריטניה בחיזוק קשרי מחקר עם ישראל היא עדות נוספת להבעת האמון שנותנת בריטניה במדע ובטכנולוגיה בישראל.

זוהי גם תשובה חדה וברורה לארגונים הקוראים לחרם אקדמי על ישראל. הביקורים ההדדיים של מדענים בריטים אצלנו ושל ישראלים בבריטניה הם כלי ההסברה הטוב ביותר והם שיגשרו על תפיסות מוטעות לגבי ישראל”.

שגריר בריטניה בישראל מר דיוויד קווארי, אמר; “השותפות פותחת הזדמנויות נוספות למדענים בריטים וישראלים לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות לאתגרים המדעיים וההנדסיים הבוערים של העולם”.

ליבי עוז, דוברת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; המלגות יאפשרו לדוקטורנטים, פוסט-דוקטורנטים וחברי סגל משתי המדינות ללמוד טכניקות ושיטות מחקר שאינן בשימוש במעבדות בארצם, ליהנות מתשתיות מדעיות מגוונות והן יסייעו לבנות קשרי עבודה אישיים שיקדמו את המדע והטכנולוגיה לרווחת שתי המדינות.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן