בעלי חיים

פארק עמק הצבאים, נפתח בהפנינג עם ראש העיר ניר ברקת ורעיית הנשיא נחמה ריבלין

0
0

ב’פארק עמק הצבאים’ שנחנך אתמול נמצא עדר צבאים ועוד עשרות מיני חיות וצמחייה טבעית וכן בריכות מים, נחלים ומסלולי הליכה ורכיבה על אופניים ◄ רעיית נשיא המדינה שאחת הצביות בפארק נקראת ’נחמה’ על שמה; “הצבאים בעמק, ניצחו את כל “האריות” – כרישי הנד”לן, הבירוקרטיה, הוועדות ושאר הגורמים שהיקשו על הקמת הפארק…”.
פארק עמק הצבאים, נפתח בהפנינג עם ראש העיר ניר ברקת ורעיית הנשיא נחמה ריבלין
פארק עמק הצבאים, נפתח בהפנינג עם ראש העיר ניר ברקת ורעיית הנשיא נחמה ריבלין

לא, לא מדובר ביום ירושלים, מדובר ביום של ירושלים ירוקה, של סביבה, של בעלי החיים ושל הטבע הישראלי בשעתו היפה, כאשר אתמול (ב’), נחוג ברוב עם ופאר בירושלים בירת ישראל לנצח, בו נחנך ’פארק עמק הצבאים’ (Gazelle Valley) פארק הטבע העירוני הראשון מסוגו בארץ ישראל בהשקעה של 20 מיליון ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במעמד רעיית נשיא המדינה הגברת הראשונה נחמה ריבלין וראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת ואלפי ירושלמים שהגיעו לאירוע הפתיחה של ’פארק עמק הצבאים’ שחגגו את האירוע בהפנינג ענק שכלל סדנאות יצירה, מופעי מוסיקה בין השבילים, סיורים והדרכה ברחבי העמק, מתחם שירה בציבור ועוד.

לאחר 20 שנות של מאבק עיקש מול כרישי נדל”ן על עמק הצבאים (עמק פרי הר), הובילה החברה להגנת הטבע את תכנון המקום כ’פארק טבע עירוני’, בשיתוף עם תושבי ירושלים בו נקבע תקדים בארץ ובו הוגשה התנגדות לתוכנית בשם בעלי חיים; צבאים.

ההתנגדות הוגשה על ידי אנונימוס, על בסיס חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), המסמיך ארגון מוכר למען בעלי-חיים, לפעול משפטית בשם בעלי החיים.

רעיית נשיא המדינה הגברת הראשונה נחמה ריבלין, עם ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, בחנוכת פארק פארק עמק הצבאים

בכך נסתיימו 20 שנות של מאבק עיקש מול כרישי נדל”ן על עמק הצבאים (עמק פרי הר), נפתח הפארק בלב העיר ירושלים, בין שכונות מגורים וכבישים סואנים (בין גבעת מרדכי, צומת פת וכביש בגין) בשטח של 250 דונם, יש כיום בריכות טבעיות ומלאכותיות, שני נחלים זורמים, מגוון ביולוגי, הכולל מגוון; מערכות צומח, מכרסמים, זוחלים וטורפים, עמדות תצפית על ציפורים ומכרסמים, בתי גידול טבעיים לחיות בר וגולת הכותרת – צבאים המשוטטים באופן חופשי בטבע.

ראש העיר, מר ניר ברקת, אמר באירוע חנוכת הפארק, כי ’עמק הצבאים’ הוא אחד הפרויקטים הגדולים והמשמעותיים ביותר שנבנו בעיר בשנים האחרונות והוא מסמל בראש וראשונה את המעורבות הקהילתית בירושלים.

“אימצנו את היוזמה של התושבים, ובמקום מגדלים שמרנו על העמק כך שהיום כולנו יכולים לטייל בשמורת טבע ייחודית ומיוחדת, בלב ליבה של ירושלים”, סיכם ראש העיר מר ברקת.

רעיית נשיא המדינה הגברת הראשונה נחמה ריבלין, התבשרה באירוע, כי בשל אהבתה לנושאי הטבע הישראלי, הסביבה ובעלי החיים, הוחלט לקרוא לאחת הצביות על שמה וכי אנשי השמורה, מתחייבים לעדכן את אשת הנשיא בשלומה והתפתחותה של ’נחמה’ הצְבִיה.

צבאים, בפארק הטבע העירוני הראשון מסוגו בארץ ישראל, שנחנך אתמול בירושלים

בדבריה אמרה רעיית הנשיא, כי הצבאים בעמק, ניצחו את כל “האריות” – כרישי הנד”לן, הבירוקרטיה, הוועדות ושאר הגורמים שהיקשו על הקמת הפארק. “הפארק הזה הוא הישג אדיר ויום ניצחון גדול של תושבי הבירה. במאבק הזה, נקבע תקדים כאשר בפעם הראשונה בארץ, הוגשה התנגדות לבית המשפט בשם בעלי החיים, בשמם של הצבאים. והיום אנחנו חוגגים את הניצחון, הניצחון של כולנו.

הפארק שמורת טבע בתוך המרחב העירוני – הוא ניצחון הטבע. עכשיו אפשר לומר; לא רק שופטים יש בירושלים. גם צבאים יש”. אמרה אשת הנשיא הגב’ נחמה ריבלין.

ורד ליון – ירושלמי בעלת ’משרד יחסי הציבור ורד ליון-ירושלמי’ בעיר ירושלים, המספק שירותי יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי עבור מוסדות וארגונים בתחומי התרבות, אקדמיה, חינוך חברה וקהילה מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “הפארק, שהינו ’נגיש לנכים’, יהיה פתוח לציבור הרחב במהלך כל השבוע והכניסה אליו תהיה ללא תשלום.

בכניסה ל’פארק עמק הצבאים’ ניתן יהיה גם להשאיל משקפות תצפית, כסאות נוח ומגדירי צמחים. בנוסף, יתקיימו בו במהלך כל ימי החג ו-חופשת הפסח, הדרכות מיוחדות והפעלות לילדים בנושאי איכות סביבה, צפרות ושמירת הטבע”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן