דיני משפחה וירושה

הבעל דרש לקיים יחסי מין בשלישיה, בית דין הרבני, הורה על גירושין

0
0

אישה שנישאה בנישואים אזרחיים, הגישה תביעה לגירושין בטענה שבעלה נטש אותה משום שלא הסכימה לדרישתו לקיים יחסי אישות “לא מקובלים” ◄ בתביעתה לגירושין מצהירה, המבקשת, כי בעלה, עזבה לאנחות מכיוון שאין רצונו לקיים יחסי אישות כמקובל אלא רצונו הוא לקיים יחסי אישות בסגנון של מאנז’־אטרואה, כלומר; בסגנון של פריצות ◄ בית דין רבני, התיר את הנישואין ללא צורך בגט.
הבעל דרש לקיים יחסי מין בשלישיה, בית דין הרבני, הורה על גירושין
הבעל דרש לקיים יחסי מין בשלישיה, בית דין הרבני, הורה על גירושין

אישה, שנישאה בנישואים אזרחיים, הגישה תביעה לגירושין בטענה שבעלה נטש אותה משום שלא הסכימה לדרישתו לקיים יחסי אישות “לא מקובלים”. עולה, כי בית דין רבני אזורי, התיר את הנישואין ללא צורך בגט. בני הזוג, תושבי ישראל, אשר בחרו שלא להינשא דרך הרבנות, נסעו בשנת 2008 להתחתן בעיר פראג בירת הרפובליקה הצ’כית, ועם שובם ארצה נרשמו כנשואים במשרד הפנים ונולדה להם בת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

לאחר תקופה מסוימת בה חיו בישראל, נסעו בני הזוג לקנדה. מאחר שלא הצליחו להתאקלם שם, הם חזרו לארץ ישראל, אך לאחר זמן מה הבעל עזב את אשתו, חזר לקנדה לבד, והשאיר אותה עגוּנה.

ב’תביעת הגירושין’, שהגישה האישה לבית הדין הרבני אזורי בעיר אשדוד, היא טענה שהבעל דרש ממנה לצרף נשים נוספות למיטתם, וקיים יחסי מין עם נשים אחרות בקנדה ובישראל. לכן, טענה, התא המשפחתי התפרק ואין סיכוי ל’שלום-בית’.

הנתבע הוא תושב ישראל ולא ניתק זיקה מישראל, ולכן לבתי הדין ולבתי המשפט יכולת לשפוט בין הצדדים. הנתבע מצידו, לא הגיע לדיונים בבית הדין. ההזמנות שנשלחו להוריו ולכתובתו בקנדה לא הואילו, והוא אף מחק את אשתו מרשימת החברים ב”פייסבוק”, כך שלא ניתן היה להשיגו.

לאחר שביה”ד השתכנע שמוצו כל האפשרויות לאתר את הבעל ושהוא מסרב להגיע לדיונים, אף שדבר קיומם הגיע לידיעתו, הוחלט לקיים דיון בתביעה בהיעדרו.

◄ לא חייבים גט

הדיינים; אברהם שמן, מיכאל צדוק ואברהם מאיר שלוש, קבעו, כי חובה על בית הדין להתיר אישה עגונה שבעלה נטש אותה ומסרב לתת לה גט. הם ציינו, כי בית הדין, מחייב צדדים בגט לחומרא, רק כאשר הם נישאו ב’נישואים אזרחיים’ כיוון שלא הייתה להם אפשרות להינשא כדת משה וישראל מסיבה כזו או אחרת.

לעומת זאת, במקרה שבו הוכח שהצדדים היו יכולים להינשא כדת וכדין, אך בחרו “לקפוץ לחו”ל” לצורך נישואים אזרחיים מבחירתם ומרצונם, קבעו הדיינים שאין כל צורך ב’סידור גט’ – במיוחד במקרה כמו זה בו האישה נותרה עגונה.

לבסוף, התירו הדיינים את נישואי הצדדים והורו למשרד הפנים לרשום את הצדדים כגרוּשים. פסק הדין, קיבל תוקף של תעודת גירושין.

אין ספק, כי במסגרת מערכת היחסים האינטימית רשאים בני הזוג לעשות ככל העולה על רוחם, כל עוד הדברים נעשים בהסכמה ובמסגרת החוק.

עם זאת, חריגה קיצונית של בן הזוג מהדרך הרגילה והשגרתית של ניהול מערכת היחסים, ובפרט כשמדובר ב’יחסי אישות’, יכולה וצריכה לחשוף את אותו בן זוג לסיכון של סיום יחסי הנישואים לאלתר.

● ב”כ התובעת; עו”ד מאיה חונגר.

☚ אל פסק הדין בעניין פלונית נגד פלוני.

עו”ד איל בר לב

● עו”ד איל בר לב ממשרד עורכי דין בר לב, הוא בעל ותק רב שנים, עוסק בדיני משפחה ומעמד אישי ופועל מתוך דאגה לזכויות הלקוח הן בבתי המשפט ובבתי הדין הרבניים לסוגיהם והן מחוצה להם. עוסק בדיני משפחה ומעמד אישי

● הכותב, לא ייצג בתיק זה.

● המידע המוצג במאמר זה, הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

_______

● הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן