כנסת ישראל

ח”כ אלהרר: העלאת שכר המינימום תותנה בעליית קצבת הסיעוד לקשישים ופיצוי נכים

0
0

מנתוני הביטוח הלאומי, בישראל חיים כיום כ-160,000 קשישים הנעזרים בעובד סיעודי המסייע להם בביצוע פעולות היום יום. כן, מעסיקים עובדים סיעודיים גם כ-4,700 בוגרים וכ-830 ילדים עם מוגבלויות קשות ◄ ח”כ קארין אלהרר; “הכסף הזה, מהווה אוויר לנשימה עבור אותן משפחות שנמצאות בין כה וכה במאבק יום יומי. אל תתנו לכל העבודה הקשה לרדת לטמיון, אל תשסעו אוכלוסיה חלשה אחת באחרת…”.
ח
ח”כ אלהרר: העלאת שכר המינימום תותנה בעליית קצבת הסיעוד לקשישים ופיצוי נכים

בעקבות דרישתה של ח”כ קארין אלהרר (סיעת ’יש עתיד’), נודע היום (יום רביעי | א’ שבט התשע”ה), כי העלאת שכר המינימום תותנה בעדכון תואם של קצבת הסיעוד לקשישים. כמו כן, תכונס ועדה בין משרדית אשר תגבש מתווה פיצוי לבוגרים וילדים עם מוגבלויות קשות שנעזרים בעובד סיעודי. הפיצוי, יינתן ל-קשישים ול-נכים בעקבות הפער בין הקצבאות לשכר העובדים הסיעודיים שיגדל עקב עליית שכר המינימום.

אופן הפיצוי, יקבע על ידי ועדה בין משרדית אשר תגיש את מסקנותיה עד ה-26.2.15. לצורך הפיצוי, נקבע, כי יוקצו לנושא 100 מיליון ש”ח בתקציב 2015. עם זאת, הפתרון שהוצע ע”י הוועדה לא כולל מענה לכ-850 ’ילדים עם מוגבלויות’ הנעזרים בשירותיו של עובד סיעודי.

הפתרון לסוגיה, שהועלתה ב’מליאת הכנסת’ ע”י ח”כ קארין אלהרר, הוצג לפני זמן קצר ב’וועדת העבודה והרווחה של הכנסת’ שהתכנסה בכדי להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

בתגובה לאישור אמרה ח”כ אלהרר; “אני מברכת על הפתרון, אולם יש לתת מענה לכלל האוכלוסיות שהדבר נוגע להן, גם לילדים. רק לפני חודשיים השגנו לאחר מאבק ממושך תוספת קיצבה של 1,000 ש”ח בחודש לאותם ילדים והוריהם.

הכסף הזה מהווה אוויר לנשימה עבור אותן משפחות שנמצאות בין כה וכה במאבק יום יומי. אל תתנו לכל העבודה הקשה לרדת לטמיון, אל תשסעו אוכלוסיה חלשה אחת באחרת”. סיכמה ח”כ אלהרר.

◄ הישג חברתי-כללי חשוב ולהישג משמעותי למפלגת ’יש עתיד’

אין ספק, כי בפעולתה להעלאת שכר המינימום והתנייתו בעליית קצבת הסיעוד לקשישים ופיצוי נכים. הביאה ח”כ קארין אלהרר, הישג חברתי-כללי חשוב ולהישג משמעותי למפלגת ’יש עתיד’.
דוברת ח”כ קארין אלהרר, הגב’ מור גונשורוביץ, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; אזרחים המוגדרים סיעודיים זכאים כיום לקצבת שירותים מיוחדים (שר”מ) שמטרתה לסייע במימון העסקתו של עובד סיעודי.

כבר היום, מסתכמת עלות ההעסקה של העובד בכ-7,000 ש”ח בחודש, בעוד שהקצבה המקסימלית עומדת על 4,500 ש”ח בלבד. את הפער העצום הזה מכסים האזרחים הסיעודיים בקושי רב מ-קצבאות הנכות, מחסכונות פרטיים או בסיוע של קרובים.

בדומה לכך, מתקשים גם קשישים הזכאים לקצבת סיעוד וילדים הזכאים לגמלת ילד נכה לממן את העסקתם של העובדים הסיעודיים ונמצאים במאבק יום יומי על יכולתם לחיות בכבוד ולהתגורר בקהילה. עליית שכר המינימום שתאושר היום במליאת הכנסת תחול גם על העובדים הזרים.

על כן, בכדי למנוע פגיעה נוספת באותן אוכלוסיות חלשות ממילא, דרשה ח”כ אלהרר, לעדכן בהתאם לעליית שכר המינימום את קצבאות ה-שר”מ, הסיעוד ו’גמלת ילד נכה’ הניתנות לאזרחים סיעודיים לצורך העסקתם העובדים.

על פי נתוני הביטוח הלאומי, במדינת ישראל, חיים כיום כ-160,000 קשישים הנעזרים ב’עובד סיעודי’ המסייע להם בביצוע פעולות היום יום. כמו כן, מעסיקים עובדים סיעודיים גם כ-4,700 בוגרים וכ-830 ילדים עם מוגבלויות קשות.

הצעת ’החוק להעלאת שכר המינימום’ עברה היום (יום רביעי | א’ שבט התשע”ה) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, 49 בעד, 1 נמנע, לא היו מתנגדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן