מבצע צוק איתן

צה”ל: התחלנו לפני זמן קצר בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה

0
0

ראש המטה הכללי, רא”ל בנימין (בני) גנץ; “אנחנו נצא למתקפה משולבת יבשתית ואווירית בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה הן בנתיבי ההתקדמות והן במרחבים אליהם אנו הולכים… תפיסת השליטה האמיתית על המרחב בהמשך למאמץ האש בתוך רצועת עזה על כל המוקדים תהיה בערנות מוגברת של מערכי ההגנה…”.
צה

צה”ל: התחלנו לפני זמן קצר בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה

דובר צה”ל, הודיע, כי כוחות יבשה גדולים של צה”ל, החלו הלילה (יום חמישי | י”ט תמוז התשע”ד), ביום העשירי של מבצע צוק איתן (Operation Protective Edge), בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה, על פי הוראת הדרג המדיני עם כוחות גדולים כשהמטרה; לפגוע במנהרות הטרור. בשעה זו, מבצעים טנקים של צה”ל ירי מאסיבי לעבר מטרות טרור במרכז הרצועה..

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

בשעה 00:11 – הוחלט בצה”ל גיוס של כ-18,000 אנשי מילואים נוספים אושר לאור הרחבת המבצע.

בשעה 00:01 – דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז התייחס הערב להרחבת פעילות צה”ל במבצע “צוק איתן”; “אנו נכנסים לחלק השני של המבצע לאחר הישגים מאוד משמעותיים בחלק הראשון”, אמר תא”ל אלמוז; “פגענו פגיעה קשה מאוד בחמאס ונמשיך לפגוע בו גם בחלק השני. תקפנו אלפי מטרות, פגענו בתשתיות ובפעילי טרור ונמשיך בחלק הבא של המבצע – הפעילות הקרקעית”.

ברגעים אלה כוחות יבשה גדולים פועלים ברצועת עזה. “כוחות היבשה, מלווים בסיוע מסיבי של חיל האוויר וכוחות חיל הים ובתמיכה מודיעינית רחבה, משתלטים על יעדים ברצועת עזה, פועלים כנגד מנהרות וכנגד תשתיות ויעדי טרור”, פירט תא”ל אלמוז; “אנו שומרים על שלום כוחותינו ומשאירים את הפעולות של צה”ל לעצמנו”.

היציאה לפשיטות הממוקדות באה לאחר הכנה ואימונים רבים שערכו הכוחות בימים האחרונים. “כל מפקד, ממפקד גדוד ועד לרמטכ”ל, אישרו את התוכניות, קידמו את המוכנות, עסקו בפרטי הפרטים ובאימונים רבים כדי להביא את הכוחות לרמת מוכנות גבוהה לחלק הזה”, הדגיש דובר צה”ל; “כוחותינו, שנעים עכשיו ליעדים, הם נחושים, מלאי מוטיבציה, חדורי רצון ושליחות להצלחה במשימה”.

כמו כן, פנה תא”ל אלמוז לתושבי רצועת עזה ואמר כי “אני מבקש מתושבי הרצועה להתפנות מהאזורים שצה”ל פועל בהם. צה”ל פועל בעוצמה רבה מאוד”.

בנוסף, ביקש דובר צה”ל מתושבי מדינת ישראל להמשיך ולנהוג באחריות על מנת לקדם את הישגי המבצע. “המבצע יוצא לדרך בהנחיית הדרג המדיני ויתרחב ככל שיידרש ובהתאם להתפתחות תמונת המצב”, הוסיף.

23:24 – ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, התייחס למאמץ היבשתי בדברים שנשא בבור בקריה בזמן אישור הפעולה. “אנחנו נצא למתקפה משולבת יבשתית ואווירית בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה הן בנתיבי ההתקמות והן במרחבים אליהם אנו הולכים”, אמר הרמטכ”ל. “תפיסת השליטה האמיתית על המרחב בהמשך למאמץ האש בתוך רצועת עזה על כל המוקדים תהיה בעירנות מוגברת של מערכי ההגנה. אנו עושים את כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת כמו חיילים ישראלים וגאים”.

בשעה 22:40 – החל צה”ל, החל במימושה של מדרגת פעולה נוספת במדרג הפעולות העולה של מבצע “צוק איתן” ובשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חיל הרגלים, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב”כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום.

פעולת צה”ל, יצאה לפועל בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל-פי התוכניות המבצעיות של צה”ל והיא תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה”ל.

הכוחות הפועלים במבצע נמצאים ברמת מוכנות וכשירות גבוהה למשימתם לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי תכנון והיערכות יסודיים.

דובר צה”ל, מוסר, כי שלב זה מתבצע בהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה ועל מנת להביא להמשך פגיעה קשה בארגון הטרור חמא”ס ולמציאות ביטחונית טובה יותר.

צה”ל ו’פיקוד העורף’ נקטו בפעולות המתחייבות בעורף בכל האזורים הרלוונטיים ותושבי אזורים אלה, נקראים להישמע להנחיות ההתגוננות כפי שיימסרו בכלי התקשורת.

דובר צה”ל, הוסיף, כי במהלך המבצע צוק איתן (Operation Protective Edge), ביצע צה”ל תקיפות אינטנסיביות של יעדי טרור ברצועה. מתחילת המבצע, נתקפו 2037 מטרות טרור ברצע”ז, ביניהן מעל ל-940 משגרים וכ-181 בתים המשמשים לפעולות טרור.

כמו כן, בוצעו כ-211 תקיפות מנהרות טרור ברחבי הרצועה. מתחילת המבצע בוצעו למעלה מ-145 יירוטים של כוחות “כיפת ברזל” כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן