צער בעלי חיים

משרד החקלאות, עצר לחקירה תושב הצפון שתועד בסרטון מקיים יחסי מין עם כלב

0
0

הסרטון, מופץ בימים האחרונים ברחבי רשת האינטרנט ◄ ד”ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר; מדובר, לכאורה, במקרה של ניצול חסר ישע”, בו יואשם החשוד תושב הצפון, בשנות ה- 50 לחייו, שהודה בחקירתו המצולם במעשה קיום היחסים.
משרד החקלאות, עצר לחקירה תושב הצפון שתועד בסרטון מקיים יחסי מין עם כלב
משרד החקלאות, עצר לחקירה תושב הצפון שתועד בסרטון מקיים יחסי מין עם כלב

כָּל שֹׁכֵב עִם בְּהֵמָה מוֹת יוּמָת, נכתב בספר שמות כ”ב י”ח, פעם זה היה כך, היום (יום ראשון | ל’ ניסן התשע”ה), דיווח משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ידיעה מחרידה המעוררת שאט נפש, וממנה עולה, כי הגיעה אליו תלונה אודות סרטון וידאו שהופץ באינטרנט בימים האחרונים באופן נרחב (ויראלית), בו נצפה אדם מקיים יחסי מין עם כלב, מפקחי המשרד שיצאו לבדוק את נסיבות המקרה בחשד להפרת חוק צער בעלי חיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אשר התחקו אחר צלם הסרטון ופנו אליו בכדי לקבל פרטים על זהות המצולם ומקום מגוריו. עם קבלת המידע, יצאו צוותים של המשרד למקום. במקום התברר, כי הכלב, אינו שייך למצולם בסרטון, ומכאן אין צורך לקחתו ממנו.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; במקביל, אותר הבעלים של הכלב ומחקירת המקרה, התברר, כי בעלי הכלב, הינם שכנים של המצולם, וכי האחרון, פיתה ככל הנראה את הכלב לבוא עמו באמצעות בשר.

הכלב, נמצא עתה אצל בעליו, שהונחה לא לאפשר לו לשוטט ללא רצועה, כנדרש בחוק. המצולם תושב הצפון, בשנות ה-50 לחייו, הודה בחקירתו המצולם במעשה קיום היחסים.

סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד”ר נירית צפורי-ברקי; “בסרטון שהופץ ברשת באופן ויראלי בימים האחרונים, נראה אדם בוגר, מכריח כלב לקיים עמו יחסי מין. הכלב אמנם מכשכש בזנבו בתחילה, ככל הנראה בשל שקית המזון שחשב שיקבל, אך במהרה כשכוּש הזנב התחלף לכשכוּש קטן בין רגליו, דבר המעיד על פחד. נראה כי מדובר, לכאורה, במקרה של ניצול חסר ישע”.

◄ זואופיליה

זואופיליה (תחדיש ביוונית עתיקה: ζωοφιλία) היא פאראפיליה (הפרעה בעוררות מינית) המתבטאת במשיכה מינית עיקרית או בלעדית אל בעלי חיים. בסטיאליות (Bestiality), להבדיל, היא קיום יחסי מין בפועל עם חיות.

מגע מיני עם בעלי חיים נחשב בתרבויות רבות כסטייה מהנורמות החברתיות ומהווה טאבו מוחלט ב-יהדות וב-נצרות. בתורה, מופיע איזכור מפורש בפסוק; “כל-שוכב עם-בהמה, מות יומת” (שמות כב, י”ח).

במדינות רבות בעולם מדובר בעבירה על החוק, ומלבד המערכות הדתיות נלחמים בתופעה, ארגונים שונים למען בעלי חיים שרואים בה התעללות בבעלי חיים ופגיעה בכבודם.

בישראל, קיום מגע מיני עם בעלי חיים נחשב בעבר לעבירה שעונשה עשר שנות מאסר (סעיף 351(2) לחוק העונשין), אך מאז הקודיפיקציה של החוק הפלילי בשנת 1977, אין הוא נחשב עוד כעבירה בפני עצמה אלא איסור שנאכף בסעיפים כמו: “הפרעה לציבור” או התעללות בבעלי חיים.

הפילוסוף ומשחרר החיות פיטר סינגר, טוען שאין מניעה אתית לקיים יחסי מין עם חיות, ובלבד שלא גורמים נזק או מתנהגים באכזריות לחיה.

זואופיליה, שבעבר סווגה כפתולוגיה בספר ההבחנות הפסיכיאטריות (DSM), אינה מסווגת עוד ככזו, אלא אם היא מלווה במצוקה או בהפרעה קשה ליכולתו של אדם לתפקד.

משכב בהמה בהלכה היהודית; ספר שמות. אוסר מפורשות משכב בהמה; כָּל שֹׁכֵב עִם בְּהֵמָה מוֹת יוּמָת.‏ (ספר שמות כ”ב י”ח).

הרמב”ם, מרחיב על כך בהלכות איסורי ביאה, ובמסכת בבא מציעא, רב יוסף אוסר על אלמנה לגדל כלב (ארמלתא לא תרבי כלבא) מחשש שכזה.

יחד עם זאת, מקובל להניח שבני ישראל, אינם נחשדים במשכב בהמה (לא נחשדו ישראל על משכב זכור ולא על הבהמה) וכי האיסור שלעיל, נועד על מנת למנוע לשון הרע. המידע על זואופיליה הובא מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן