מבצע צוק איתן

מד”א, קבע מותו של הילד דניאל טרגרמן בן 4 מפצמ”ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב

0
0

היום ה-46 למבצע “צוק איתן”; צוותי מד”א בראשותו של מנכ”ל מד”א אלי בין ובשיתוף עם כוח רפואה צבאי נאלצו לקבוע הערב את מותו של דניאל טרגרמן בן 4 במועצה האזורית שער הנגב ◄ מד”א, טיפל גם ב-5 פצועים כתוצאה מתאונות דרכים בזמן האזעקות ◄ במבצע “צוק איתן” העניק מד”א טיפול ל-718 אזרחים.
מד

מד”א, קבע מותו של הילד דניאל טרגרמן בן 4 מפצמ”ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב

דניאל טרגרמן הוא הילד בן הארבע, אשר נרצח הערב (יום שישי | כ”ו אב התשע”ד) סמוך לשעה 18:05, מפגיעת פצצת מרגמה (פצמ”ר) בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. מן הפגיעה עלו מספר כלי רכב באש ורסיסים מהפגיעה ברכבים חדרו לתוך סלון בית פרטי, בו שהה באותה העת ילד בן 4 אשר נפגע אנושות מרסיס שפגע בראשו ולא שרד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

אמו של הילד דניאל הי”ד, שנרצח בידי בני עוולה היא גילה טרגרמן המוכרת כדוברת המועצה האזורית מרחבים ובעלה דורון במקצועו אדריכל נוף. לזוג גם שני פעוטות; יובל, בת 3 ו-אורי, בן חצי שנה.

צוותי רפואה של צה”ל, החלו מיד להעניק לו טיפול רפואי ובתוך דקות ספרות חבר אליהם צוות של מד”א בראשותו של מנכ”ל מד”א, רב מגן (רמ”ג) אלי בין, ומר מושון וקנין סגן מנהל מחוז דרום המשמש כפאראמדיק בצוות.

הצוותים המשותפים, העלו את הילד ל’ניידת טיפול נמרץ’ ממוגנת ירי של מד”א שהגיעה לאזור אולם לאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותו. בנוסף טיפלו הצוותים גם ב’נפגע חרדה’ אשר שהה באזור הנפילה.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, שכאמור, צוותו היה מן הראשונים להגיע לזירת הפיגוע, סיפר, כי; “היינו בסיור בקרבת מקום עם קבלת הקריאה. הגעתי מיד ביחד עם הצוות לאזור וחברנו לכוח הצבאי בשטח והתחלנו להעניק טיפול לילד שהיה במצב אנוש כאשר תוך כדי הטיפול נורו פצמ”רים ורקטות לעברנו, ניסינו לבצע פעולת החייאה, אבל לא נותרה לנו ברירה, לצערנו, לקבוע את מותו של הילד, שקודם לכן, כבר היה פצוע אנושות”.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג בין, הוסיף וקרא לכלל הציבור; “להימנע מהתקהלויות רבות משתתפים בזירות אירועים, ההתקהלויות אלו מקשות על עבודת צוותי החירום ומסכנות את חיי האנשים באזור. בימים כאלו, יש לנקוט משנה זהירות גם בבתים, גם ברחובות וגם בכבישים על מנת למנוע מקרים הדומים לאלו שהתרחשו אמש. אני קורא לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהזעיק את כוחות מד”א בכל צורך רפואי באמצעות חיוג למוקד החירום שלנו 101”.

מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, נדרש גם היום ה-46 למבצע ’צוק איתן’, למאמץ קשה ומיוחד, כדי להעניק היום טיפול רפואי ופינו אל בתי החולים 3 פצועים באורח קל מרסיסים של רקטות לסוגיהן ותמיכה ב-11 ’נפגעי חרדה’ בעקבות פגיעת רקטה בבית כנסת בעיר אשדוד.

בין הנפגעים שני גברים בני 25 ו-26 עם רסיסים בגפיים אשר פונו אל ’בית החולים קפלן’ בעיר רחובות ופצועה נוספת בת כ-40 עם רסיס בפניה אשר פונתה ל’בית החולים ברזילי’ בעיר אשקלון.

ארגון חיות האדם הקרוי ’חמאס’ המשיך גם היום להפעיל את מכונת הרצח שבנה בשקיקה בשנים האחרונות על חשבון איכות חייהם של אזרחיו ברצועת עזה ושיגר היום עשרות רבות של רקטות לעבר יישובי הדרום, אשדוד ו-אזור גוש דן. מערכת “כיפת ברזל” המשיכה לספק הגנה על התושבים ויירטה רקטה אחת בשמי גוש דן, שניים נפצעו קל, כשרצו אל המרחב המוגן. רקטה, פגעה בצהריים ישירות בבית כנסת בעיר אשדוד.

מתן בכיר בארגון מד”א מר מוטי וובר אשר הגיע ראשון לזירת הפיגוע, סיפר; “זיהינו פגיעה ישירה במבנה גדול של בית כנסת, במקום היה הרס ושברי זכוכיות, גם בבניינים הסמוכים ניתן היה לראות את שברי הזכוכיות והתריסים, במקום הייתה המולה גדולה ואנשים רבים היו בהיסטריה ומבוהלים, ביניהם איתרנו 3 פצועים מרסיסים, בהם 2 גברים בשנות ה- 20 עם רסיסים בגפיים ואישה כבת 40 עם רסיס בפנים, הם היו בהכרה מלאה. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותו לבתי החולים קפלן ו-ברזילי, כשמצבם מוגדר קל. בנוסף אליהם הצוותים הגדולים של מד”א שהגיעו איתנו טיפלו במקום בעוד 11 נפגעי חרדה”.

מנכ”ל מד”א, רב מגן אלי בין בזירת נפילת פצצת המרגמה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב | צילום: דוברות מדא

מוקדם יותר היום, באזור השעה 12:00, העניקו צוותי מד”א טיפול ופינוי לבית החולים סורוקה לגבר כבן 54, אשר נפגע באורך קל-בינוני מרסיס ביד באזור באר שבע. פאראמדיק מד”א מר דני שטרקמן, אשר טיפל בפצוע סיפר; “כשהגענו למקום ראינו במקום הנפילה בחנית הבניין מכוניות שניזוקו וזכוכיות שהתנפצו בבניינים הסמוכים. אזרחים הובילו אלינו גבר בן 54 בהכרה מלאה שנפגע מרסיס בזרוע היד, הוא סיפר שהוא הסתתר בין שני בניינים וכשהרקטה התפוצצה נפגע מרסיס. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו תוך כדי טיפול לבי”ח שמצבו קל עד בינוני”.

הערב, התפוצצה רקטה בעיר שדרות ופגעה ישירות בדירה שהייתה ריקה מיושביה.

דובר מד”א, תת-מגן זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במהלך השעות האחרונות טיפלו צוותי מד”א ברחבי הארץ גם ב-4 נפגעי חבלות אשר נפלו בדרכם למרחב המוגן ופצוע חרדה אחד.

אמש (חמישי), סמוך לשעה 20:00, התקבלה קריאה ב’מוקד מד”א’ מרחב נגב על הולך רגל כבן 40 אשר נפגע מרכב פרטי ככל הנראה בזמן הריצה אל מרחב המוגן ברחוב משה דיין בעיר ב”ש. כוחות מד”א אשר הגיעו למקום העניקו טיפול לפצוע, אשר נפצע באורח קשה בראשו בעקבות הפגיעה ופינו אותו ל’בית החולים סורוקה’.

צחי בן ישי, חובש בכיר במד”א והפאראמדיק אליעזר אסולין שטיפלו בפצוע; “במרכז הכביש, שכב גבר כבן 40 מעורפל הכרה ועם פצי מדמם בראשו. אנשים במקום סיפרו לנו, כי בזמן האזעקה הוא ירד מהאוטובוס לתפוס מחסה ונפגע מרכב שחלף במקום. הענקו לו טיפול רפואי בשטח שכלל קיבוע חבישה ומתן נוזלים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשהוא בהכרה מעורפלת ומצבו קשה”.

מוקדם יותר אמש (ה’) טיפלו צוותי מד”א ב-4 פצועים, מתוכם אחת בינוני עם חבלת ראש וגפיים ו-3 קל אשר נפגעו בתאונות דרכים בין שני רכבים בבת הדר סמוך לעיר אשקלון בזמן אזעקה. כל הפצועים פונו אל בית החולים ברזילי.

במהלך 46 ימי מבצע ’צוק איתן’, העניקו כוחות מד”א טיפול ל-714 אזרחים, בהם שלושה הרוגים מרסיסים ועוד 24 נפגעי רסיסים בדרגות שונות; 6 נפגעים במצב קשה, 4 פצועים באורח בינוני ו- 14 פצועים קל כתוצאה מרסיסים. בנוסף, טיפלו כוחות מד”א במבצע ’צוק איתן’ גם ב-12 בני אדם שנפצעו כתוצאה משברי זכוכיות ומהריסות במבנים, 18 נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים שאירעו בעת האזעקות מתוכם 1 במצב קשה והשאר באורח קל ובינוני, 136 נפגעים כתוצאה מחבלות ונפילות בדרך למרחב המוגן ו-507 נפגעי חרדה.

9 נפגעים טופלו בפיגועי טרור, בהם פצוע בינוני מדקירה בכניסה למעלה אדומים וכן 7 נפגעי פיגוע הטרקטור בהם צעיר כבן 25 שנפטר מפצעיו, ופצוע ירי באורח קשה מפיגוע הירי שאירע בהר הצופים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן