כסף מדבר צרכנות

ארגון פעמונים, סקר: 90% מהישראלים לא יודעים לנהל את הכסף שלהם

67% מהנשאלים טעו בחישוב בתשובה לשאלה כמה יחזירו לבנק במקרה וייקחו הלוואה של 100 ₪ בריבית של 10% אחרי שנתיים ◄ מנכ"ל "פעמונים" מר אוריאל לדרברג; "אנחנו עוקבים בדאגה על חוסר ההבנה בתחום, בשל העדר חינוך הפיננסי. במקביל אנו רואים את גרף העלייה במספר המשפחות הפונות לפעמונים לקבלת כלים....".
0
0
ארנק ישראלי ריק, סקר ארגון פעמונים, חושף: 90% מהישראלים לא יודעים לנהל את הכסף שלהם
ארנק ריק

90% (אחוזים) מהישראלים מוציאים כסף בלי לתכנן. (דברים ליד הקופה, מבצעי 1+1, 50% הנחה). 50% מוציאים עד 500 ₪, 23% מוציאים עד 1,000 ₪, ול 17% אין יכולת להעריך כמה כסף הם מוציאים על קניות בלתי מתוכננות בחודש. רק 10% מעידים שהקניות שלהם מתוכננות עד השקל האחרון – כך עולה מסקר שערך לאחרונה ’ארגון פעמונים’, המלמד כלכלת בית נכונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הסקר, ביקש לבדוק את ההבנה הפיננסית של האנשים. לשאלה כמה כסף יחזירו לבנק על הלוואה, ידעו רק 37% מהנשאלים, להשיב, כי במקרה וייקחו הלוואה של 100 ₪ מהבנק בריבית של 10%, יצטרכו להחזיר אחרי שנתיים סכום של 121 ₪. שאר המשיבים, ענו תשובות שגויות.

פחות מרבע מן הנשאלים, ידעו מה גובה הסכום אותו יקבלו בפנסיה, מחצית ידעו, כי הם יכולים לבחור את המוצר הפנסיוני בו הם מושקעים, ורק 30%, ידעו, כי אם ימשכו את הכספים לפני ישלמו מס גבוה.

הסקר נעשה בעקבות השקת אתר האינטרנט החדש של ארגון פעמונים, המציע עזרה עצמית, טיפים, מידע בנושא כלכלה, חיסכון ובנקים ומעניק מענה מקוון לשאלות בנושא; כלכלת המשפחה.

96% מן הנסקרים, השיבו, כי היו משתמשים במידע שבאתר כמקום בו יקבלו מידע בקלות ובחינם.

מנכל ארגון פעמונים מר אוריאל לדרברג | צילום: DollarPhotoClub | עיבוד: שולי סונגו ©
אוריאל לדרברג

עולה, כי הישראלים, ממשיכים על פי הסקר לקחת הלוואות. עולה, כי 44% מהמשיבים, הודו, כי הם תמיד לוקחים הלוואות זאת לצורך “כיסוי המינוס בבנק” או מימוש חלומות שהשכנה ממול יכולה והם לא; חופשה, אירועים או שיפוץ ובכלל כי “הדשא שלה ירוק יותר…”.

לדברי מנכ”ל ’ארגון פעמונים’ מר אוריאל לדרברג; “אנחנו עוקבים בדאגה על חוסר ההבנה בתחום, בשל העדר חינוך הפיננסי.

במקביל אנו רואים את גרף העלייה במספר המשפחות הפונות לפעמונים לקבלת כלים.

אולם ההבנה, שיש פתרון מעודדת; יותר אנשים מעדיפים לקבל הכוונה וליווי כלכליים ומאמינים בפתרון לטווח הארוך”.

▼ ארגון פעמונים

פעמונים, הוא ארגון חברתי ללא כוונת רווח (מלכ”ר), הפועל בקרב החברה האזרחית בכל רחבי הארץ. הארגון, נוסד בשנת 1997 ונרשם כעמותה בשנת 2002.

ארגון פעמונים שואף למציאות שבה המשפחות בישראל מנהלות חיים כלכליים מאוזנים ואחראיים בדרך ישרה, מציאות שתסייע לבניית חוסן כלכלי וחברתי.

פעמונים, חותר לשיתוף פעולה עם ארגונים נוספים ב-מגזר השלישי, כולל מוסדות וולונטריים וארגונים ללא כוונות רווח (מלכרים), ועם גופים במגזר הציבורי והעסקי.

לאתר של ארגון פעמונים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן