תחבורה ציבורית

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, על השבתת קווי אגד תעבורה: אזרחי ישראל שבויים

0
0

איתי חיים, מעמותת תחבורה בדרך שלנו, מאשים; “אגד תעבורה אינה מסוגלת להפעיל את אשכולות התחבורה שלה באופן סדיר בשל המחסור בנהגים. הדבר בא לידי ביטוי בהפחתת התדירות ואי עמידה בלוח הזמנים. זו אינה סיבה לפגוע בנוסעים. אנו מבקשים ממשרד התחבורה ומן הרשויות האזוריות והמקומיות, לסייע במימון פתרונות חלופיים (הסעות)”.
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, על השבתת קווי אגד תעבורה: אזרחי ישראל שבויים
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, על השבתת קווי אגד תעבורה: אזרחי ישראל שבויים

בעקבות שביתת נהגי מפעילת התחבורה הציבורית; ’אגד תעבורה’, הצפויה להתקיים הבוקר, ה-26/3 בין השעות 05-10:00 בבוקר, טוענים היום (יום רביעי | ו’ ניסן התשע”ה) זאת בגין סכסוך העבודה בין ועד העובדים להנהלה סביב המו”מ בין הצדדים לגבי הסכם קיבוצי חדש הודיעו ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל (ע”ר) הידוע בשם; “תחבורה בדרך שלנו” על השבתת קווי ’אגד’, כי; “אזרחי מדינת ישראל, מוצאים עצמם שוב שבויים בסיטואציה המשבשת את שגרת היום ופוגעת באופן ישיר בנוסעי התחבורה הציבורית. הנוסעים, כמובן לא יפוצו בגין איחורים, או אובדן ימי עבודה ושימוש בחלופות יקרות יותר”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השיבושים בפעילות “אגד תעבורה”, יחולו על הישובים; אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות, נתניה, אלעד, יישובי עוטף ירושלים (ישובים;מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב ו-גבעת זאב) ו’יישובי עוטף עזה’.

עוד נמסר, כי השביתה, תחול גם על הקווים הבינעירוניים לערים; ירושלים, בני ברק ו-באר שבע.

איתי חיים, מנכ”ל ארגון ’תחבורה בדרך שלנו’- ’ארגון נוסעי התח”צ בישראל’; “לצערנו הרב, ההשפעה שיש ל”מעמד הנהג” על הנוסעים כמקבלי השירות היא השפעה ישירה. כל עוד נאלצים הנהגים לעסוק בתנאי השכר וממשיכים במאבקם להפוך את המקצוע למועדף, הסוגיה לא תגיע לידי פתרון.

על אגד תעבורה, לעשות הכל על מנת לסיים את הסאגה הזאת. נשמח לסייע לנהגים בקידום חקיקה בנושא לאחר ש’ועדת הכלכלה’ של ’הכנסת ה-20’ תחל לפעול.

איתי חיים, מאשים; “’אגד תעבורה’ אינה מסוגלת להפעיל את אשכולות התחבורה שלה באופן סדיר בשל המחסור בנהגים. הדבר בא לידי ביטוי בהפחתת התדירות ואי עמידה בלוח הזמנים. זו אינה סיבה לפגוע בנוסעים.

אנו מבקשים מ’משרד התחבורה’ ומן הרשויות האזוריות ו-המקומיות, לסייע במימון פתרונות חלופיים (הסעות) במיוחד באזור השומרון ו-בנימין, שם יכולה המועצה לסייע באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח, מבלי לתרץ זאת בשיקולים כספיים.

אנו בטוחים, כי לאחר אישור תקציב 2015, יינתן מענה תקציבי גם לסוגיית התגבור באמצעות החברות הכלכליות של המועצות ב’יהודה ושומרון ו’בנימין’ ונעשה ככל שביכולתנו לקדם זאת”. סיכם איתי חיים, מנכ”ל ארגון ’תחבורה בדרך שלנו’.

◄ ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל (ע”ר) נוסד כמיזם מידע בשם; “תחבורה בדרך שלנו” על בסיס התנדבותי, על-מפלגתי, בעל אופי צרכני של נוסעי תחבורה ציבורית. הארגון עוסק בהפצת מידע תחבורתי לנוסע, מחקר ומעקב אחר נסיעות המפעילים וקמפיינים חברתיים לקידום זכויות הנוסע.

הארגון, נכנס לריק שנוצר בתחום ’התחבורה הציבורית’, כאשר לא היה גוף רשמי ומוכר של נוסעי תחבורה ציבורית, שראה וחווה את ליקויי מערכת הסעת ההמונים מתוך נקודת מבטו של הנוסע. מקימי המיזם ביקשו לפעול, ללא מורא וללא משוא פנים, מול מקבלי ההחלטות לטובת שיפור הנגישות, התדירות, הזמינות ואיכות השירות.

המיזם, יצא לפועל בראשית מרץ 2011, כארבעה חודשים לפני הפעימה השנייה ברה-ארגון בתחבורה הציבורית ב-גוש-דן ויצר סביבו מעגל של שותפים לעשייה מתחומי שיתוף הציבור, התכנון התחבורתי ו”משוגעים לדבר”.

בעקבות הצטרפות של פעילים מקומיים מכל רחבי הארץ, הפך המיזם בתחילת יולי 2011 לארגון בשם; “ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל – תחבורה בדרך שלנו”. ב-21/12/2011 הוכר הארגון כעמותה. מייסדי העמותה; דני קומיסר, איתי חיים, איליה קוגן, סטלה אבידן, עמית רז, ניר אילין ו-גיא מור, ביקשו למסד את הארגון כגוף רשמי של נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, השואף בחזונו לשינוי המדיניות התחבורתית בישראל, על מנת שתפעל להעדפת קידום ופיתוח ’מערכות הסעת המונים בנות קיימא’, הנותנות מענה מקסימאלי לצרכי הניידות של אזרחי מדינת ישראל על כל מגזריה ומהוות חלופה עדיפה על פני השימוש ברכב פרטי.

▼ מטרותיו של ’ארגון נוסעי התח”צ בישראל’;

לשמש מוקד מידע צרכני למשתמש בתחבורה הציבורית, לפעול למען שקיפות מלאה בתחום התחבורה הציבורית, לעודד פעילות חינוכית ויוזמות מקומיות לשיפור מעמד וזכויות המשתמש, לקדם הקמת מערך לשיתוף הציבור בקבלת החלטות, לפעול לחקיקת חוק זכויות המשתמש ב’תחבורה הציבורית’, לקדם חלופות תחבורתיות בנות קיימא המותאמות לצרכי המשתמש.

פרטים נוספים ועדכניים על הארגון בלינק הבא; ’ארגון נוסעי התח”צ בישראל’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן