חקלאות ישראל צרכנות צרכנות ירוקה

חקלאי ישראל: המדינה ייבאה עגבניות עם ווירוס מסכן החקלאות וצרכנים

התאחדות חקלאי ישראל זועמת על כך שמדינת ישראל עשתה צעד לא אחראי בכך לא בדקה את ייבוא העגבניות מירדן והכניסה לארץ וירוס קטלני שמסוגל להשמיד שטחים גדולים של עגבניות וליצור משבר של מחסור בעגבניות שימשך חודשים ארוכים ? בהתאחדות מתריעים שחלק מהעגבניות הגיעו לרשתות השונות ועשויות לפגוע בצרכן הישראלי.
0
0
מאיר צור יושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, ברקע: עגבנייה מיובאת ופסולה
מאיר צור

תכננתם לאכול סלט טרי על הבוקר אז תשכחו מכך. התאחדות חקלאי ישראל, חשפה היום (יום שלישי | כ”א חשון התשע”ו), בהודעה דרמתית, כי היא פנתה אל משרד החקלאות והתריעה בפניו, כי ייבא עגבניות אשר נגועות במספר שונה של וירוסים שאשר אינן ראויות למאכל ועלולות לסכן את ציבור הצרכנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אנשי התאחדות חקלאי ישראל, לא הסתירו את זעמם מכך, שמדינת ישראל, עשתה צעד לא אחראי בכך שלא בדקה את ייבוא העגבניות ממדינת ירדן והכניסה לארץ וירוס קטלני שמסוגל להשמיד שטחים גדולים של עגבניות וליצור משבר של מחסור בעגבניות שימשך חודשים ארוכים.

בהתאחדות חקלאי ישראל, מתריעים שחלק מהעגבניות הגיע ולרשתות השונות ועשויות לפגוע בצרכן הישראלי. בהתאחדות חקלאי ישראל, דורשים מן המדינה לעצור באופן מיידי את ייבוא העגבניות מ-ירדן.

כאמור, בשעות האחרונות, הודיע יו”ר הועדה החקלאית של המועצה האזורית רמת הנגב, מר יענקלה מוסקוביץ אל מזכ”ל תנועת המושבים ואל יו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור ואל למזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל, מר אבשלום וילן, על ייבוא העגבניות מירדן הנגועות ב’וירוס TOMV/TMV’ ומסכנות את ’ענף גידול העגבניות’ כולו ומחולל נזקים בכל רחבי הארץ. חלק מהעגבניות, הגיעו לרשתות שיווק שונות ברחבי המדינה.

מזכ”ל תנועת המושבים ויו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור, אמר, כי; “מדובר בשערורייה שמייבאים מחלות לארץ ללא בדיקה, זהו חוסר אחריות. הנזק המצטבר יכול להיות הרסני ביותר לחקלאים ולצרכנים. יש לעצור באופן מידי את הייבוא”

מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל, מר אבו וילן; “מישהו נרדם בשמירה ומרוב רצון לעשות טוב לצרכנים עשה משהו מר ונמהר. יש לעצור את הייבוא מידית”.

יו”ר הועדה החקלאית של המועצה האזורית רמת הנגב, מר יענקלה מוסקוביץ; “אנחנו רוצים שמדינת ישראל תפסיק את היבוא לאלתר המסכנת את מגדלי העגבניות בישראל ואת הצרכנים עצמם”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן