הורים | parents

עמותת שניר להורים: אוזלת יד בנוגע למכירת אלכוהול וסיגריות

הגב’ רותם שחבר, מנכ"לית עמותת שניר, עם אזהרות לילדים ובני נוער ל’חופש הגדול’; "תמוה בעיני ש’המשטרה’, החליטה שלא לפלח את נתוני נושא זה, מה שאמור היה להביא, לאכיפה מוגברת ביד חזקה, בנוגע למכירת אלכוהול וסיגריות לבני נוער. גם ללא נתונים רשמיים, ניתן לומר בצורה חדה שדווקא בחודשי החופש הגדול, נדרשת ערנות ומעורבות גדולה יותר מצד ההורים".
0
0
עמותת שניר אל ההורים: קיימת אוזלת יד בנוגע למכירת אלכוהול וסיגריות לקטינים
עמותת שניר אל ההורים: קיימת אוזלת יד בנוגע למכירת אלכוהול וסיגריות לקטינים

“זהו בעצם הסוד המפורסם ביותר במדינה. שיעור הפשיעה בקרב בני הנוער, עולה משמעותית בחודשים; יולי אוגוסט – חודשי “החופש הגדול”. כיום, אנו שומעים יותר ויותר, על מקרי פשיעה ועבריינות בקרב בני נוער בתקופות של חופשות ארוכות – כך מאשימה, הגב’ רותם שחבר, מנכ”לית ’עמותת שניר’ שהינה ללא מטרות רווח והחברות בה מתבססת על רוח התנדבותית מלאה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מנכ”לית ’עמותת שניר’ הגב’ שחבר; “אין צורך בהבחנה יוצאת דופן, כדי לזהות את “נזקי החופש הגדול”, וכל העוסקים ב’הוראה’, יודעים, כי תחילת כל שנת לימודים, מתחילה באיסוף הילדים בחזרה אל מסגרת הלימודים, תהליך שצורך הרבה זמן ואנרגיה מסגל בית הספר”.

“ישנה אוזלת יד בכל הנוגע למכירת אלכוהול ו-סיגריות ל’קטינים’, במיוחד בתקופת החופש הגדול. פיצוציות ברחבי הארץ, מוכרות אלכוהול וסיגריות לבני נוער ללא כל בעיה, או בדיקת תעודת זהות” – מאשימה, הגב’ רותם שחבר, מנכ”לית ’עמותת שניר’.

עוד לדבריה, של שחבר, המבהירה, כי; “נכנסתי לשנתון הסטטיסטי של ה’משטרה’כדי לבדוק את הנושא וראו איזה פלא, אין כלל פילוח של עבירות בני נוער לפי חודשי השנה. כמו שבתחום השיווק, נעשה פילוח של נתונים לפי מחזורים, עודף שעות פנאי, שעמום, העדר מסגרת, כיוון שאלו משפיעים על הרגלי הצריכה שלנו וכן גם על הרגלי הצריכה הפחות טובים, בלשון המעטה.

כך גם במקרה זה, יש לעשות פילוח אשר לוקח בחשבון את הנסיבות הנ”ל כאשר בוחנים את צריכת ילדינו ב-סמים וב-אלכוהול וכן רשמים של פעילויות עברייניות למיניהן. לכן, תמוה בעיני ש’המשטרה’, החליטה שלא לפלח את נתוני נושא זה, מה שאמור היה להביא, לאכיפה מוגברת ביד חזקה, בנוגע למכירת אלכוהול וסיגריות לבני נוער.

גם ללא נתונים רשמיים, ניתן לומר בצורה חדה שדווקא בחודשי החופש הגדול, נדרשת ערנות ומעורבות גדולה יותר מצד ההורים. חופש הוא נהדר ומבורך, אך יש לדעת להקנות לבני הנוער כלים כיצד להתנהל בתוכו בצורה טובה יותר”.

אימא מחרימה ומזהירה בתה הקטינה מאלכוהול וסיגריות | צילום: Dollar Photo Club©

שחבר, מזכירה, כי; “ישנה ’אלטרנטיבה’ – הקמת מועדוני נוער בשכונות השונות ובמרכזים הקהילתיים ברחבי העיר, בדומה לתוכניות הנוער של עיריית תל אביב-יפו, מנ”ש (מרכז נוער שכונתי), נתי”ב (נוער תל-אביב-יפו בקהילה)”.

מסגרות אלו, מאפשרות התנהלות “חופשית” כביכול, אך זהו חופש מבוקר, חופש בו אין שעמום או בטלה, אלא פעילות תוססת לבני השכונה. בנוסף קבוצות הורים יכולות ליזום כל לילה סיירות הורים שיסתובבו בשכונותיהם בלילות ויוודאו שהסדר עומד על כנו” – סיכמה הגב’ שחבר, מנכ”לית ’עמותת שניר’.

▼ עמותת שניר

עמותת שניר, פועלת לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך ובתרבות בקרב תלמידים בעלי פוטנציאל, מ-משפחות מעוטות יכולת. במדינת ישראל, כיום, ישנם תלמידים רבים, המתקשים לממש את הפוטנציאל הרב הגלום בהם, לאור התנאים הסביבתיים הקשים בהם הם חיים.

אותם תלמידים מוכשרים, שמתמודדים עם קשיים כלכליים, משפחתיים וחברתיים, מגיעים, לא פעם, למרות כישוריהם, להישגים נמוכים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים ובתיכון, לחוסר מוטיבציה, ולא פעם אף לנשירה ממערכת החינוך (למרות שחלקם מגיעים להישגים טובים בשנים הראשונות בבית הספר היסודי).

את התלמידים האלה מאתרים אנשי עמותת שניר ומשלבים במסגרת תומכת ומעשירה ומלווים אותם עד סיום לימודי התיכון.

☚ עוד מידע על עמותת עמותת שניר.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן