מבצע צוק איתן

אלוף פולי מרדכי: גם ההנהגה המדינית של חמאס לא חסינה, הם מתחבאים בביה”ח שיפא

0
0

המחבלים שסוכלו אמש ברפיח, הם; ראאד עטאר, מחמד אבו שמאללה ו-מוחמד ברהום, שהיו מעורבים בתכנון וביצוע פעולות טרור רבות ◄ הקבינט הביטחוני של ישראל, אישר גיוס חירום של עוד 10,000 חיילי מילואים ◄ שר הביטחון, יעלון; ישראל, תמשיך לרדוף את ראשי חמאס בכל עת ובכל מקום” ◄ שר השיכון אריאל; “ראשי חמאס נשארו בחיים חודש יותר מדי, ואולי כמה שנים יותר מדי…”.
אלוף פולי מרדכי: גם ההנהגה המדינית של חמאס לא חסינה, הם מתחבאים בביה

אלוף פולי מרדכי: גם ההנהגה המדינית של חמאס לא חסינה, הם מתחבאים בביה”ח שיפא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר היום (חמישי | כ”ה אב התשע”ד), כי; “כל הנהגת ארגון הטרור חמאס, נחבאת בבית חולים המרכזי של רצועת עזה “שיפא” (בערבית: شفاء – מזוֹר), השוכן במערב העיר עזה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

האלוף יואב (פולי) מרדכי, לשעבר דובר צה”ל, כיום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ממיטבי ההסברה של ישראל ושל צה”ל בשפה הערבית, אמר לערוץ החדשות הבריטי של רשת “סקיי” (’Sky News’) בשפה הערבית, בעקבות סיכולם של שלושת המפקדים הבכירים בחמאס, כי; “אף אחד מהנהגת חמאס לא ייהנה מחסינות – לא בדרג המדיני ולא בדרג הצבאי…”.

מרדכי, הוסיף; “כל עוד יש אש, לא יתנהל משא ומתן בקהיר. אין לנו דבר נגד העם בעזה. הלוואי שעזה הייתה סינגפור אבל ח’אלד משעל (בערבית: خالد مشعل ו-אִסמאעיל עבד א-סלאם אחמד הניה (בערבית: إسماعيل عبد السلام أحمد هنية), רוצים להפוך אותה לסומליה”.

על פי גורמים בינלאומיים ’מפקדת החמאס’ נמצאת בקומת המרתף של אחד ממבני ’בית החולים שיפא’ הנחשב כבית החולים המרכזי של הרצועה.

◄ שר הביטחון, יעלון; ישראל, תמשיך לרדוף את ראשי חמאס בכל עת ובכל מקום”

בתוך כך, נודע, בצהריים, כי צה”ל, ממשיך לתגבר את מערך המילואים, זאת לאחר ששרי הממשלה אישרו היום (ה’) את גיוסם 10,000 חיילי מילואים. נמסר, כי חלק מהמגויסים החדשים, יחליפו חיילי מילואים שגויסו לפני מספר שבועות. צוין, כי המגויסים הם בעלי תפקידים מיוחדים למגוון יחידות ב-פיקוד העורף, חיל האוויר, אמ”ן וכיו”ב.

שר הביטחון ח”כ משה (בוגי) יעלון, הצהיר היום בצהריים, כי; “ישראל, תמשיך לרדוף את ראשי חמאס בכל עת ובכל מקום”, והדגיש; “המערכה היא ארוכה ואנו נדרשים לאורך רוח ולעמידה איתנה”.

◄ שר השיכון אריאל; “ראשי חמאס נשארו בחיים חודש יותר מדי, ואולי כמה שנים יותר מדי…”

שר הבינוי והשיכון ח”כ אורי אריאל ויו”ר הלובי החקלאי, ועמיתו ח”כ זבולון כלפה, סיירו היום ביישובי עוטף עזה; נחל עוז, עלומים, שלומית, בני נצרים ו-נווה. במהלך הסיור התייחס, השר אריאל ללחימה בעזה ואמר, כי; “ראשי חמאס, נשארו בחיים חודש יותר מדי, ואולי כמה שנים יותר מדי. ההגנה הכי טובה היא ההתקפה. אני מברך את צה”ל על הצלחת הפעולה וצריך להמשיך במלוא העוצמה”.

השר אריאל, הוסיף; “באנו לכאן ליישובי עוטף עזה לבנות כיפת ברזל כלכלית, ולתת תשובה ציונית הולמת לטרור העזתי על ידי עוד בנייה והבאת משפחות חדשות”.

◄ דובר צה”ל; סוכלו מפקדי טרור בכירים של החמאס

דובר צה”ל, פרסם, כי הסתיים שלב המאמץ היבשתי במסגרת מבצע “צוק איתן”, אליו יצא צה”ל על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום. צה”ל, השמיד את כלל מנהרות התופת של ארגון הטרור חמאס אשר אותרו ע”י הכוחות ברצועת עזה. בשלב הזה, המבצע מתמקד בתקיפות אוויריות כנגד יעדי טרור ברצועת עזה, כולל משגרי רקטות ופעילי טרור.

דובר צה”ל, מציין בסקירתו, כי מאז תחילת המבצע נתקפו למעלה מ-5,000 יעדי טרור מהיבשה, מהאוויר ומהים, ובסיוע מודיעין מדויק. הלילה ובמהלך היום הזה, בתקיפת צה”ל ברפיח, בה נהרגו שני מפקדי הטרור הבכירים; ראאד עטאר ועמיתו מחמד אבו שמאללה, נהרג פעיל טרור נוסף. הפעיל שנהרג הוא מוחמד ברהום, בן 45, תושב רפיח, פעיל חמאס צבאי בכיר מחטיבת רפיח של הזרוע הצבאית.

נמסר, כי ברהום, עסק רבות בהברחות אמצעי לחימה לזרוע הצבאית. בעברו, הוא עסק בתחום גיוס הכספים בתנועה ואף שהה מספר שנים בסוריה ובלוב במסגרת פעילותו לגיוס כספים והעברתם לידי חמאס ברצועה.

מאוחר יותר, בתקיפת צה”ל ברצועה, זוהתה פגיעה בשישה פעילי גא”פ אשר עסקו בהכנות לביצוע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. כמו כן, תקף צה”ל פעיל טרור בצפון רצועת עזה. מאז חידוש התקיפות, תקף צה”ל מעל 150 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

סמוך לשעה 9:20, חוסלו או כלשון דובר צה”ל, מעתה; ’סוכלו’ שני מפקדי טרור בכירים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס במהלך הלילה בפעילות של כוחות צה”ל בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי. המחבלים, שנתקפו הם; ראאד עטאר ו-מחמד אבו שמאללה, אשר שהו במבנה ברפיח.

ראאד צובחי אחמד עטאר בן 40, שימש כמפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס והיה אחראי על אזור רפיח.

עטאר, נטל חלק במספר פיגוע ירי, פיגועי מטען בהם נהרגו ישראלים ובפיגועי חדירה לשטח הארץ. כמו כן, היה מעורב עמוקות בתכנון ובביצוע חטיפת החייל גלעד שליט וכן בהחזקתו בשטח הרצועה.

במסגרת תפקידו היה אחראי עטאר על הכוונת כלל הפעילות הצבאית בגזרה, כולל קידום פיגועים מורכבים, חפירת מנהרות התקפיות לשטח ישראל והכוונת פעילות משטח סיני. בנוסף לכף, עטאר, היה מעורב בהרחבת אמצעי-לחימה לרצועת עזה ובבניין הכוחות באזורו.

מחמד אברהים צאלח אבו שמאללה, בן 40, שימש כמפקד הבכיר ביותר של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, ומבכירי הזרוע הצבאית של חמאס. הטרוריסט אבו שמאללה, פיקד על המערכה בגזרה הדרומית, והוא חבר ותיק בהנהגה הצבאית של הארגון.

במהלך מבצע “צוק איתן” הוא היה מעורב בהוצאה לפועל של חדירת 13 מחבלי חמאס דרך מנהרה בגזרת סופה.

אבו שמאללה, החל את פעילותו יחד עם הנעדר מוחמד דף ו-ראאד עטאר, עוד בתחילת שנות ה-90, מאז היה מעורב באופן ישיר בביצוע והכוונת עשרות פיגועים קשים בהם רציחת קצין צה”ל בפיגוע משיכה באזור רפיח ב-1994, מעורבות בפיגועי מנהרות תופת בהם נהרגו ונפצעו חיילים ב-2004 ומעורבות בפיגוע תופת במעבר כרם שלום ב-2008 בו נפצעו כ-13 חיילים.

כמו כן, אבו שמאללה, הינו ממתכנני הפיגוע בגזרת כרם שלום בשנת 2006 במהלכו נהרגו שני חיילי צה”ל ונחטף החייל גלעד שליט.

דובר צה”ל, סיכם את סקירתו; “צה”ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה נגד אזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה”ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן