אורח נעים חדשות לאישה עידית הראל שמש

החוק לאיסור צריכת זנות: מגמת אימוץ החוק בעולם מתרחבת קנדה הצטרפה

עידית הראל שמש, מנהלת ’מכון תודעה למאבק בזנות’, ו-אלון מטריקין גולד, מ’מטה המאבק בסחר בנשים’; "תופעת הסחר בנשים למטרת זנות, אשר מוגדרת כתופעה גלובלית ומהווה חלק מתופעת הסחר בבני אדם, מתקיימת ככל הנראה מראשית ההיסטוריה האנושית. והיא משולה לסחר עבדים. הצעד בקנדה אשר ננקט הוא צעד משמעותי בזכויות הנשים והילדים במדינה, המעביר מסר ברור; אסור לנצל את מצבן של אוכלוסיות מוחלשות, ולהפיכתן לסחורה אשר ניתן לקנות ולמכור".
0
0

עידית הראל שמש, מנהלת ’מכון תודעה למאבק בזנות’, ו-אלון מטריקין גולד, מ’מטה המאבק בסחר בנשים

מגמת אימוץ החוק ל’איסור צריכת זנות’ הולכת ומתרחבת במדינות ברחבי העולם. בימים אלו, נודע, כי הפרלמנט הקנדי, העביר בימים אלו, הצעת חוק הנקראת “חוק הגנת הקהילה והאיש והאישה המנוצלים”. חקיקת החוק, מצביעה על גישה חדשה בנוגע ל’זנוּת’, המכירה בנזק של הזנות כנגד אוכלוסיית הנשים, הקטינים והקטינות, ומטילה את האחריות על מצבן של הנשים בזנות, הן על הסרסורים והן על צרכני הזנות, שמממנים בכספם את המשך קיומה של התעשייה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

החקיקה במדינת קנדה, קובעת איסור על רכישה או פרסום של “שירותי מין“, ולצד זה הממשלה התחייבה להפנות משאבים נרחבים לשיקום של הנשים והגברים שבמקצוע; זנות.

עידית הראל שמש, מנהלת ’מכון תודעה למאבק בזנות’ ו-אלון מטריקין-גולד, מ’מטה המאבק בסחר בנשים’ מסרו לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “תופעת הסחר בנשים למטרת זנות, אשר מוגדרת כתופעה גלובלית ומהווה חלק מתופעת הסחר בבני אדם, מתקיימת, ככל הנראה, מראשית ההיסטוריה האנושית. והיא משולה ל’סחר עבדים’.

הצעד בקנדה אשר ננקט הוא צעד משמעותי בזכויות הנשים והילדים במדינה, המעביר מסר ברור; אסור לנצל את מצבן של אוכלוסיות מוחלשות, ולהפיכתן לסחורה אשר ניתן לקנות ולמכור.

בכך קנדה, כעת מצטרפת לקבוצה הולכת וגדלה של מדינות המאמצות חקיקה הדומה לזו, המכונה; “המודל הנורדי“, כגון; שבדיה, נורבגיה, איסלנד, צרפת, אירלנד ומדינות מסוימות בארצות הברית.

חקיקה מסוג זה, הוכיחה את עצמה כאפקטיבית בצמצום הסחר בבני-אדם, זנות הקטינים והזנות הבלתי-חוקית, כמו גם צמצום תופעת הזנות בכללותה”.

מנהלת ’מכון תודעה’ – למאבק בתופעת הזנות הגב’ עידית הראל-שמש, הוסיפה, כי; “גם במדינת ישראל, הצעת ’חוק לאיסור צריכת זנות’ מונחת על שולחן הכנסת ותהליך חקיקת החוק, נמצא בעיצומו”.

0
0



אודות הכותב

עידית הראל-שמש

עידית הראל שמש, ממובילות המאבק למען שיקום נשים וגברים מהזנות. "ג'ון סקול ישראל" - מרכז הסברה למניעת צריכת זנות. מייסדת ומנהלת‏ ב"מיתוס - ליום שאחרי הזנות". מנכ״ל‏ לשעבר ב-‏מכון תודעה - לסיוע לנשים ולגברים במעגל הזנות ולשינוי הגישה הציבורית‏. למדה ‏M.A. לימודי דמוקרטיה בין תחומיים‏ ב'האוניברסיטה הפתוחה‏' למדה ‏B.A. קרימינולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה‏ ב'אוניברסיטת בר אילן‏'. למדה ב'התיכון ליד האוניברסיטה'‏.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן