התעמלות אומנותית

התעמלות אמנותית, הנבחרת העפילה ל’אולימפיאדת ריו דה ז’ניירו’

המתעמלות זכו להבטיח את השתתפותן ב’ריו דה ז׳ניירו 2016’ ◄ אולימפיאדה שלישית למתעמלת הישראלית נטע ריבקין שקבעה את הקריטריון לאולימפיאדת ב’ריו 2016’; ״ההישג הגדול בקריירה שלי״ ◄ יו״ר איגוד ההתעמלות אופיר פז-פינס: ״נטע היא מזן נדיר של ספורטאי- על״.
0
0
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית | העפילה ל’אולימפיאדת ריו דה ז’ניירו’ | צילום: עמית שיסל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית

לאחר הכנות מוקפדות ורציניות הגשימו בנות נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל את מטרתן כשדורגה שישית בגמר הקרב-רב באליפות העולם מתוך 24 נבחרות. שמונה הנבחרות הראשונות, והן קיבלו היום (שבת כ״ח בֶּאֱלוּל תשע״ה) את הכרטיס להשתתפות ב’אולימפיאדת ריו דה ז’ניירו’ במסגרתה יתחרו ב’משחקים האולימפיים של קיץ 2016’, המשחקים האולימפיים ה-31 בברזיל בעת החדשה. הנבחרת מצטרפת בעקבות ההישג ל-11 הספורטאים אשר כבר הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הנבחרת, העפילה גם לשני גמרים – ב”תרגיל הסרטים”, אליו עלתה מהמקום החמישי, וב”תרגיל המשולב” של “אלות” וה”חישוקים”, דורגו הבנות במקום השביעי במוקדמות.

בעקבות התוצאות בגמר הקרב-רב באליפות העולם מתוך 24 נבחרות, בהן סיימה נבחרת ההתעמלות האמנותית, במקום השישי, מה שהבטיח מקומה בשמינייה הראשונה, אשר משמעותה כרטיס להשתתפות ב’משחקים האולימפיים של קיץ 2016’.

הישג הנבחרת, הגיע פחות מיממה אחרי שהמתעמלת האמנותית הישראלית נטע ריבקין, אשר הבטיחה את מקומה באולימפיאדת ריו דה ז’ניירו (2016 Summer Olympics).

קבעה אמש (ערב שבת) היסטוריה, כי היא המתעמלת האומנותית הישראלית, כשהצליחה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת ריו דה ז׳ניירו.

ריבקין, שהעפילה שלשום לתחרות הקרב רב באליפות העולם בשטוטגרט, הציגה ריכוז ויכולת מצוינת בכל אחד מארבעת התרגילים, וסיימה במקום השביעי הכללי, מה שהקנה לה את המקום באולימפיאדה.

◄ ״ההישג הגדול בקריירה שלי״

ריבקין, היא הישראלית הראשונה שזכתה במדליה באליפות העולם בהתעמלות אמנותית, באולימפיאדת לונדון (2012) סיימה במקום שביעי בגמר קרב רב, וזה נחשב אז הישג שיא של מתעמלת ישראלית שבעקבותיו, הוחלט, כי היא שתישא את דגל ישראל בטקס הסיום של האולימפיאדה בשנת 2012.

ריבקין, הנרגשת אמרה בסיום: ״זה אחד הרגעים היותר מרגשים בקריירה שלי. הגשמתי לעצמי עוד חלום ואני עדיין באופוריה שאחרי התחרות. עבורי זהו דירוג שיא בכל 7 השנים בהן אני משתתפת באליפויות העולם ואני מאושרת! כל זה לא היה קורה בלי המאמנות המדהימות שלי שלצידי יום יום ושעה-שעה, אלה סמופלוב, לנה זליקמן ואיילת זוסמן.

אני מודה לנותן החסות שלי קבוצת דלק, לאיגוד ההתעמלות ולוועד האולימפי שתמכו בי לאורך כל הדרך, למשפחתי התומכת והאוהבת, לקהל שעודד אותי וכל כך עזר לי היום ולכל מי שרצה בהצלחתי. חג שמח ושנה טובה ומוצלחת לכולם״.

המאמנת אלה סמופלוב לא יכלה להסתיר את התרגשותה ויצאה לרוקד מחוץ לאולם עטופה בדגל ישראל; ״אין מילים, אושר גדול, אני בגן עדן… אולימפיאדה שלישית, הישג נדיר״.

נטע ריבקין, המתעמלת הישראלית באולימפיאדה שלישית שקבעה הקריטריון לאולימפיאדת ריו דה ז׳ניירו  | צילום עמית שיסל  עיבוד צילום שולי סונגו ©
נטע ריבקין

יו״ר איגוד ההתעמלות מר אופיר פז-פינס; ״נטע ריבקין הוכיחה הערב שהיא שייכת לזן נדיר של ספורטאי על. לא כל אדם יכול להתגאות בשלוש אולימפיאדות, וההישג של נטע ייזכר דורות רבים בהיסטוריה של הספורט הישראלי בכלל ושל ההתעמלות בפרט.

ההתמדה שלה, ההקרבה בכל יום ובכל שעה, הצניעות המדהימה שלה והיכולת להתאמן בכל יום ויום במשך 11 שעות, מוכיחות שאין תחליף לעבודה קשה

נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, כוללת את; אלונה קושיבצקי, אידה מיירין, יובל פילו, קטרינה לבינה ו-קרינה ליחבר והצוות; אירה ויגדורצ’יק, רעיה אירגו, אלה סמופלוב ו-איילת זוסמן, השיגו בתרגיל “האלות” ו”החישוקים” חרף הורדה משמעותית בניקוד עקב נפילת אחד החישוקים לציון של 16.950 נקודות.

בתרגיל “הסרטים” התאוששו וביצעו ללא דופי את התרגיל וזכו לציון של 17.333, בסך הכל 34.283 נקודות, שהוליכה את הנבחרת אל המקום השישי ב”קרב רב”, שהבטיח מקום בשמינייה הראשונה, אשר משמעותה היא כרטיס לאולימפיאדה.

נבחרת ההתעמלות האומנותית, עלתה גם לתרגילי הגמר באליפות העולם בשני המקצועות (מקום חמישי בסרטים ומקום שביעי בחישוקים ובאלות), תרגילים שייתקיימו, מחר.

מאמנת נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, הגב’ אירה ויגדורצ’יק, לא הסתירה את שביעות רצונה מחניכותיה ואת שמחתה ואמרה, כי: “אני שמחה שעמדנו במטרה העיקרית והיא השגת הכרטיס לאולימפיאדה, אבל אין זמן לחגוג, הראש שלנו כבר בגמרים של מחר”.

אלה סמופלוב המאמנת של המתעמלת נטע ריבקין, חוגגת את הישג חניכתה מחוץ לאולם צילום אדיבות איגוד ההתעמלות  עיבוד צילום שולי סונגו ©
אלה סמופלוב, מאמנת

יו”ר איגוד ההתעמלות מר אופיר פז פינס, בירך את המתעמלות על הישגן, והוסיף, כי; “המתח כמעט הרג אותנו, אבל הבנות השיגו את המטרה ואני מצדיע להן”.

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית שהיא נבחרת לאומית המייצגת את מדינת ישראל בתחרויות בינלאומיות בהתעמלות אמנותית ברחבי העולם, זכתה בשנים האחרונות בהישגים רבים ובראשם זכייה במדליית כסף ב”תרגיל האלות” ב-אליפות העולם שנערכה ב-איזמיר בשנת 2014.

זכייה במדליית ארד ב”תרגיל חישוקים” ו”סרטים” באליפות העולם (מונפלייה, 2011)‏, במדליית כסף בתחרות קרב-רב במשחקים האירופיים (באקו 2015) ובמדליית ארד בתחרות קרב-רב באליפות אירופה (באקו, 2014).

אירוע הספורט הגדול והמרכזי בעולם של שנה זו, ייערכו בעיר ריו דה ז’ניירו, שתהיה העיר הראשונה בדרום אמריקה שתארח את המשחקים האולימפיים והפעם השלישית בהיסטוריה (אחרי שתי האולימפיאדות באוסטרליה – אולימפיאדת סידני (2000).

וכן, אולימפיאדת מלבורן (1956)) שאולימפיאדת הקיץ למעשה, תתקיים בחורף.

ריו דה ז’ניירו, תפתח את המשחקים האולימפיים כשנתיים לאחר שברזיל, ארחה את מונדיאל 2014 ומשחק הגמר התקיים באצטדיון המרקנה בריו דה ז’ניירו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן